Această cifră record, dezvăluită în raportul Sensor Tower State of Mobile 2025 Report, reprezintă cea mai mare rată de creștere din 2021 și include cheltuielile pentru achizițiile în aplicații de smartphone, abonamente și jocuri plătite.
Piața de aplicații și jocuri mobile 2024
Creșterea veniturilor: În ciuda încetinirii ratelor de descărcare și a semnelor de oboseală digitală pe unele piețe, veniturile din achizițiile în aplicații și din aplicațiile plătite au crescut cu 13% de la an la an. Veniturile din aplicații ce nu sunt jocuri au crescut de la 3,5 miliarde de dolari în 2014 la 69 de miliarde de dolari în 2024, o creștere de 25% de la an la an.
Totuși, jocurile reprezintă în continuare majoritatea veniturilor (80 de miliarde de dolari în 2024), însă creșterea a fost de numai 4%.Rețelele sociale, serviciile de streaming și aplicațiile de cumpărături sunt lideri în materie de descărcări. Descărcările de chatbots AI sunt în creștere activă.
Timpul petrecut pe mobil: Utilizatorii au petrecut 4,2 trilioane de ore pe aplicații mobile în 2024, în medie 3,5 ore pe zi pentru fiecare utilizator de telefonie mobilă. Cu toate acestea, există semne că timpul petrecut pe mobil încetinește, deoarece consumatorii din unele țări experimentează oboseală digitală. La nivel global, creșterea de 5,8% față de anul precedent în totalul orelor petrecute a fost puțin sub creșterea de 7,7% din 2023, iar timpul petrecut s-a stabilizat de fapt în mai multe piețe cheie, inclusiv Statele Unite, Japonia, Coreea de Sud și China.
Revenirea sectorului de mobile gaming: După doi ani de declin, piața jocurilor pentru dispozitive mobile și-a revenit, înregistrând o creștere de 4% de la an la an, ajungând la 81 de miliarde de dolari în venituri din IAP.
În 2024, 4 jocuri au intrat pentru prima dată în „clubul miliardarilor” - Dungeon & Fighter; Whiteout Survival; Last War și Brawl Stars. Acesta este un record în rândul jocurilor din 2020. Un total de 17 aplicații au depășit această marcă în 2024 - 11 jocuri și 6 aplicații non-joc. Acesta este cel mai bun rezultat de când au început rapoartele în 2014.
Performanță regională: Statele Unite au rămas principala piață, cu 52 de miliarde de dolari în venituri IAP, în timp ce Europa a depășit creșterea globală cu o creștere de 24% de la an la an.
Jocuri mobile 2024
Simulatoarele (9,8 miliarde de instalări; creștere de 0,4% de la an la an), puzzle-urile (9,7 miliarde; scădere de 3% de la an la an), jocurile arcade (9,6 miliarde; scădere de 12,5%) sunt liderii pieței în ceea ce privește descărcările.
Cea mai puternică creștere a descărcărilor a fost arătată de strategii - cu 12,5% față de anul trecut. În același timp, în ciuda faptului că reprezintă doar 4% din totalul descărcărilor, strategiile generează 21,4% din toate veniturile generate de jocurile mobile.
Dacă luăm în considerare subgenurile în funcție de descărcări, liderii sunt platformers/runners (8,34% din toate descărcările). Pe locul al doilea se află simulatoarele (6,17%), iar pe locul al treilea sunt jocurile de curse (4,98%).
Strategiile (17,5 miliarde de dolari venituri în 2024 - creștere de 16,2%); RPG-urile (16,8 miliarde de dolari - scădere de 17,3%) și puzzle-urile (12,2 miliarde de dolari - creștere de 14%) sunt cele mai mari genuri după venituri pe dispozitivele mobile.
Veniturile sunt în scădere pentru jocurile sportive (-6,3% în 2024). Dar jocurile de acțiune înregistrează o creștere activă (veniturile au crescut cu 46% la sfârșitul anului 2024).
Strategiile 4X sunt lider mondial în rândul genurilor în ceea ce privește veniturile. Acestea reprezintă 9,98% din întregul volum al pieței. Urmează proiectele Match (8,67% din piață), Squad RPG este pe locul trei (6,14%).
Tendințe emergente aplicații mobile
Raportul evidențiază câteva tendințe-cheie care modelează peisajul aplicațiilor mobile:
Integrarea inteligenței artificiale: Aplicațiile AI au devenit o industrie de miliarde de dolari, aplicațiile AI Chatbot și AI Art Generator apropiindu-se de 1,3 miliarde de dolari în venituri pentru 2024.
Conectarea digitalului la fizic: Multe categorii de aplicații cu creștere rapidă se concentrează pe îmbunătățirea experiențelor în persoană, cum ar fi aplicațiile pentru sănătate și fitness în aer liber, magazine alimentare și restaurante.
Monetizarea conținutului video: Aplicațiile de streaming și social media au înregistrat creșteri rapide ale veniturilor, în ciuda încetinirii sau scăderii timpului petrecut.
Resurgența criptomonedelor: Îmbunătățirea condițiilor economice și creșterea prețurilor Bitcoin au alimentat o revenire a aplicațiilor cripto.
Pe măsură ce industria aplicațiilor mobile continuă să evolueze, dezvoltatorii găsesc noi modalități de monetizare și de implicare a utilizatorilor, asigurând creșterea sectorului chiar și pe măsură ce piața se maturizează.