- 8 Noiembrie 2017
Black Friday 2017: Cât vor vinde magazinele online în ziua reducerilor
”Black Friday 2017 este o sărbătoare importantă și deja putem să spunem că piața locală este una mai educată. Clienții au învățat că spre finalul lunii noiembrie, înainte de perioada sărbătorilor de iarnă, magazinele organizează campanii de reduceri, cu prețuri cu până la 60-70% mai mici. Anul acesta ne așteptăm ca vânzările din segmentul comerțului online să ajungă la valoarea de 170 milioane de euro”, menționează Andrei Radu, Fondator GPeC.
Sărbătoarea de Black Friday este extrem de populară în țări precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Franța sau Germania, cei mai mulți cumpărători având vârste între 18 și 34 ani. În România, sărbătoarea de reduceri este apreciată mai ales în rândul cumpărătorilor obișnuiți cu achizițiile din mediul online, produsele preferate fiind electronice și electrocasnice, haine și accesorii, parfumuri și cosmetice sau lucruri pentru casă și grădină.
”Magazinele online importante de la noi se pregătesc de Black Friday cu cel puțin 3-4 luni înainte de marele moment. Cu toate acestea, am observat că, mai ales în cazul magazinelor mai mici, există o oarecare lejeritate în abordarea strategiei de Black Friday. Această sărbătoare nu înseamnă doar realizarea unei pagini de campanie, cu produse interesante și cu prețuri mai mici. Black Friday înseamnă o promisiune acordată clientului, o responsabilizare a magazinelor online de la noi pentru întreg procesul, din momentul în care marfa a ajuns în depozitul magazinului până la păstrarea promisiunii de livrare în termen a comenzilor. Avem nevoie de procese bine puse la punct până când vom vorbi de un segment de business cu adevărat matur”, continuă Andrei Radu.
Ghidul magazinelor online pentru Black Friday 2017Cei de la GPeC au pus la dispoziție și un scurt ghid de Black Friday pentru magazinele online.
(1) Site-ul sa fie optimizat și să ”reziste” unui volum de vizite mai mare,
(2) Să ai stocuri importante pentru produsele promovate. Livrarea într-o perioadă scurtă de timp poate face diferența.
(3) Echipa de Customer Service să știe să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor și să ofere soluții practice și imediate eventualelor probleme întâmpinate de clienți.
(4) Pagina de campanie și întreg site-ul să aibă o prezentare curată și simplă, axată pe informații clare și utile clienților despre ofertele comerciale prezentate de Black Friday
(5) Campania de promovare să fie gândită cât mai din timp
(6) Site-ul să fie optimizat pentru mobile, cele mai multe vizite realizându-se de pe terminalele mobile (telefon inteligent sau tabletă)
(7) Prin ofertele afișate, poți genera suspans și dorința achiziției de produse noi
(8) Poți include în strategia de vânzări cel puțin un produs nou și dorit de comunitate, la un preț atractiv
(9) După Black Friday, monitorizeaza tot ceea ce s-a întâmplat pe site și în campaniile de promovare și reflectă asupra rezultatelor. Doar așa vei putea oferi anul viitor sau în alte campanii de vânzări o experiență mai bună clienților site-ului.
(10) Relația cu vizitatorii și clienții site-ului nu este doar de Black Friday. Gândește-te cum, prin servicii de calitate, o poți transforma în una de lungă durată.
Discuții detaliate despre Black Friday dar și despre cele mai importante subiecte din segmentul de eCommerce, atât din piața locală cât și cea regională, vor avea loc în cadrul GPeC SUMMIT, care se va desfășura pe 14-15 noiembrie 2017, la București. Înscrierile la GPeC SUMMIT se pot face până pe 10 noiembrie, prețul unui bilet de acces fiind de 149 euro pentru ambele zile de eveniment. Pentru înscrieri și mai multe informații despre programul Conferinței, zona de Expo și Gala Premiilor eCommerce, puteți vizita site-ul: http://www.gpec.ro/gpec-summit-noiembrie/.
Black Friday 2017 în RomâniaeMAG Black Friday va începe pe 17 noiembrie și va fi sesiunea de reduceri pe care o așteaptă toată lumea. Între timp, cei de la flanco.ro au dat deja drumul la ofertele de Black Friday 2017, la fel și evoMAG.
Altex și PC Garage au campanii de genul ”cumpără acum la prețuri de Black Friday”, iar ceilalți retaileri probabil așteaptă data de 17 noiembrie pentru a da drumul reducerilor speciale. Vă ținem la curent când primim mai multe informații.