- 22 Octombrie 2023
Aproape jumătate din consumatori sunt de acord să folosească AI conversațional
Aceste perspective au ajutat Accenture Song să identifice cinci tendințe macro-culturale globale care se preconizează că vor revoluționa modul în care afacerile și liderii rămân relevanți pentru clienții lor, accelerând în același timp dezvoltarea.
Reducerea calității sau cantității ("shrinkflation"), declinul serviciilor ("skimpflation"), deficiențe în servicii pentru clienți și abonamente nedorite duc la sentimentul că mărcile își încalcă în tăcere promisiunile. La baza acestei tendințe se află o problemă critică de percepție: acolo unde companiile văd acțiuni pentru supraviețuire, unii clienți văd lăcomie.
Aproape jumătate (42%) dintre consumatori ar fi de acord să utilizeze inteligența artificială conversațională, cum ar fi ChatGPT, pentru recomandări de produse, pentru a finaliza activități la locul de muncă (44%) și pentru a primi sfaturi în materie de sănătate și wellness (33%). Această tehnologie va schimba în cele din urmă majoritatea interfețelor pe care le folosim. Brandurile vor încerca să folosească această înțelegere pentru a modela produse, servicii și experiențe hiper-relevante, în timp ce brandurile inteligente vor merge mai departe, în dezvoltarea brandurilor responsive.
Această provocare a mediocrității nu se va rezolva de la sine și s-ar putea chiar să se înrăutățească pe măsură ce inteligența artificială generativă devine un jucător mai important în procesele creative. Afacerile inteligente vor vedea aici o oportunitate: într-un ocean de familiaritate, originalitatea va ieși întotdeauna în evidență, la fel ca și investiția în talent creativ.
31% spun că notificările constante controlează utilizarea tehnologiei personale; 27% spun că algoritmii, în timp ce alți 27% spun că responsabilă este atracția derulării nesfârșite. Ca răspuns, consumatorii restrâng utilizarea tehnologiei: o treime elimină notificările, unul din cinci stabilește limite de timp petrecut pe ecran și un sfert elimină aplicații și dispozitive în întregime. Această tensiune indică faptul că tehnologia epuizează resursele oamenilor, care doresc să-și pună bunăstarea pe primul loc.
Organizațiile trebuie să fie atente la modul în care utilizarea tehnologiei lor se va potrivi în viața oamenilor și ce le va cere acestora. Timp? Noi abilități? Mărcile care oferă oamenilor mai multă libertate în alegerea modului în care utilizează (sau nu utilizează) tehnologia vor deveni parteneri de încredere, deoarece clienții vor recăpăta sentimentul de control.
De exemplu, oamenii planifică acum pe termen mai scurt de un an - 48% fac planuri pentru viața lor pe mai puțin de 12 luni înainte sau deloc. În ultimii trei ani, am observat o scădere în valoarea acordată unor repere tradiționale, cum ar fi căsătoria (de la 30% la 21%), absolvirea unei facultăți (de la 30% la 24%) și mutarea din casa părintească (de la 23% la 17%).
Aceste noi perspective vor genera viziuni diferite asupra produselor și serviciilor. Afacerile care se adaptează, creează experiențe simple care contestă normele și susțin unicitatea oamenilor vor rămâne relevante pentru consumatorii în continuă evoluție.
"Pentru a juca un rol relevant în viața clienților, este necesară o orchestrare meticuloasă", a spus David Droga, CEO al Accenture Song. "Clienții de astăzi nu sunt lineari, se schimbă mai repede decât o pot face companiile, așa că menținerea ritmului este o provocare constantă. Aceste tendințe sunt o fereastră către interacțiunea dintre oameni, comportamentul lor și atitudinea lor generală față de lumea în continuă schimbare, fie că este vorba despre afaceri, tehnologie sau alte schimbări societale, și vor ajuta clienții noștri să înțeleagă motivațiile consumatorilor într-un mod care poate cataliza creșterea."