Academia Profesorului Digital, program de pregătire a profesorilor din România în utilizarea platformelor digitale

Alianța pentru Educație Remedială (A.E.R.) anunță lansarea primului program destinat pregătirii profesorilor care își doresc să învețe și să folosească la clasă instrumente ale educației digitale.

Programul denumit „Academia Profesorului Digital” este disponibil gratuit tuturor profesorilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, inclusiv directorilor și personalului nedidactic. Prima sesiune de pregătire a debutat astăzi la Tulcea, în prezența unui număr de 200 de profesori de la toate școlile din județ, organizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Tulcea, Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic Tulcea.  

Alianța pentru Educație Remedială, organizatoarea „Academiei Profesorului Digital”, este o inițiativă non-profit a patru entități ce acționează în mediul educațional: Brio®, Kinderpedia, Magic School și Livresq. 

Coordonat de profesorul Marcel Bartic, acest program își propune să ofere cadrelor didactice toate elementele definitorii ale unei școli digitale, prin intermediul unor sesiuni de formare ce vizează: modul de organizare a predării digitale și cum se folosesc instrumentele digitale, gestiunea clasei, a feedbackului pentru elevi și pentru părinți, cum se creează lecțiile digitale, dar și elemente de evaluare și de testare standardizată. Participarea este gratuită, fiind necesară completarea formularului disponibil pe platforma https://www.aer.school/academia-profesorului-digital. Înscrierea în program se poate face fie individual, de fiecare profesor în parte, fie instituțional, pentru una sau mai multe instituții de învățământ din același județ.    

„Educația este și trebuie să fie una dintre primele preocupări ale oricărui primar din România. Pentru că administrația nu e despre acțiunile pe care le facem pe termen scurt, ci despre viitor. Iar viitorul este al copiilor care sunt azi în școli, dar și al celor ce vor fi mâine în școli. Noi, toți cei care lucrăm zilnic în administrație, lucrăm pentru un viitor mai bun al acestor copii. De aceea am spus DA propunerii venite dinspre inițiatorii acestui program: copiii noștri sunt digitali, așa trebuie să le fie și școlile. Primăria Tulcea va spune DA oricărei inițiative care îi va aduce pe copiii tulceni mai aproape de actul educațional. Pentru copiii din orașul nostru, sper ca acest program să aibă rezultate pozitive, palpabile. Aș vrea ca atât profesorii, cât și copiii din Tulcea să vadă în administrația locală un prieten, un partener pe care se pot baza.” – Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea. 

Programul include o serie de patru cursuri de formare, primul dintre acestea fiind organizat față în față, iar restul de trei în format online, desfășurate pe parcursul a două săptămâni, timp în care participanții vor avea posibilitatea să se familiarizeze cu platforme educaționale de ultimă generație. Echipa de traineri este formată din specialiști cu experiență în educație digitală și în pregătirea cadrelor didactice.   

„Academia Profesorului Digital răspunde unor nevoi imperative de formare în rândul cadrelor didactice. Este declicul care produce schimbarea în actul educațional și trecerea spre paradigma unui învățământ modern bazat pe valori autentice și instrumente digitale concrete. Acest curs facilitează nu doar utilizarea unor platforme, ci și a unei viziuni ancorate în eficiența și onestitatea progresului academic al copiilor. Elementele de profil ale programului nostru circumscriu abilitățile și competențele unor profesori orientați spre progresul academic al elevilor lor, evaluarea realistă a acestora și conectarea lor la o înțelegere profundă a noțiunilor studiate. Educația digitală nu înseamnă doar folosirea tehnologiei la clasă. Înseamnă motivație, precizie, predictibilitate și redefinește granițele spațiului și timpului în care are loc învățarea.” – Marcel Bartic, Profesor coordonator al „Academiei Profesorului Digital”. 

Proiectul se derulează în parteneriat cu inspectoratele școlare și casele corpului didactic și va recunoaște cunoștințele și competențele dobândite în cadrul formării profesionale.



Citeste si