AlecoAir deține cel mai mare magazin online din România specializat în comercializarea aparatelor pentru controlul și tratarea aerului, cum ar fi purificatoare, umidificatoare și dezumidificatoare de aer, pentru uz casnic și industrial, dar și aparate de măsură și control, lămpi UV-C și vehicule electrice personale. 90% din veniturile companiei provin din vânzările online, iar restul din comercializarea acestora direct în magazin.

Majoritatea comenzilor vin pentru categoriile de dezumidificatoare și purificatoare, iar cele mai populare produse rămân cele cu filtre HEPA și lămpi UV-C, care contribuie semnificativ la purificarea, dar și sterilizarea aerului din încăperi.

În 2020, AlecoAir a înregistrat o creștere de 30% a cifrei de afaceri față de anul anterior. În anul debutului pandemiei, compania a lansat peste 20 de produse noi, îmbunătățite cu ajutorul tehnicienilor români și adaptate noilor cerințe ale consumatorilor: multifuncționale, cu tehnologie Smart și cu durată de viață crescută.

„Chiar dacă 90% din cei care trăiesc în mediul urban fac cumpărături online, atunci când vorbim despre electrocasnice, oamenii simt nevoia să vadă și să testeze produsele înainte și apreciază această oportunitate; expunerea produselor omnichannel, mai ales pe o piață relativ nouă, dar în creștere, cum este cea a produselor pentru curățarea aerul de particule nocive - inclusiv virusuri, facilitează accesul consumatorilor la informații despre modalitățile prin care putem respira aer curat în spații închise“, a declarat Robert Manea, director operațional AlecoAir.

Vor crește prețurile la electrocasnice

Pandemia de coronavirus a intensificat preocuparea oamenilor față de îngrijirea individuală, deci și pentru a căuta soluții de a elimina pericolul din aer în casă sau la locul de muncă. Criza sanitară are efecte însă și asupra prețurilor, iar principalul jucător din industria aparatelor pentru tratarea calității aerului atrage atenția că acum e momentul achiziției.

Robert Manea: “Criza din supply-chain, accelerată de pandemie, s-a prelungit și chiar acutizat către finalul anului trecut, iar lucrurile se pare ca nu vor reveni curând la normal. Consecința e o presiune și asupra prețurilor produselor electrocasnice, pentru care previzionăm creșteri cu până la 20% în următoarele 3-6 luni. O serie de cauze au generat blocaje severe pe lanțurile de acces la materiile prime iar efectele se resimt la nivelul distribuitorilor de produse finite. E o chestiune de câteva luni până să ajungă și la consumatorul final.”

Suprapunerea unor evenimente internaționale, cum ar fi Brexit, embargourile politice și războiul comercial între Statele Unite ale Americii și China au determinat scumpirea materiilor prime cu 30%, în medie. Și pandemia COVID-19 a jucat un rol important – dincolo de dezechilibrele economice cauzate de restricții și de necesitatea de a dirija bani publici spre susținerea business-urilor afectate de pandemie, a creat o criză în transportul internațional de mărfuri.