- 19 Martie 2020
9 din 10 români sunt influențați de eticheta unui produs în procesul de cumpărare
42,73% dintre respondenți decid sau nu să achiziționeze un produs nou într-un interval de 1-5 minute, 37,15% au nevoie de 30 – 60 de secunde, iar 10,24% iau hotărârea în mai mult de 5 minute.
Pentru a putea evidenția obiceiurile de cumpărare ale românilor și factorii care influențează decizia, Epson a realizat un studiu care a demonstrat că 93,2% dintre respondenți consideră că eticheta unui produs este importantă și influențează decizia de cumpărare, iar informațiile care la prima vedere conving consumatorul să cumpere sunt:
- informațiile afișate pe etichetă (70.79%);
- prețul (59.48%);
- numele brandului (38.44%); eticheta (33.21%).
Potrivit rezultatelor studiului, realizat în perioada 06.03.2020 – 13.03.2020, peste jumătate dintre români (56.69%) fac cumpărături în supermarket/hypermarket de mai multe ori pe săptămână, în timp ce 31.78% o singură dată pe săptămână, iar 11.52% de câteva ori pe lună.
Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (50.75%) încearcă produse noi cel puțin o dată pe lună, în timp ce 31.5% încearcă o dată la câteva luni, iar 17.75% cel putin o dată pe săptămână.
Aceștia sunt convinși în proporție de 70.79% de informațiile de pe etichetă, de preț (59.48%), de numele brandului (38.44%) și de etichetă în sine (33.21%). De asemenea, 50.68% dintre respondenți citesc mereu etichetele produselor pe care le cumpără, în timp ce 43.09% citesc doar câteodată, iar 5.65% foarte rar.
Când vine vorba de calitatea produselor, 87.54% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs de calitate superioară, iar 59.06% consideră că modul în care arată ambalajul este direct proporțional cu calitatea produsului. Peste jumătate (51.18%) au avut cel puțin un moment în care au decis să nu cumpere un produs pentru ca nu le plăcea eticheta.
Nu în ultimul rând, 88.98% preferă ca produsele pe care le cumpără să provină de la producători români, iar 50.97% achiziționează deseori de la producători locali.
Studiul a fost realizat pe un eștantion de 1397 de respondenți din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani.
Epson vine în întâmpinarea producătorilor cu o gamă de imprimante pentru printarea de etichete, indiferent dacă este vorba de producție sau de retail, de industria farmaceutică sau de micii producători de mâncare.