Antreprenori români despre importanța wellbeing-ului mintal: Laura Sardescu și cultura sacrificiului în antreprenoriat

În pregătirea studiului și a evenimentului Mind your Business, inițiativă care aduce în lumina reflectoarelor importanța wellbeing-ului mintal în rândul antreprenorilor români, am vrut să aflăm de la câțiva fondatori care e perspectiva lor asupra acestui subiect. De ce contează discuția despre sănătatea mintală și cum vorbim mai bine despre aceasta. La aceste întrebări ne răspunde aici Laura Sardescu, cofondatoarea brand-ului neakaisa.ro.

Mind Your Business este un eveniment organizat de start-up.ro în care vom crea un spațiu de dialog pe o temă esențială mediului de business și vieții de zi cu zi: sănătatea mintală a antreprenorilor și liderilor români.

În cadrul evenimentului vom prezenta rezultatele primului studiu despre wellbeing-ul mintal al antreprenorilor și al echipelor lor, un barometru la care am început să lucrăm încă din mai. 

Mind your Business, va avea loc pe 11 septembrie, la Nayam Events, și este ocazia ideală în care antreprenori, lideri, oameni de HR, inovatori și profesioniști din domeniul wellbeing-ului  pot afla cum se resimte presiunea în rândul celor care mișcă economia României. 

În încălzirea pentru studiu și eveniemnt, am vrut să aflăm de la câțiva antreprenori români cum percep ei subiectul și discuția despre sănătate mintală. 

Mai jos, ne răspunde:

 

Laura Sardescu - cofondatoare neakaisa.ro 

Laura Sardescu este un cofondator din ecommerce care pare diferit de ceilalți. Pentru că ia business-ul în serios, dar reușește să fie și relaxată atunci când vorbește despre el.

Neakaisa.ro a pornit în 2014 ca un proiect de amenajări interioare în zona de “Do It Yourself”, ceea ce a inspirat și numele. Dar s-a dezvoltat apoi în amenajări, devenind un business estimat să treacă de 7 milioane de euro în 2024.

Neakaisa.ro este în prezent un business cu verticale în ecommerce, dar care are și un showroom, și un portofoliu de produse proprii și colaborări cu arhitecți. Prin acest componente, echipa brand-ului reușește să ofere o experiență de cumpărare completă clienților care sunt în căutarea unor soluții de amenajare a casei. 

 

Laura despre importanța wellbeing-ului mintal: 

1. De ce crezi că e important să vorbim despre wellbeing mintal în rândul antreprenorilor? 

Cred că am format o cultură a sacrificiului asociată antreprenorului. Deși este o misiune nobilă care ajută foarte mult din punct de vedere motivație, este și unul dintre principalele motive pentru care antreprenorii ajung la un moment dat să clacheze.

În ultimii ani, mitul patronului român a fost înlocuit de mitul antreprenorului. Poate din dorința de a demonstra că stigma șefului care își împovărează echipele pentru câștig financiar substanțial, cei care înființează și conduc business-uri sunt acum într-o extremă a sacrificiului de sine.

Iar sănătatea mintală este un rezultat direct al acestui fenomen. Dacă ne uităm, în ultimii ani, s-a pus un accent din ce în ce mai mare pe mediul de lucru, pe beneficiile posibile acordate angajaților, astfel încât să creăm echipe productive, motivate și, nu în ultimul rând, cu un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională. Însă mediul antreprenorial nu îi permite antreprenorului să acorde aceeași atenție și propriei persoane.

Ce încerc să spun este că pentru a putea susține echipele pe care ni le dorim, trebuie să fie și căpitanul navei bine. Este momentul să ne uităm la wellbeing din toate perspectivele și să acceptăm că este la fel de important, fie că ești antreprenor, fie că ești angajat. 

2. Care crezi că e aspectul în construirea unui business care poate aduce cea mai mare presiune în rândul antreprenorilor?

Din punctul meu de vedere, presiunea creșterii constante. Un business nu se poate opri niciodată, pentru a continua să existe trebuie să se dezvolte, să se reinventeze și să se adapteze atât contextului intern, cât și extern. Iar de multe ori, antreprenorul, pentru că nu își poate permite să scaleze echipa odată cu business-ul, ajunge să preia mult mai multe responsabilități.

Un business ar trebui să fie gândit ca un maraton, însă în dinamica actuală, el este doar o înșiruire de sprinturi. Dacă business-urile ar putea obține finanțări astfel încât echipele, atât ca număr, cât și ca nivel de competențe, să fie în ponderabilitate cu dezvoltarea accelerată, antreprenorul ar putea să se reîntoarcă la maraton și să delege câte un sprint colegilor săi.

3. Cum ai defini motivația unui antreprenor și cum a fost la tine: ce te-a ajutat să continui, ce unealtă legată de mindset și echilibru mintal?

Cred că motivația este viscerală. Este un freamăt intern care nu te lasă să te oprești. Pe mine m-a ajutat întotdeauna să încerc să pun lucrurile într-o perspectivă macro. Între timp, încep să învăț să mă opresc puțin din sprinturi pentru a avea acea perspectivă mai clară.

4. Cum te simți când te gândești la business-ul fondat de tine. Definește ceea ce simți printr-o emoție/ o stare.

În momentul de față este o combinație între entuziasm și anxietate.

Retrăiesc momentele de început când abia așteptam să văd ce aduce fiecare zi în timp ce încerc să țin în aer cât mai multe mingi cu putință.

 


Rezervă-ți locul la Mind Your Business, pe 11 septembrie la Nayam Events în București, și află cum se resimte echilibrul emoțional în rândul celor care mișcă economia României.

Mind Your Business este un eveniment susținut de către BCR (main partner), Autonom (event & study partner), Unlock (study partner), Zentiva - Persedon (silver partner) și Complice.ro (sponsor).

Your mind is the best business you could manage.



Citeste si