Lectură de 2 min

Adapta Robotics în acceleratorul TBDC Horizon: ”e impresionant să vezi cum sprijină guvernul ecosistemul de startup-uri”

Abonează-te pe  
Adapta Robotics este al patrulea startup românesc care a participat la acceleratorul TBDC Horizon, un program canadian care sprijină startup-urile europene să ajungă pe piața lor și să se extindă apoi spre piața americană. Mihai Crăciunescu, cofondator și CEO al startup-ului care construiește robiți personalizați, împărtășește experiența lui în urma săptămânii petrecute la sesiuni de networking, mentorat și întâlniri 1:1, parte din program.

Vrei să te înscrii în acceleratorul TBDC Horizon?

start-up.ro te ajută să te înscrii la acceleratorul TBDC Horizon din Canada. Împreună cu TBDC căutăm startup-urile care vor să se extindă pe piața nord-americană cu rapiditate.

Completează formularul

Roboți personalizați pe nevoile companiilor

Adapta Robotics este o companie specializată în proiectarea și producția de roboți neindustriali pentru automatizarea sarcinilor care sunt, de obicei, realizate de oameni.

Misiunea lor este să construiască roboți de la zero, să îi proiecteze și să îi personalizeze pentru a răspunde problemelor și nevoilor concrete ale clienților, oferind în același timp suport constant și o comunicare deschisă cu aceștia.

Prin dezvoltarea acestor roboți, Adapta își propune să sprijine afacerile și să ajute oamenii să își atingă potențialul maxim, folosind soluțiile lor ca un avantaj personalizabil care aduce eficiență în activitățile repetitive.

Adapta a fost unul dintre startup-urile românești care au participat la Sprint Week, parte a programului TBDC Horizon, organizat de Toronto Business Development Centre (TBDC).

Accelerator în Canada

TBDC Horizon este un program canadian fără participare la capital (equity-free), care ajută startup-urile europene să se extindă în America de Nord prin intermediul Canadei. Găsiți mai multe detalii despre acest program în descrierea acestui videoclip.

Pentru un startup românesc, programul înseamnă acces la o piață de peste 500 de milioane de consumatori, prin interacțiuni directe cu clienți-țintă, parteneriate, sesiuni de mentorat și conexiuni cu experți relevanți pentru fiecare industrie.

Sprint Week este un sprint de cinci zile în Toronto, în cadrul căruia fondatorii se întâlnesc și colaborează cu potențiali investitori, clienți și parteneri, dar participă și la workshopuri de mentorat cu fondatori din întreaga lume.

Ceea ce este special la Sprint Week este faptul că fondatorii români se întâlnesc cu parteneri selectați în prealabil de echipa TBDC în faza de strategie a programului. Practic, se conectează direct cu persoanele-cheie care îi pot ajuta să își scaleze afacerea.

Experiența CEO-ului în accelerator

Ce părere are Mihai Crăciunescu, cofondator și CEO al Adapta Robotics, despre Sprint Week?

El spune că, dacă știi exact ce vrei pentru compania ta și îți stabilești obiective clare, atunci acest program ți se potrivește perfect.

Pentru el, TBDC Horizon Sprint Week a fost o promisiune de întâlniri relevante cu actori importanți din Canada, iar echipa acceleratorului și-a respectat promisiunea. Totuși, până acum Adapta nu a intrat pe piața canadiană și nu a semnat încă un contract, dar se află în discuții cu un potențial client.

Mihai a aflat despre program de la unul dintre investitori. Primele sale impresii despre TBDC Horizon au fost: „dacă ar fi fost doar un alt accelerator sau un alt program de tipul ‘hai să-ți arătăm cum se face business’, probabil nu aș fi aplicat”.

TBDC s-a diferențiat de competiție și de orice alt program de accelerare pe care l-a văzut până acum prin două aspecte:

  • au acceptat startup-uri deja destul de mature
  • au muncit mult pentru a organiza întâlniri relevante și ai ocazia de a avea discuții 1-la-1 cu potențiali clienți sau persoane care te pot ajuta să te extinzi mai mult pe piața canadiană.”

Bune practici public-privat

Ceea ce l-a impresionat cel mai mult pe CEO a fost sprijinul guvernului pentru ecosistemul de startup-uri, în special în provincia Ontario. ”Dacă activezi în domeniul cercetării și dezvoltării (R&D) sau în producție, există numeroase soluții și beneficii oferite de stat, care fac ca producția în Canada să aibă sens din punct de vedere economic — cu posibilitatea de a exporta apoi pe piața americană”, ne spune antreprenorul.

Acesta este un lucru pe care Mihai îl va lua în considerare pentru Adapta, mai ales că 50-60% dintre clienții lor provin din SUA. Producția în Canada ar putea fi avantajoasă datorită proximității geografice, dar și sprijinului acordat de guvern industriei startup-urilor.

Mai multe despre experiența fondatorului puteți descoperi în clipul de mai jos.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: