AgroFuture, tinerii care modernizează planificarea comenzilor pentru fermieri

Patru studenți la Automatică și Calculatoare au pus cap la cap ce au învățat și pasiunea pentru programare și au pornit o afacere. Pentru că și-au dorit să facă ”ceva” al lor, diferit pe lângă facultate. AgroFuture, numele pe care tinerii l-au găsit pentru proiect, a participat la Innovation Labs în 2020 și a câștigat un premiu special din partea Carrefour România.

AgroFuture este o aplicație digitală prin care fermierii își pot organiza mult mai bine comenzile pentru a se putea ocupa mai bine de agricultură. 

”Această idee s-a născut din dorința noastră de a face ceva al nostru care să facă viața oamenilor din jur mai ușoară. Astfel, am ales domeniul agriculturii văzând în acesta un potențial mare de dezvoltare”, ne-au povestit cei patru tineri din spatele proiectul AgroFuture, Dragoș Manolea, Andrei Topală, Andrei Luca și Radu Pavel.

Un produs dezvoltat alături de o cooperativă

Cu ajutorul unui mentor, au ajuns la Cooperativa Agricolă Vărăști, deținută de Carrefour, și locul unde au definitivat și rafinat soluția lor cu ajutorul echipei cooperativei. Practic, au construit o soluție bazându-se pe nevoile pe care le-au identificat chiar de la oamenii care lucrează în domeniu.

”Împreună cu cei de la cooperativa agricolă Carrefour Vărăști, am observat că timpul acordat planificării comenzilor este semnificativ ridicat, ba chiar stresant și periculos având în vedere frecvența mare a contactului fizic într-o perioadă în care toți urmărim să interacționăm direct cât mai puțin. Ne-am dorit să oferim o soluție modernă care sa le facă munca mai ușoară și mai sigură, motivați de visul unei agriculturi în România la nivelul din Vest. Am simțit că este timpul ca și în România, acest domeniu să facă pasul în era digitală”, spune Andrei Luca.

Cum îi ajută AgroFuture pe fermieri

AgroFuture pune la dispoziție o aplicație web care poate fi accesată de oriunde cât timp există o conexiune la internet, care digitalizează acest proces de planificare a comenzilor.  

”Acest serviciu oferit de noi pentru Carrefour este compus din mai multe funcționalități, pornind de la plasarea unor comenzi în aplicație, la atribuirea lor către fermieri, evidența comenzilor de livrat, dar și a celor de plantat, chiar până la grafice și statistici care să îi ajute să gestioneze mai bine comenzile din anul următor”, afirmă Andrei Luca, precizând faptul că aplicația este foarte ușor de adaptat pentru tipul de produse necesar, fie ele fructe, legume, lactate sau chiar animale, oferind o flexibilitate mare în piață, și utilitate pentru orice tip de cooperative, nu doar cele de legume.

”De asemenea, aplicația poate veni la cererea clienților cu funcționalități noi, pe care aceștia le doresc, pentru că ne dorim să fie dezvoltată în jurul nevoilor lor. Ne dorim sa acoperim cât mai bine nevoile clienților noștri pentru ca producătorii să reducă timpul alocat planificărilor și completărilor de tabele și formulare, și să se concentreze pe ceea ce știu să facă cel mai bine, și anume să producă”, adaugă cofondatorul AgroFuture.

Aplicația realizată de cei patru fondatori este destinată administratorilor de cooperative care gestionează planificarea.

Aplicație gratuită pentru primii lor clienți

Pentru început, aplicația poate fi folosită gratuit de către clienții AgroFuture. ”Dacă simt că le aduce un plus de valoare pot continua utilizarea acesteia pe baza unui abonament lunar în valoare de 100-300 euro. Obiectivul nostru este ca profitul lor să crească cu un efort și cost mai scăzut decât până acum”, afirmă Andrei Luca, precizând faptul că tehnologia poate aduce un plus de valoare și în sectorul agricol prin îmbunătățirea produselor, dar și a producției în sine.

Din punctul său de vedere, prin soluția pe care AgroFuture o pune pe masă, agricultorul ajunge în punctul în care se poate ocupa în business-ul său fix de ceea ce știe cel mai bine să facă: să producă.  

”Minimizăm munca astfel încât să nu mai fie ocupat cu alte lucruri administrative și îl stimulăm să facă ceea ce știe cel mai bine automatizând procesele din jurul lui”.

Pentru a dezvolta în continuare aplicația AgroFuture, fondatorii urmăresc o investiție de aproximativ 50.000 de euro.

”Până acum am dezvoltat acest business din banii noștri, pentru a avea un punct de plecare mai înalt, mai stabil. De acum înainte ne-am dori să obținem o sumă de bani din care să putem continua dezvoltarea software, să putem mări echipa de dezvoltare, să înființăm o echipă de marketing și una de juridic”, declară fondatorii AgroFuture.

*Interviul a fost realizat la TechHub Bucharest. 



Citeste si