- 18 Octombrie 2023
10 lucruri pe care le-am învățat la tabăra de business Startup Elites 2023
Astăzi în newsletter aș dori să împart câteva concluzii personale după acest weekend lung și care s-a încheiat ieri la prânz.
- Startup Elites e o metodă prin care să le dăm timp unor tineri antreprenori sau unor oameni care au deja afaceri, dar vor să înțeleagă următorii pași, să se gândească doar la asta. Să lase orașul deoparte, să se concentreze pe a lucra cu ceilalți, a lucra pe business-ul lor și a discuta în privat cu cei 12 mentori pe care i-am avut.
- Participanții sunt eterogeni. Am primit acest feedback de multe ori și este contraintuitiv. Nu adunăm la Startup Elites doar startup-uri de tech care sunt în același moment al existenței. Sau doar business-uri de producție. E o cohortă eterogenă, cu startup-uri tech, unele lansate, alte în stadiul de idee. Dar avem și afaceri offline, de producție sau oameni care încă lucrează într-o companie și vor să-și ducă drumul mai departe. Vârstele sunt cuprinse de la 20 de ani la 40 de ani. E o parte dificilă aceasta, dar una care la fața locului devine valoroasă. Pentru că sunt puține ocazii în care poți să unești aceste lumi la un loc și fondatorul de startup tech poate fi la aceeași masă cu fondatorul de fabrică de mobilă. Și să împartă din provocările lor. Din experiențele lor diferite. Eterogenitatea aceasta e una dintre cele mai valoroase, pentru că se transformă la fața locului în diversitate. Iar diversitatea aduce experiențele comune la un loc și ne face mai buni.
- Îi provocăm pe participanți să construiască un pitch deck pe echipe (5 mai exact) la finalul taberei. A fost primul an în care participanții au respectat și deadline-ul de trimitere al pitch-ului, dar și durata de 4 minute pentru un pitch. Asta deși nu vorbim doar de oameni din tech care au fost expuși la asemenea experiențe.
- Oamenii au nevoie de exemple, dar și lucruri aplicate.
- Nu poți învăța tot în 4 zile, dar poți vedea un mindset care poate influența drumul.
- E o experiență dificil de comunicat, pentru că se trăiește intens la fața locului. Și participanții se deschid pe măsură ce trece timpul.
- Puși în fața unor responsabilități, cei care vin la Startup Elites sunt extrem de activi. Chiar dacă nu dăm investiție și nu câștigă premii mari, toți au lucrat intens, până spre dimineață, pentru a realiza un pitch de calitate. Asta înseamnă responsabilitate, chiar dacă nu are un beneficiu imediat.
- Dincolo de a te expune la evenimente unde speakerii vin, spun lucrurile pe scenă, notezi ceva și pleci, capacitatea de a discuta cu mentorii și speakerii în privat este extraordinară.
- Fondatorii au nevoie de un spațiu protector și care să nu-i judece pentru a putea să pună întrebări.
- Am învățat că este un eveniment dificil de comunicat, dar și dificil de monetizat. Am avut parte de parteneri buni în ING și Vodafone Business anul acesta, dar este extrem de dificil să faci un pitch pentru susținerea acestui eveniment pentru că se caută cifre mari. Iar rezultatele Startup Elites se văd mai târziu. Într-un grad de multiplicare la fel de dificil de comunicat. 21 de participanți nu sunt mulți. 21 de business-uri oare? Care vor angaja apoi 2-3-5-10 persoane? Care schimbă 200 de vieți? Un lucru e sigur, e foarte dificil să comunici și să susții un eveniment de 4 zile cu puțini participanți.
Ce urmează? Vom sta să analizăm cum se încadrează Startup Elites în ecosistemul evenimentelor. E o modalitate extraordinară de a ieși din spatele calculatorului și de a ne întâlni cu o comunitate. De a-i ajuta pe antreprenori la început de drum. De a-i ști înainte să fie mari, e o mare parte din existența noastră la start-up.ro.
Vom analiza rolul evenimentului într-un ecosistem aglomerat de alte evenimente. Pentru că orice moment trebuie să-și găsească un spațiu. Un public. La fața locului, după ce se întâmplă tabăra, vezi că rezultatele există. Apoi urmează analiza legată de cum povestești aceste rezultate.
Mai revenim și cu alte evenimente în perioada următoare.