Studiul a avut ca obiect accesul românilor la asistența medicală și s-a desfășurat pe un eșantion de 10.000 de persoane, din cele mai mari 8 orașe din România, pe durata unui an, între 1 septembrie 2018 și 31 august 2019.
Cei mai mulți dintre românii care au nevoie de un consult de specialitate, însă 36% dintre ei speră că problema se va rezolva de la sine, 23% consideră că vizita la medic costă prea mult, alți 23% sunt de părere că petrec un timp prea mare în sălile de așteptare, motiv pentru care renunță să mai meargă la medic, iar 13% dau vina pe programul prea încărcat.
Folosind serviciile de telemedicină, angajatorii, angajații și familiile lor economisesc timp și bani, având acces la personal medical, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, prin telefon sau online, oricând și de oriunde.
„În SUA, peste 80% dintre companii le oferă angajaților acces la servicii de telemedicină. În România, doar 2% dintre companii includ în pachetele de beneficii acest tip de servicii, însă interesul pentru telemedicină a crescut foarte mult în ultimii doi ani, odată cu nivelul de conștientizare a avantajelor oferite de telemedicină atât angajaților, cât și angajatorilor. În prezent, avem mii de utilizatori care au acces la medici bine pregătiți și dedicați, care deservesc 13 specializări și acoperă tot spectrul afecțiunilor de rutină”, spune Philip Choban, CEO Telios Care.
70% dintre vizitele medicale pot fi rezolvate prin telemedicină și vizează cele mai întâlnite afecțiuni: răceală și gripă, febră, vărsături, afecțiuni dermatologice, accidente sportive, probleme de stomac, dureri articulare, afecțiuni oculare etc.
„Consultațiile prin telefon, aplicații mobile sau email nu se substituie vizitelor clasice la medic, acolo unde acestea sunt necesare, ci degrevează sistemul medical de volumul enorm de muncă alocat afecțiunilor ușoare, de rutină”, mai spune Philip Choban.
Astfel, angajații tratează din timp diferitele afecțiuni, au acces rapid la o echipă experimentată de medici și profesioniști din domeniul sănătății, reduc numărul vizitelor la medic, sunt mai informați în legătură cu starea lor de sănătate, au mai multă siguranță și confort emoțional în discuția cu medicii.
Iar pentru angajatori, faptul că le oferă angajaților acces la telemedicină se traduce printr-o serie de beneficii precum scăderea absenteismului, angajați mai sănătoși care lucrează mai bine, generând astfel o creștere a productivității, economii de bani și de timp prin reducerea timpului necesar salariatului să obțină servicii medicale profesioniste, reduceri de costuri și angajați loiali.
Cum funcționează serviciile de telemedicină oferite de Telios
Telios acoperă toate nevoile de consiliere medicală la distanță și deservește atât companii, de la IMM-uri, până la firme cu mii de angajați, cât și asigurători de viață și sănătate, care oferă servicii de telemedicină clienților asigurați.
Angajații / asigurații solicită o consultație cu unul dintre medicii Telios, la orice oră, în orice zi, fie prin telefon, fie online prin portalul Telios sau în aplicația mobilă
Un reprezentant Telios confirmă informațiile puse la dispoziția medicului (datele de contact ale pacientului, istoricul medical și scurta descriere a problemei curente). Unul dintre medici este apoi repartizat pentru consultația solicitată.
Discuția cu medicul
Într-un interval mediu de 15 minute (maximum 1 oră), medicul care a preluat cazul sună pacientul și începe consilierea. Angajații / asigurații beneficiază de cât timp e nevoie pentru ca problema medicală să fie soluționată cu un diagnostic și o recomandare.
Obținerea de îngrijire medicală
La sfârșitul consilierii, medicul Telios oferă o recomandare specifică adaptată nevoilor pacientului sau, atunci când problema nu poate fi soluționată telefonic, recomandă o consultație mai amănunțită
Monitorizarea stării de sănătate
În 48 de ore de la consultație, un specialist Telios va contacta pacientul să verifice evoluția stării de sănătate a acestuia. Specialistul va fi disponibil și pentru alte întrebări sau nelămuriri.