Black Friday: 5 sfaturi de la Innoship ca să-ți formulezi strategia de livrare a comenzilor

Nu încape îndoială că pandemia generată de COVID-19 a forțat o digitalizare a companiilor cu specific în retail. În ciuda vremurilor dificile pentru ecosistemul de business, industria de ecommerce înregistrează creșteri și anticipează atingerea unui nivel nemaiîntâlnit până în prezent.

Cel mai reprezentativ exemplu este China’s Spring Festival, care a avut loc în ianuarie, în plină pandemie. Gigantul Alibaba a înregistrat o creștere de 220%, iar Miss Fresh și JD.com între 350% și 470% față de aceeași perioadă din 2019. 

Extrapolând fenomenul într-un orizont geografic mai apropiat, este de așteptat ca în Europa să existe un trend similar toamna aceasta, cu un vârf al volumului de vânzări în timpul Black Friday. Până acum câteva luni, majoritatea retailerilor tradiționali au continuat să poziționeze online-ul ca un canal secundar de vânzare, ceea ce a condus automat la o infrastructură subdezvoltată. Fiecare retailer ar trebui să înțeleagă că acum este momentul potrivit pentru a-și pune la punct sisteme de automatizare și ecosistemele partenere necesare pentru a profita pe deplin de trendul ascendent al industriei.

Te pregătești de Black Friday planificând achiziția de stocuri, politica de prețuri și campaniile de marketing. Dar cum rămâne cu strategia de livrare?

În mod tradițional, proprietarii de magazine online își pregătesc planurile de Black Friday cu săptămâni bune înainte. Cei mai mulți dintre aceștia își planifică achiziția de stocuri, stabilesc atent politica de prețuri și discounturi și își pun la punct strategia de comunicare și campaniile de marketing. Însă, puțini sunt cei care investesc energie și resurse ca procesul de livrare al comenzilor să fie executat corect. În fiecare an, foarte mulți clienți se declară nemulțumiți de livrare, iar retailerii se confruntă cu o rată crescută de retururi și într-un final o profitabilitate scăzută.

Innoship a alcătuit un set de cinci recomandări care vor asigura succesul strategiei de livrare a comenzilor de Black Friday:

 

  • Când sunt mulți curieri… performanța de livrare crește.

 

Dacă folosești serviciile unei singure companii de curierat, te expui constant riscului ca procesul de livrare să nu răspundă exigențelor clienților tăi. În momentul în care acesta nu livrează eficient într-o anumită zonă geografică, comenzile nu ajung la timp la client. Recomandarea noastră este să lucrezi cu mai mult de un curier, indiferent de mărimea magazinului tău online. 

 

  • Alocă eficient comenzile către curieri și automatizează procesul pentru a economisi timp

 

În cazul unui volum ridicat de comenzi, este imposibil ca procesul manual de distribuire a comenzilor către serviciile de curierat să fie mai eficient decât același proces realizat instant de către algoritmi de machine learning. Un sistem automatizat precum cel integrat în platforma Innoship, este mult mai rapid în alocarea eficientă a comenzilor. În plus, algoritmii au capacitatea de a ține cont de mai multe variabile în același timp, fie că vorbim de cost, calitate sau alte reguli specifice business-ului tău.

 

  • Standard e ok, dar mai nou, modalitățile alternative de livrare sunt preferate de clienți

 

Pentru acest Black Friday, ar trebui să iei în calcul și modalități de livrare alternative care ar putea să fie mai rapide și mai eficiente decât cele clasice. Așadar, gândește-te cum poți beneficia de flexibilitatea oferită de curieri și opțiunile acestora: same day, next day, standard, locker, pick-up point, livrare internațională, etc. Sau folosește un serviciu care le integrează pe toate, de la toți curierii.

 

  • Claritatea asupra procesului de livrare este foarte importantă pentru a lua decizii în timp real

 

După Black Friday, volumul de comenzi este ridicat, ceea ce atrage după sine o dificultate în a obține o imagine de ansamblu completă asupra procesului de livrare. Pentru a putea analiza calitatea serviciilor de curierat, este necesar să fii informat constant și să poți vedea în timp real rapoarte centralizate și actualizate. Dacă ești în permanență în control și ai acces la statusul comenzilor și rambursurilor tale, vei putea lua instant decizii care să îmbunătățească experiența clienților tăi.

 

  • Comunicarea cu clientul este cheia succesului 

 

Majoritatea clienților devin deranjați atunci când nu cunosc statusul comenzii. În momentul în care comunici către acesta eventuale întârzieri sau modificări apărute, crești valoarea experienței, iar clientul va aprecia transparența și sinceritatea. Pentru a putea comunica în timp util, e necesar să ai un sistem bine pus la punct care să-ți ofere alerte și notificări imediat când comenzile tale nu se pot livra sau au întârzieri.

Din fericire, nu este prea târziu să-ți pregătești business-ul pentru a profita pe deplin de acest Black Friday. Platforma Innoship te ajută să gestionezi livrarea comenzilor simplu și eficient. Aceasta optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor.

Include în strategia ta de livrare de Black Friday recomandările de mai sus și începe chiar astăzi să testezi platforma Innoship, având primele 100 de comenzi gratuite. Crează-ți contul pe www.innoship.com



Citeste si