Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.


Numărul comercianților români înrolați pe Trendyol a trecut de 5.000, iar planul oficialilor companiei este de a încheia acest an cu peste 9.000 de comercianți și branduri locale care vând prin intermediul marketplace-ului.

Și ceea ce trebuie să reținem este că fiecare comerciant are la dispoziție, în egală măsură, uneltele necesare care-l pot ajuta să se facă mai cunoscut, să câștige noi clienți și să-și scaleze business-ul eficient.

În plus, platforma investește activ în campanii sezoniere de promovare de care beneficiază toți sellerii înregistrați în marketplac, precum este și Black Friday - cea mai mare campanie a anului in e-Commerce.

În acest material vom afla cum putem să ne folosim de marketing, precum și de colaborări cu influenceri pentru a crește vânzările pe Trendyol.

De ce să vă faceți reclamă pentru produsele din portofoliu?

Răspunsul este unul simplu: pentru că reclamele ajută la creșterea vizibilității. O reclamă ajută un comerciant ca produsele sale să apară mai sus în rezultatele căutării și în listele de produse. Scopul final este de a crește vânzările.

Pentru a crea reclame eficiente e necesar să aveți în vedere câteva elemente cheie:

  • Selectați produsele potrivite – cel mai bine e să promovați cele mai vândute produse, dar și cele care au un stoc suficient de mare. Cu siguranță nu veți vrea să aveți mai mulți clienți decât produse în stoc pentru ei. Reclama nu va mai fi deloc eficientă atunci, ba chiar s-ar putea să vă aducă o reputație slabă.
  • Faceți reclamă unor produse similare împreună (n.r. - bundle) - ajută la distribuirea mai eficientă a costului pe clic (CPC), iar promovarea mai multor produse odată va crește performanța.
  • Rulați reclama pentru cel puțin o săptămână – pentru a avea rezultate cu adevărat vizibile și pe termen lung, e nevoie de răbdare și timp. Iar datele Trendyol spun că reclamele au performat cel mai bine după ce au rulat vreme de 14 zile.
  • Experimentați cu mai multe produse din portofoliu. A/B testing ajută la eficiență pe termen lung.

Conform datelor Trendyol, unul din doi comercianți activi pe platformă folosește soluții de marketing pentru promovare.

Rezultatele se văd astfel:

  • Produsele pot obține până la 60% mai multe afișări.
  • Reclamele pot crește vânzările unui magazin cu 20%.
  • Reclamele ajută cu 25% mai mulți clienți să adauge produsul la favorite.
  • Fiecare leu cheltuit pe publicitate poate aduce înapoi 10 lei prin încasări.
  • E foarte simplu de utilizat: configurarea reclamelor se face doar din câteva click-uri, iar rezultatele pot fi urmărite în timp real și puteți ajusta acolo unde e nevoie.

Aici aflați mai multe informații despre cum puteți crea reclame pentru produse.

Instrumente pentru creșterea vânzărilor

Ca parte a Seller Center, unul dintre cele mai avansate din regiune, Trendyol le oferă comercianților din platformă trei instrumente principale prin care se pot promova mai bine: reduceri, cupoane și promoții.

Reducerile și cupoanele de reduceri pot fi gestionate de seller pentru o perioadă de timp sau pentru un grup de produse.

La rândul lor, promoțiile sunt gestionate de Trendyol, iar dacă sellerul este eligibil să participe, își poate selecta produsele și le poate înscrie în evenimente pentru o anumită perioadă.

Ce avantaje au codurile de reducere? De exemplu, puteți crește vânzările prin oferte exclusive clienților. De asemenea, ajută evidențierea produselor sau categoriilor specifice. Și nu în ultimul rând, codurile de reducere pot fi folosite pentru a construi o bază de clienți loiali.

Promovare prin influenceri pentru un plus de încredere

Unul dintre instrumentele de promovare strategice ce stau la baza marketingului digital al Trendyol este cel prin intermediul unei rețele extinse de influenceri, pentru a spori vizibilitatea mărcii și a interacționa cu clienții.

Comercianții beneficiază astfel de toate cunoștințele de marketing acumulate de un marketplace internațional de top precum Trendyol pentru a-și face cunoscute produsele și a face vânzări, iar influencerii primesc produse și comisioane din vânzări.

Programul de afiliere permite influencerilor să câștige comisioane prin promovarea produselor, valorificând un ecosistem eficient de social commerce, bazat pe conținut relevant și de încredere pentru o comunitate deja formată și loială,

De altfel, promovarea cu ajutorul influencerilor este un domeniu care a crescut constant de la an la an. Până la finalul lui 2024, industria globală de influencer marketing era estimată să atingă valoarea de 21,6 miliarde de dolari.

În ceea ce privește Trendyol, în momentul lansării în România, compania a folosit rețeaua sa extinsă de influenceri pentru a se promova la nivel local. Câteva mii de noi influenceri din țara noastră au devenit ambasadori ai brandului și continuă și acum să promoveze produsele din portofoliile comercianților din marketplace.

În prezent, pe plan local, compania colaborează cu aproximativ 9000 de influenceri, una dintre cele mai extinse rețele de influenceri din regiune.

Mai multe informații despre programul de influencer marketing al Trendyol aflați aici.

Ce beneficii aduc colaborările cu influenceri?

  • Mai mult trafic pentru comercianți și vânzări crescute.
  • Acces la o audiență mai mare din care pot veni clienți constanți și loiali.
  • Posibilitatea de a urmări, analiza și îmbunătăți în timp real rezultatele pentru a crește performanța.

Elemente pe care trebuie să le aveți în vedere în colaborarea cu influenceri:

  • Trebuie să păstrați un ritm constant al campaniilor pentru a păstra vizibilitatea și engamentul clienților, mai ales în timpul perioadelor de vârf de cumpărături, sau în momentul în care aveți produse noi pe care doriți să le promovați.
  • E important să lucrați cu influencerii potriviți care să țină la același valori pe care și voi vreți să le promovați. Unul dintre criteriile acceptării în cadrul programului Trendyol Influencer este o rețea de cel puțin 10.000 de urmăritori pe Instagram, însă contează foarte mult și modul în care influencerul interacționează cu aceștia și, mai ales, conținutul pe care acesta îl publică.

Iar dacă sunteți influenceri și vă doriți să faceți parte din programul Trendyol, vă puteți înscrie aici.

Trendyol le oferă comercianților locali acces la o bază de clienți în continuă creștere în regiune, de peste 2 milioane de utilizatori în prezent în România, precum și sprijin complet care include oportunități de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice eficiente, inclusiv un depozit local – toate concepute pentru a susține o creștere sustenabilă. Prin intermediul platformei Seller Center, comercianții români pot gestiona stocurile și prețurile, interacționa cu clienții și accesa instrumente pentru promovare.

În episodul viitor din seria Future of eCommerce vom afla și cum putem folosi datele pe care Trendyol le colectează despre preferințele noastre vestimentare și algoritmii platformei ne pot ajuta să facem recomandări personalizate clienților pentru ca să le putem oferi acestora cele mai bune produse.


Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.