- 11 Noiembrie 2021
Black Friday la eMAG: 600 de angajați noi, 4,5 mil. EUR investiți în tehnologie, din care mai mult de jumătate pentru servere noi. Secretele logistice ale zilei
eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe data de 12 noiembrie. Anul acesta, clienții vor avea parte, mai mult decât oricând, de categorii noi de produse în ofertă și de livrare flexibilă, la orice oră din zi și din noapte, în rețeaua easybox, care s-a dezvoltat accelerat în ultimii doi ani, de la 200 de unități în octombrie 2019 la 2.000 în octombrie 2021.
Anul trecut, nouă din zece români știau ce este Black Friday, iar mai mult de 54% dintre aceștia își propuseseră să cumpere cel puțin un produs la ofertă, potrivit Kantar România.
În ziua de Black Friday 2020, s-au înregistrat 12,4 milioane de vizite pe eMAG. Comanda ridicată în cel mai scurt timp s-a înregistrat la easybox, la doar 7 minute de la încărcare, chiar în ziua de Black Friday. În primul minut de la start s-au comandat 8.260 de produse, iar comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței.
Cum încep pregătirile de Black Friday la eMAGAlexandru Niculescu spune că un eveniment ca Black Friday se pregătește cu mult timp înainte, atât logistic, cât și prin negocieri cu furnizorii și discuții cu sellerii din Marketplace.
„Anul acesta livrăm, în premieră, comenzile de Black Friday din noul hub logistic din comuna Joița, astfel că acum dispunem de un spațiu de depozitare de peste 250.000 de metri pătrați, pe care l-am folosit pentru stocurile de Black Friday achiziționate din timp”, explică el.
Produsele vor fi livrate din trei depozite care sunt dotate cu benzi de sortare și transportare a coletelor automate. Astfel, cu aceste automatizări din depozitele logistice, eMAG va putea procesa 500.000 de unități pe zi.
În total, pentru a pregăti Black Friday 2021 eMAG va avea 2.000 de oameni în echipele logistice, iar 600 de oameni au fost angajați recent pentru a susține volumul din BLack Friday.
eMAG a investit pentru Black Friday 2021 4,5 milioane de euro în tehnologie, dintre care 2,3 milioane de euro în achiziția unor servere noi.
Ce schimbări s-au făcut de la an la an2020 a adus primul Black Friday de pandemie, dar evenimentul de shopping a crescut în interes de la an la an. De asemenea, toată experiența clienților a fost modificată. De la primii ani în care site-urile picau de la prea mult trafic, iar comenzile ajungeau cu întârzieri mai mari, lucrurile au devenit mai bune. eMAG se va baza foarte mult anul acesta pe rețeaua de lockere de tip easybox.
„De exemplu, unul dintre factorii care influențează decisiv vânzare online este termenul de livrare. Pentru a oferi predictibilitate, dar și un serviciu de livrare rapidă, am investit în dezvoltarea rețelei easybox care a ajuns în prezent la peste 2.000 de unități”, spune Alexandru Niculescu. În plus, menționează acesta, s-a investit mult pentru ca o cantitate mare de comenzi să fie livrate chiar în ziua în care sunt făcute.
Aceste livrări la easybox sunt poate una dintre cele mai bune idei din ecommerce, pentru că permit curierilor să livreze mai rapid și permit și o mai bună coordonare. Conform lui Alexandru Niculescu, rețeaua de easybox-uri a redus cu 15,8% emisiile de carbon rezultate din operațiunile directe.
De asemenea, eMAG Genius e un serviciu premium, iar clienții vor fi primii care vor primi notificare privind începerea evenimentului.
Buy Now Pay Later pentru fashion la eMAG de Black Friday 2021„Un alt serviciu apreciat de clienți este Genius, care, cu ocazia Black Friday va veni cu o ofertă specială – pentru 12 luni plătite, clienții vor primi 18 luni de beneficii. Cei care au abonamentul premium Genius au la dispoziție o perioadă extinsă de retur la 60 de zile, livrare gratuită, dar și de alte surprize. În plus, clienții Genius ei care vor avea un abonament activ pe 12 noiembrie, de Black Friday, vor priminu o notificare în aplicația de mobil la startul evenimentului”, mai spune Niculescu.
La nivel de optimizări diverse, eMAG oferă și posibliități de plată diverse, precum ratele fără dobândă, dar și instant money back. Cei care au cardul introdus deja în aplicație, pot primi banii înapoi instantaneu după retur.
Black Friday 2021 - un moment de testare pentru evoluții viitoare„De asemenea, pentru haine și articolele din gama fashion, clienții au la dispoziție și opțiunea de a amâna plata, „buy now pay later”, astfel că pot achita doar acele produse care li se potrivesc, iar pe celelalte le pot returna”, explică Niculescu.
Pentru eMAG Black Friday reprezintă și un moment în care poate să testeze limitele și evoluții viitoare. Festivalul cumpărăturilor testează capacitatea logistică, operațională și de livrare pentru cel mai mare magazin online. Plus că sunt categorii pe care oamenii le vor găsi doar de Black Friday pe eMAG.
„Nopți de cazare în România și în afara țării, peste 80.000 de litri de combustibil, peste 5.000 de vouchere pentru bilete de avion, reduse cu 50%, peste 27.000 de kilograme de carne de porc, singura sticlă din România de Single Malt Talisker veche de 41 de ani la prețul de 13.999 de lei sau pachetul de 12 sticle Jameson cu ciubăr la preț de 4.999 de lei, dar și monede și lingouri de aur sau ceasuri și bijuterii de lux, autorulote”,, spune Alexandru Niculescu.
Toate comenzile, spun reprezentanții eMAG, vor fi livrate până în 26 noiembrie. Vor fi 4,5 milioane de produse reduse și o reducere totală de 330 de milioane de lei.
Anul trecut de Black Friday la eMAG au fost 60.000 de clienți care au comandat pentru prima dată de pe site, iar anul acesta compania se așteaptă la un număr asemănător. Vânzările totale sunt estimate la 615 milioane de lei.