Asigurările de sănătate aduc wellbeing-ul în rândul angajaților. 3 din 5 companii aleg să ofere sprijin emoțional angajaților săi

SIGNAL IDUNA, lider pe piața asigurărilor de sănătate, a lansat noul serviciu wellbeing, care integrează psihoterapia, nutriția și parenting-ul, și care poate fi adăugat pachetelor de asigurări private de sănătate destinate angajaților. Aflăm de la Florentina Tomoiu, Expert Consultant Healthcare SIGNAL IDUNA, cum au evoluat asigurările de sănătate și cum pot angajații să beneficieze de sprijin emoțional.

Preocuparea SIGNAL IDUNA pentru sănătatea companiilor cu focus pe performanța și reziliența angajaților, s-a concretizat prin lansarea serviciului Wellbeing.

Acest serviciu integrează trei planuri: psihoterapie, nutriție și parenting, și poate fi adăugat pachetelor de asigurări private de sănătate destinate angajaților din companii de orice dimensiune și orice domeniu.

Angajații care beneficiază de serviciul Wellbeing din asigurările SIGNAL IDUNA pot apela la peste 400 de specialiști - psihoterapeuți, nutriționiști și experți în parenting, selectați în funcție de pachetul inclus în asigurare. 

Florentina Tomoiu este Expert Consultant Corporate Healthcare în cadrul companiei SIGNAL IDUNA, liderul pieței de asigurări de sănătate din România. Florentina are o experiență vastă de peste 16 ani în zona beneficiilor medicale extrasalariale sub forma asigurărilor private de sănătate pentru angajați, fiind unul dintre primii specialiști dedicați în mod exclusiv acestei arii. 

Cei peste 20 de ani de activitate în domeniul vânzării, negocierii și al managementului de personal i-au oferit o perspectivă unică, care îi permit să identifice cele mai bune soluții și să ajute numeroase companii în îmbunătățirea stării de bine a angajaților, reducând astfel absenteismul și crescând productivitatea.

Recent am avut-o pe Florentina în studio ca să vorbim despre asigurările de sănătate, modul în care au evoluat, dar și despre componenta de wellbeing, care a venit ca o necesitate a pieței muncii actuale. 

Ideile principale ale discuției le prezentăm mai jos: 

Cum a evoluat piața asigurărilor de sănătate în România
  • Piața asigurărilor de sănătate a evoluat semnificativ în România, cu o creștere de 18% în rândul asiguraților în primul trimestru al anului curent.

”La ora asta, în România, conform raportării UNSAR, în primele trei luni ale acestui an erau peste 800.000 de persoane care aveau o astfel de asigurare. O creștere semnificativă, de două procente,  față de aceeași perioadă a anului anterior. Suntem într-un trend bun și sănătos. Aceeași creștere de două cifre a fost și în anul anterior, pentru că în 2023 față de 2022 am avut o creștere de 21%. Astfel, avem bucuria să vedem clar că toate eforturile noastre, ale tuturor asigurătorilor care ne-am concentrat pe zona asta de sănătate se văd și e clar că oamenii înțeleg ce înseamnă cu adevărat să fie asigurat când ai o o provocare medicală.”

  • Companiile sunt acum mai receptive la oferirea de asigurări private de sănătate angajaților, considerându-le un beneficiu esențial pentru îmbunătățirea stării de bine și reducerea absenteismului.

”Componenta de wellbeing e o nevoie pe care noi am descoperit-o discutând cu HR-ii și cu managerii, dar mai ales discutând cu asigurații noștri. Să nu uităm că noi suntem români și în cultura noastră populară, mersul la psihoterapeut egal = ești cam nebun? Sau de ce să mă duc, că doar nu sunt nebun, n-am probleme cu capul. Așa e cultura noastră. Înainte de pandemie când mergeam în prezentările de implementare și spuneam că oferim cinci ședințe de consiliere psihologică sau psihoterapie, era un moment extrem de efervescent din public și oamenii spuneau - de ce că noi nu suntem nebuni? Acesta era firescul nostru.”

Wellbeing ca parte din asigurarea de sănătate
  • Schimbările de mentalitate se resimt prin prisma relațiilor dintre companii și compania de asigurări. Astfel, Florentina subliniază importanța personalizării pachetelor de asigurări pentru a răspunde nevoilor specifice ale fiecărei organizații și ale angajaților acesteia.

”Ne adaptăm odată cu timpul și cu solicitările specifice perioadei pe care o trăim și modificărilor care apar în viața noastră curentă. În pandemie, de exemplu, noi am introdus telemedicina pentru că era o nevoie reală să poți să interacționezi cu medicul de la tine de acasă, din zona în care tu erai în siguranță. Acum e un lucru firesc să răspundem nevoilor care au apărut în cadrul organizațiilor privind consilierea psihologică și reușim să aflăm ce este cel mai important prin comunicarea pe care o avem direct cu managerii, cu HR-ii și cu asigurații noștri.”

  • Serviciul wellbeing oferă angajaților asigurați acces la o paletă largă de specialiști prin aplicația mobilă Signal Care Assistant, facilitând accesul la servicii de psihoterapie, nutriție și parenting.

”Noi oferim această componentă de wellbeing prin intermediul unui furnizor specializat. Ea poate fi atașată oricărei asigurări deja existente. Lucrurile se întâmplă extrem de simplu, pentru că accesarea serviciului wellbeing se face de la distanță. Avem o aplicație dedicată care îi ajută pe asigurații noștri să navigheze și să acceseze tot ce înseamnă servicii acoperite de polița de sănătate. Prin intermediu acesteia, asiguratul își poate alege unul dintre cei 400 de specialiști și își poate programa direct din aplicație sesiunea de consiliere.. Totul se întâmplă la câteva clickuri distanță, din confortul biroului propriu sau  al casei.”

SIGNAL IDUNA a creat trei variante de module cu câte cinci ședințe, 10 ședințe sau 20 de ședințe pentru fiecare segment. Flexibilitatea serviciului de wellbeing oferă angajatorului posibilitatea să mixeze alternativele astfel încât să obțină o soluție optimă pentru angajații săi.

Trei din cinci companii care încheie un contract de asigurare de sănătate pentru angajați solicită acum acest tip de serviciu.

  • Planurile pentru 2025 ale companiei SIGNAL IDUNA includ menținerea poziției de lider în piața asigurărilor, inovația continuă și promovarea importanței sănătății fizice, mintale, emoționale și a wellbeing-ului în general.

SIGNAL IDUNA a fost alături de noi și în inițiativa Mind your Business, studiu și eveniment pe tema wellbeing-ului mintal în rândul antreprenorilor români. Dacă vrei să vezi rezultatele studiului, îl poți descărca de aici.

SIGNAL IDUNA a fost alături de noi și în inițiativa Mind your Business, studiu și eveniment pe tema wellbeing-ului mintal în rândul antreprenorilor români. Dacă vrei să vezi rezultatele studiului, îl poți descărca de aici. 

##FORM_11##

 



Citeste si