Interviul cu Alina Moroianu este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.
Învățam împreună din poveștile antreprenorilor români care au clădit afaceri care ne inspiră. ING este alături de ei în fiecare etapă de creștere, cu expertiză, consultanță, produse digitale și soluții de banking și mai și. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate si sprijină dezvoltarea lor sustenabilă, pentru a-și duce afacerea la nivelul următor.
Discuția integrală cu Alina o poți descoperi în clipul de mai sus.
Alina Moroianu este Business Owner al Feydom România, un producător de canapele modulare. E un brand internațional care s-a dezvoltat prin astfel de insule naționale. Iar Alina a dezvoltat Feydom la noi în țară.
Feydom România a început în 2018. Alina este arhitect la bază și e antreprenor de la 24 de ani, de când a terminat Facultatea de Arhitectură.
"În timpul facultății am făcut următorul pas, mi-am făcut propria firmă de arhitectură. Am reușit să cresc bine 10 ani, iar după ce am proiectat clădiri mari m i-am dat seama că mai mult îmi place să fac design interior, un showroom, un magazin, ceea ce am și făcut", spune Moroianu.
A lăsat arhitectura atunci cu totul în spate, implicându-se doar în proiecte de design interior. Dar s-a concentrat pe dezvoltarea brandului Feydom România.
Feydom a ajuns la rezultate de peste 780.000 de euro ca cifră de afaceri în 2023, chiar dacă au avut de lupta cu inflația, cu impactul războiului, dar și-au păstrat o linie constantă.
"Mă aștept ca 2024 să fie și mai bun, rezultatele de până acum asta arată", explică Alina Moroianu.
Cum s-a schimbat afacerea în 6 ani
Feydom a pornit în 2018 și s-a adresat mereu unor clienți care doreau lucruri diferite. Adică mobilier de calitate, modular, nu neapărat cel mai ieftin de pe piață.
"Clienții au fost foarte drăguți și de bună calitate. Sunt oameni care înțeleg că trebuie să ai un produs de bună calitate în casă, versatil, care să țină în timp. Vorbim de oameni educați și am avut surprize mari să văd foarte mulți clienți psihologic, medici, doctori, avocați, IT-iști. Și mă bucur să avem o clasă educată care alege acest brand", explică Moroianu.
"Oamenii își doresc case din ce în ce mai smart și care să fie adaptabile. Pandemia i-a făcut să înțeleagă că stau mult în casă și e și locul de mâncat, de petrecere, de relaxat. E necesar să ai elemente versatile în casă. Atunci normal că alegi Feydom, ai o canapea care se transformă în mai multe locuri pentru prieteni, de la o canapea, la pat, poți să apeli husa", spune cea care conduce Feydom România.
Un business pornit în doi oameni
În 2018 Feydom România însemna, pe lângă Alina, doi alți arhitecți care au fost cei care au lansat afacerea și făceau totul.
"Acum avem echipă de vânzări, logistică, juriști, marketing. Diferă de la lună la lună în funcție de proiecte", spune Alina.
Dar afacerea a mers mai departe, Alina a învățat numeroase aspecte, iar cea mai mare provocare a fost când și-a dat seama că pentru a crește are nevoie să acceseze o linie de credit. Spune că a trebuit să treacă și peste preconcepțiile legate de a avea datorii sau de a se împrumuta, pentru că a realizat că doar așa poate ajunge la următoarea etapă.
"Îmi doresc foarte mult să reușim să avem proiecte din ce în ce mai mari de mobilare completă. Am creat, de asemenea un brand personal care numește MoBo, produs integral în România", spune Moroianu.
Alina dorește ca următorul pas e să aibă o divizie de design interior și să creeze practic proiecte "design to build" de la zero. Feydom este o zonă B2C, iar MoBo se adresează mult zonei de HoReCa, de asemenea.
Cum vede antreprenoarea relația cu banca
"Cel mai important aspect azi e viteza. Viteza de răspuns, pentru că există oportunități. Banca trebuie să răspundă rapid și asta se întâmplă în momentul de față", explică Alina Moroianu.
O persoană recomandată
La finalul interviurilor le cerem antreprenorilor și antreprenoarelor să ne ofere o recomandare de antreprenor sau de resursă interesantă.
"O recomand cu toată încrederea și dragostea pe coach-ul meu, Ani Olteanu. E coach-ul meu de 10 ani și mi-a văzut viața de business schimbându-se și cumva, datorită ei și a cursurilor pe care le-am făcut am reușit să schimb macazul și să fac exact ce-mi place și să ies de acolo de unde nu-mi mai place, inclusiv în viața personală", spune Alina Moroianu.
O afacere recomandată de Alina Moroianu
"Îmi place mult Malvensky. Îmi place de fondatoare, mi se pare foarte feminină. Îmi place ce face și că reușește să fie un nume în România și în afară. Mi se pare că aduce foarte multă valoare țării noastre și asta e important", consideră Alina Moroianu.
O întrebare pentru următorii antreprenori de pe scaunul #Antreprenori
Îi provocăm pe antreprenori să lase și o leapșă pentru următorii invitați. Adică o întrebare.
"De ce îți este cel mai frică în business?" este întrebarea pusă de Alina Moroianu și pe care o vom transmite mai departe.