Evident, aceasta e o veste extraordinară pentru startup-iștii locali care vor să își promoveze afacerea într-un mod simplu, fără costuri suplimentare. E nevoie doar de un smartphone. Click pe ”postare nouă”, alegi modul live și ești gata. Scrii și două-trei cuvinte ca să menții utilizatorul ”engaged” și nu-ți mai trebuie altceva. Facebook Live este o metodă excelentă pentru a fi aproape de publicul tău țintă. În plus, vedetele mai mici sau mai mari au ocazia să facă transmisiuni, la fel, de la evenimente va fi o șansă.
Exemplul cel mai bun? Această pagină care transmite în direct vopsirea unei mașini. 1.000 de oameni se uitau când am făcut eu acest print screen.
Până una alta, early adopters, așa cum se spune la cei care testează noile tehnologii, arată, de fapt, cum este România. Nu e mai bună sau mai rea, nu o judecăm mai dur și nici nu ne așteptam să se citească poezii de Eminescu pe Facebook Live. Am vrut să vedem. Luați acest articol ca pe o observație. Nouă oricum ne plac manelele.
De asemenea, o hartă interactivă plină cu oameni care transmit acum în România și nu numai, poți găsi aici.
Dacă vrei să transmiți pe Facebook în livestream, puteți găsi un ghid redactat de rețeaua socială în linkul de aici.
Și acum, partea amuzantă. Odată ce Facebook ne-a pus tuturor la dispoziție o fereastră spre viața oamenilor interesanți sau mai puțin interesanți, era evident că în sfera live-urilor își vor face apariția și multe personaje autentice, autohtone, chiar mioritice. De la șoferi de tir care pun live benzină în hardughie, până la băieți care vor să împărtășească bucuria unei tunsori cu publicul larg. Nu am ales exemplele acestea ca să ne servească scopului articolului, ci pur și simplu aceștia erau 85% din cei care transmiteau.
Personajul de mai sus a descoperit Facebook Live în timp ce se afla la Paris. Împreună cu tovarășul de călătorie, a decis să lanseze un clip live prin care să le comunice rudelor și prietenilor din țară că sunt bine, și că faimoasa destinație turistică este cu adevărat la fel de boemă precum în scrierile lui Victor Hugo. Toate astea pe ritmuri românești cu inspirație orientală.
Tipul ăsta folosea Facbook Live într-un mod cu totul și cu totul revoluționar. Își aranja părul în fața spectatorilor. Pentru că, de ce nu? Nu, băiatul de lângă el nu părea așa supărat. Și nu, nici n-a murit.
Ăsta e un exemplu de așa da. Frizerul a ales să își facă reclamă direct din salon, în timp ce își tundea un client. Astfel, lumea putea urmări live cât de priceput este el. "By Ciprian - hair stylist for men" are nota 10 de la noi pentru faptul că folosește noile tehnologii din momentul lansării pentru a câștiga clienți. Cumva, a anticipat faptul că vom lansa o secțiune dedicată afacerilor offline, așa că putem să spunem că e chiar primul pe care-l promovăm. Dacă te duci la el, întreabă-l înainte dacă vei ajunge pe internet.
Nu știu ce să scriu aici, mai mult decât îți dai seama deja. Lăutarii 2.0. Pentru a-și promova următorul concert, trubadurii au ales să-și facă reclamă cu ajutorul Facebook Live. Ce exemplu mai bun pentru a ilustra impactul rețelei sociale decât ăsta? Băieții au pus un telefon pe trepied și au început să cânte la repetiții. După ce până astăzi am fost bucurați de transmisiunile lui Daniel Cameramanu (după cum îi spune și pseudonimul, cameraman pentru Florin Salam și alții) de la înmormântări sau concerte de manele, de când cu Facebook Live pentru toată lumea ne dăm seama că cei mai atrași de noile tehnologii sunt în continuare lăutarii sau maneliștii.
Oameni de toate vârstele au acum posibilitatea de a se face remarcați și de a își ține prietenii la curent cu viața lor.
Dacă până acum am avut numai persoane de sex masculin, e timpul să schimbăm puțin macazul. Nu am vrea să fim etichetați drept sexiști. Domnișoara din imaginea de mai sus a ținut să-și etaleze unghiile timp de cinci minute în fața camerei. Nu se vede foarte clar în această poză, însă îți pot garanta că o anume doamnă trecută de vârsta a doua care are ca hobby vânătoarea de dalmațieni a sunat și și-a cerut unghiile înapoi.
Băiatul din imaginea de mai sus a fost chiar cel mai interesant de urmărit. Mai întâi, ne-a explicat tuturor cum se alimentează cu motorină un TIR (a băgat peste 300 de litri) după care ne-a făcut un tur al cabinei sale. Totul s-a petrecut undeva la jumătatea drumului dintre Brașov și Sfântu Gheorghe. Omul avea volanul pe dreapta, dovadă că era angajat la o firmă din Marea Britanie. Merită urmărit dacă-l mai găsiți și dacă mai are internet.
Îmi cer scuze în prealabil pentru calitatea pozei. Probabil, băiatul de mai sus a folosit aragazul pentru a transmite mesajele sale prețioase în eter. Se pare că e foarte mândru de nepoata sa, pe care a decis s-o arate lumii întregi. Un prieten mai calic i-a cerut s-o vadă și pe soția fratelui său, însă acesta a trebuit să se mulțumească până la urmă doar cu abdomenul din poză.
Am făcut un experiment. M-am dus spre capitalele europene să văd dacă găsesc niște transmisiuni interesante. Am ajuns la Dublin, unde transmitea un român. L-am cunoscut după nume. Se uita galeș în cameră și asculta, din nou, manele. Practic, pe Facebook Live am învățat ultimele hituri.