BCR Școala de Business: Soluții pentru antreprenori pe timp de criză

Antreprenorii afectați de criza provocată de coronavirus beneficiază gratuit de sfaturi și knowledge ce țin de leadership, comunicare, fiscalitate și finanțare, mulțumită unui nou modul de educație financiară, parte a programului BCR Școala de Business.

Școala de Business, un program de educație financiară lansat în cadrul emisiunii Imperiul Leilor, vine în ajutorul tuturor business-urilor românești, indiferent de etapa de viață în care se află.  Programul oferă cunoștințe solide și adaugă la intuiția și calitățile native ale antreprenorului acele resurse de care are nevoie pentru a-și face business-ul puternic.

BCR lansează în cadrul programului Școala de Business un nou modul de educație de business: Soluții inteligente pentru antreprenori pe timp de criză.

 Noul modul le oferă antreprenorilor sfaturi din partea specialiștilor despre cum își pot optimiza fluxul de numerar pe timp de criză, dar și cum îi poate ajuta statul român în astfel de situații, prin stimulente directe sau prin pachete de beneficii fiscale.

De asemenea, noul modul completează informațiile deja existente pe platformă:

  • lecția Management financiar, realizată de economistul Iancu Guda, care le oferă informații antreprenorilor sfaturi utile, mai ales în această perioadă, precum Pregătirea unui plan de restructurare, Planificarea fluxului de numerar, Planificarea investițiilor, precum și Limitele raționalității și emoțiile antreprenorilor.
  • cursul Cum să fii un antreprenor mai bun, creat de partenerul educațional al proiectului Școala de Business – start-up-ul iziBac, specializat în soluții și platforme educaționale digitale, care a participat în Acceleratorul BCR-InnovX, dedicat firmelor din tehnologie

În cadrul cursului, antreprenorii pot afla gratuit informațiile de care au nevoie pentru a-și proteja angajații și afacerea de efectele negative ale pandemiei COVID-19, iar materialul este împărțit în patru capitole: 

  • Leadership pe timp de criză
  • Soluții în sprijinul angajaților
  • Măsuri fiscale
  • Variante inteligente de finanțare
  • Prin capitolul ”Soluții inteligente pentru antreprenori pe timp de criză”, BCR Școala de Business oferă sfaturi din partea specialiștilor BCR despre cum îți pot optimiza fluxul de numerar pe timp de criză, dar și ce soluții sunt disponibile de la stat sunt în astfel de situații, prin stimulente directe sau prin pachete de beneficii fiscale.

    Ce sfaturi vor găsi antreprenorii în noul modul?

    • Comunică în permanență cu partenerii tăi de afaceri. Situația lor financiară reprezintă baza veniturilor tale. Prin contact permanent veți fi impreună mai pregătiți pentru ce urmează.
    • Protejează-ți echipa și rămâi în contact cu ea. Caută cele mai bune variante pentru angajații tăi și explică-le clar de ce iei anumite decizii. Fii deschis și arată-le înțelegere. Chiar dacă va trebui să iei decizii grele în ceea ce-i privește, șansele sunt mai mari să rămână alături de tine dacă le explici clar situația.
    • Monitorizează-ți cheltuielile. Fii atent la profitul pe care ți-l aduce fiecare produs sau serviciu. Monitorizează atent cheltuielile și alocă-le pe fiecare în parte câte unui produs sau serviciu care generează venit.
    • Ai grijă de stocuri! Ele pot fi perisabile în perioada aceasta. Poți chiar să te oferi să livrezi anumite alimente la ușă, ca activitate extra a business-ului tău. Astfel, îi ajuți pe alții, dar te ajuți si pe tine.
    • Fă-ți un plan legat de cum ar putea arăta afacerea ta, ce ai avea nevoie și ce soluții vezi în cele două cazuri: scenariul cel mai probabil și scenariul cel mai pesimist la care te poți gândi că se poate ajunge.

    “Un business inteligent este acela care este fondat pe intuiție, dar care ține cont în același timp și de caracteristicile pieței în care activează și care nu uită niciodată, indiferent de context, că trebuie în primul rând să se adapteze nevoilor clienților. Acestea și multe alte informații utile antreprenorilor vor fi regăsite pe platforma Școala de Business”, spune Anca Petcu, Chief Transformation Officer BCR.

    Pentru a parcurge materialele, înregistrează-te gratuit pe site-ul bcrscoaladebusiness.ro și accesează secțiunea ”Soluții pe timp de criză”.

    Descoperă lecțiile în format PDF aici: https://www.bcr.ro/scoaladebusiness

    start-up.ro este partener BCR Școala de business, iar materialele vor fi publicate și pe site-ul nostru, cu scopul ca informațiile valoroase oferite de experții BCR să ajungă la un public cât mai numeros și să ajute cât mai mulți antreprenori aflați în dificultate. 

    Măsuri luate de BCR pentru a sprijini companiile în perioada COVID-19

    BCR a anunțat, săptămâna trecută, o serie de măsuri care să vină în sprijinul companiilor afectate de criza de Coronavirus:

  • Amânarea cu până la 6 luni la plata ratelor cu capitalizarea dobânzilor pentru clienții afectați.
  • Prelungirea facilităților de credit recurente cu păstrarea costurilor.
  • Flux simplificat pentru schemele de suport și acordarea capitalului de lucru.
  • Până acum, pe zona micilor companii BCR a primit câteva sute de cereri de la firme aflate în dificultate, adică 3-4% din portofoliu, firmele din servicii, transporturi și în general cele care aveau contact cu publicul fiind cele mai afectate.

    Sfaturi pentru companii de la BCR
  • Comunică în permanență cu partenerii tăi de afaceri. Situația lor financiară reprezintă baza veniturilor tale. Prin contact permanent veți fi împreună mai pregătiți pentru ce urmează.
  • Protejează-ți echipa și rămâi în contact cu ea. Caută cele mai bune variante pentru ei și explică-le clar de ce iei anumite decizii. Fii deschis și arată-le înțelegere. Chiar dacă va trebui să iei decizii grele în ceea ce îi privește, șansele sunt mai mari să rămână alături de tine dacă le explici clar situația.
  • Identifică resursele cheie (inclusiv resurse umane) din companie care continuă să aducă valoare și flux de numerar chiar și în aceasta perioada. Asigură-te de continuitatea acestora și încearcă să minimizezi orice alta cheltuială.
  • Monitorizează-ți cheltuielile. Fii atent la profitul pe care ți-l aduce fiecare produs sau serviciu. Monitorizează atent cheltuielile și alocă-le pe fiecare în parte câte unui produs sau serviciu care generează venit.
  • Ai grijă de stocuri! Ele pot fi perisabile în perioada aceasta. Poți chiar să te oferi să livrezi anumite alimente la ușă ca activitate extra a business-ului tău. Îi ajuți pe alții, dar și pe tine.
  • Înscrie-te gratuit pe platforma bcrscoaladebusiness.ro pentru mai multe sfaturi și informații utile pentru afacerea ta. 



    Citeste si