Parteneriatul semnat cu Mega Image este cel de-al doilea încheiat de companie cu un retailer internațional cu prezență în România.
”Intenția noastră este ca ouăle produse în cadrul Avicola Mihăilești să ajungă pe rafturile tuturor lanțurilor de supermarketuri la nivel național. Estimăm că în următorii doi-trei ani va exista un deficit de ouă de consum și, astfel, dorim să exploatăm această oportunitate și să creștem numărul de clienți și cantitățile de ouă livrate în piață. Obiectivul nostru este ca până la finalul anului să creștem capacitatea de producție la peste 200.000 de găini ouătoare, ceea ce va genera o producție lunară estimativă de cinci milioane de ouă de consum, peste 160.000 de ouă pe zi,” a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
În primul trimestru al anului, Agroland a înregistrat venituri consolidate de 66,8 milioane de lei, o creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut și un profit net de 1,6 milioane de lei, o apreciere cu 31% comparativ cu primul trimestru din 2021. În primele trei luni ale anului, vânzările de ouă de consum ale Agroland au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei.
Performanța din T1 2022, precum și criza alimentară manifestată în această perioadă contribuie la creșterea afacerii în cursul anului 2022. Pentru Agroland, care are un concept bazat pe economie circulară și ouă nemodificate genetic, există un potențial semnificativ de creștere pe piața locală datorită cererii tot mai mari a consumatorilor locali de ouă de calitate, crescute la nivel local, cerere care se translatează marilor lanțuri de retail.
Pentru a beneficia de acest potențial de creștere, Agroland va investi în 2022 aproximativ 800.000 de euro din fonduri proprii pentru mărirea capacității de producție. În urma acestui proces, compania se va poziționa în primii 3-5 producători de ouă de consum din România.
Agroland vizează venituri de 12,5 milioane de lei din vânzarea de ouă comerciale în 2022, o creștere de 30% față de anul 2021 și o creștere cu 60% a vânzărilor de pui de o zi produși pe platforma de la Mihăilești, care se estimează că vor ajunge anul acesta la 10 milioane de lei.
La nivel consolidat, care include și performanța magazinelor Agroland MEGA și Agroland Tradițional, precum și a diviziei de input-uri Agroland Agribusiness, grupul vizează vânzări de 241,2 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13,1 milioane de lei în 2022.