Platforma Olyn, prezentată ca „Shopify pentru cinematografi”, Olyn elimină conceptul de platformă ca intermediar și renunță la reclamele și recomandările generate de algoritmi. Acest lucru permite filmelor să se evidențieze prin propriile merite și să fie monetizate în mod direct prin vizionări, conform Fast Company.

Ana Maria Jipa, co-fondatoare și CEO al Olyn, a declarat pentru TechCrunch că directorii filmelor sunt responsabili de promovarea lor, în timp ce Olyn se ocupă de restul. „Noi furnizăm toată tehnologia necesară: de la DRM, streaming 4K, casting, o pagină de prezentare completă care afișează filmul în același mod în care ar apărea pe Netflix sau Apple TV, plus toate celelalte instrumente precum geo-targeting, analize și date despre audiență. Ei își promovează filmul prin PR, jurnaliști, bloggeri sau critici de film,” explică ea.

Recomandarea de la un prieten bate algoritmul

Ideea de bază a platformei este că, deși creatorii de filme nu au acces la bugetele uriașe de marketing ale giganților din streaming, o recomandare din partea cuiva cunoscut și de încredere are o influență mult mai mare decât o sugestie generată de un algoritm. Pe Olyn, creatorii se pot baza pe influenceri, critici de film și creatori de conținut ca parteneri de distribuție.

Olyn oferă și analize detaliate despre vizionare, inclusiv locațiile în care filmul lor are succes, minutele totale vizionate și o bază de date cu utilizatorii care au urmărit filmul. Acest lucru le permite să își înțeleagă mai bine audiența și să folosească aceste informații pentru proiecte viitoare cu mai mult potențial.

Jipa spune că acoperirea globală a Olyn poate ajuta și la combaterea pirateriei, care este o problemă pentru studiourile de film încă de la apariția internetului. Dacă cineva poate plăti pentru un film și îl poate viziona instantaneu, fără bătaia de cap de a-l căuta pe internet doar pentru a avea un stream nesigur, plin de reclame, este mult mai probabil să facă acest lucru.