44% dintre cei care caută noi oportunități ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat, pe motiv că oferta salarială ar putea să fie sub nivelul pieței. Alți 46% dintre participanții la sondaj spun că apreciază transparența în cazul anunțurilor care publică salariul și 42% consideră că afișarea salariului este firească și toți angajatorii ar trebui să o practice.

Salariul este, de asemenea, și principalul criteriu în funcție de care candidații analizează posibilitatea de a aplica la un job, declară 87% dintre aceștia, urmat de descrierea activității, importantă pentru 68%. Pentru 30% dintre ei, e important nivelul de experiență necesar și pentru alți 20%, posibilitatea de a lucra de la distanță.

39% dintre candidații care au răspuns sondajului BestJobs spun că ar aplica la un job chiar dacă salariul afișat este mai mic decât ar fi dispuși să accepte, dar s-ar pregăti să negocieze în cadrul interviului. Pe 55% dintre respondenți, salariul mai mic din anunț i-ar împiedica să aplice.

Înainte de a ajunge la interviu, candidații iau în calcul, în primul rând, dacă nivelul salariilor este în acord cu piața, lucru valabil pentru 73% dintre respondenți. 59% se informează despre reputația companiei, citind păreri ale altor angajați ai companiei. 60% sunt curioși să afle despre cultura, misiunea și valorile companiei înainte de a participa la interviu, pe când, pentru alți 52% e importantă locația biroului. Profilul profesional al managerului este mai important decât site-ul companiei sau prezența acesteia în social media, conform studiului BestJobs, întrucât 20% dintre candidați au spus că analizează profilul managerului și doar 10% site-ul companiei.

Ajunși la interviu, candidații vor să știe, în primul rând, care este salariul sau intervalul salarial oferit pentru job-ul respectiv, după cum declară 81% dintre participanții la sondaj. În plus, aceștia se interesează despre rolul pe care l-ar avea în cadrul echipei, în eventualitatea angajării (74%), despre beneficiile extra-salariale (54%) și despre posibilitățile de promovare (44%). O treime dintre respondenți întreabă în etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra și doar 5% se interesează de politica de concedii.

În opinia candidaților, pentru a atrage angajații potriviți, companiile ar trebui să ofere salarii peste nivelul pieței (57%), beneficii extra-salariale (54%), proceduri pentru activitatea desfășurată de viitorii angajați (49%) și transparență cu privire la deciziile luate (38%). Alți candidați consideră că ar fi util ca angajatorii să ofere un proces de integrare detaliat (31%), posibilitatea de a lucra remote oricând (26%) și zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de naștere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 8 – 23 septembrie 2021 pe un eșantion de 1.346 utilizatori de internet din România.