- 22 Noiembrie 2023
Agroland Agribusiness, venituri de 46,3 mil lei din trading de cereale
Totodată, compania raportează EBITDA de 2,9 milioane de lei, o scădere de 9%, și un profit net de 1,3 milioane de lei, o micșorare cu 22% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
”Trimestrul trei din acest an a continuat să reprezinte o perioadă plină de provocări pentru sectorul agricol din România și nu numai, determinată de seceta pedologică accentuată și producția înregistrată la nivel mondial. Astfel, în ciuda unor recolte mai mici în țara noastră, trendul descrescător al prețurilor din primul semestru a continuat, acestea scăzând, în medie, cu 30-40%, în contextul creșterii producțiilor agricole la nivel global. Chiar și în acest context dificil, datorită experienței și profesionalismului echipei, aceasta a reușit să transforme activitatea de trading de cereale în principalul generator de venituri al companiei, cu creșteri importante atât în ceea ce privește veniturile încasate, cât și cantitățile tranzacționate. De asemenea, am înregistrat creșteri ale vânzărilor de pesticide și semințe input, acesta fiind un efect al majorării numărului de clienți și a suprafețelor de teren pe care aceștia le exploatează”, a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
La nivelul veniturilor pe categorii, în primele nouă luni din 2023, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a fost reprezentată de activitatea de trading de cereale, care a crescut cu 39% față de perioada similară din 2022, până la 17,7 milioane de lei.
Astfel, deși prețurile la cereale au fost semnificativ mai mici, cantitatea tranzacționată a fost cu 64% mai mare comparativ cu T3 2022. Categoria pesticide a înregistrat un avans de 16% față de aceeași perioadă din 2022, până la 13,5 milioane de lei.
Vânzările la fertilizanți au scăzut cu 52% în comparație cu primele nouă luni ale anului precedent, ajungând la 11,5 milioane de lei, achiziția acestora fiind limitată de lichiditatea scăzută a fermierilor. Semințele input au generat venituri de 9 milioane de lei, o majorare cu 14%, în timp ce vânzările de combustibil input au scăzut cu 4%, până la 297 de mii de lei.
”Având în vedere contextul actual, influențat de seceta prelungită, care a dus la nerăsăriri și la incertitudinea unei recolte care să suporte costurile actuale, suntem nevoiți să efectuăm o nouă revizuire a bugetului de venituri și cheltuieli pentru acest an, prin scăderea cifrei de afaceri de la 76,6 milioane de lei la 61 de milioane de lei și a profitului net de la 2,6 milioane de lei la 1,2 milioane de lei. În ciuda rezultatelor sub așteptări din 2023, situația financiară a companiei rămâne una solidă, înregistrând, comparativ cu trimestrul anterior, o creștere de 457% a poziției de numerar și o scădere cu 41% a creanțelor, ca urmare a gestionării eficiente din punct de vedere financiar. Suntem încrezători că anul următor va fi unul mai bun pentru agricultura din România, cu creșteri importante ale vânzărilor pe toate segmentele de inputuri. Acest sentiment pozitiv se datorează precipitațiilor înregistrate în această perioadă în majoritatea zonelor, în timp ce prețurile la cereale pot înregistra anul viitor o creștere datorită atingerii plafonului inferior al profitabilității pentru fermierii români”, a adăugat Florin Radu.
În primele nouă luni ale anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 459 de clienți, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relației cu partenerii existenți, a creșterii vizibilității companiei și atragerii de noi clienți.
Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 24 de milioane de lei.