Bumper.Club - afacerea care îți aduce 1 euro/ zi pentru un sticker creativ pe fundul mașinii și contribuie la conceptul de lovebrand

Traficul din capitală e ceva legendar. Bucureștiul este al doilea oraș european unde oamenii petrec cel mai mult timp în trafic. O idee de business vrea să fructifice acești timp morți, oferindu-le șoferilor blocați în trafic recompense în bani pentru cei care se aventurează cu mașinile pe străzile aglomerate. 1 euro/zi pentru șoferi este propunerea BumperClub, afacerea care îți pune un sticker pe fundul mașinii în schimbul unui venit pasiv lunar. 

 

Bucureștenii pierd 143 de ore anual din cauza traficului. Oamenii care conduc pe drumurile din București au petrecut 277 de ore pe an făcând naveta la orele de vârf. În aceste statistici nu prea optimiste, singura rază de speranță este că o călătorie de 10 km în București a durat cu 10 secunde mai puțin în 2022 decât în 2021. Probabil încă sunt efectele muncii remote. Dar studiul făcut de aplicația de navigația TomTom pune Bucureștiul pe poziția 7 în topul orașelor celor mai aglomerate în trafic. 

 

Acesta e un context pe care cei din București îl cunosc destul de bine și îl resimt în drumurile lor zilnice. Iar în mijlocul frustrării vine și o idee de business, sub forma lui Bumper.Club. 

”Bumper club este un fel de club, adică o comunitate de oameni cu mașini. În această comunitate cu toții ne punem la bătaie fundurile mașinilor ca să facem un ban cinstit cât mai pasiv cu putință”, așa îsi descrie Ariel Constantinof ideea, care e într-un stadiu incipient și pe care vrea s-o crească pentru a deveni o adevărată comunitate a șoferilor din trafic, în care ei se salută, au reduceri sau tot felul de beneficii. 

Până acolo însă, Bumper Club este un mod diferit de a promova diverse branduri în traficul unui oraș. Șoferii oferă fundul mașinii lor pentru a plasa un sticker care să transmită mesaje despre branduri, că vorbim de companii mari în plină campanie de marketing sau pentru brandurile locale, mai mici. 

Publicitatea în văzul lumii

Fondatorul, Ariel Constantinof, este un activisto-biciclist, blogger, vlogger, videograf, producător video, care nu este la primul business care să implice traficul din București. În 2010, când avea doar 19 ani, lansa Tribul, firmă de curierat pe biciclete. L-a ținut operațional până în 2016, când dintr-un cumul de motive explicate pe blogul lui, a închis acea afacere. 

Iar acum a revenit cu spiritul antreprenorial tot pe străzile din București, de data asta cu un nou unghi de a privi lucrurile:

”Era decembrie 2022, mergeam pe Calea Victoriei și o prietenă mi-a zis: Ia uite, au pus o reclamă imensă și pe blocul ăsta, săracii oameni - abia dacă mai văd soarele pe geam. Iar eu i-am răspuns: Da, dar cineva face niște bani buni pe lipsa de soare a acestor oameni. Și apoi m-a lovit, m-am întrebat ce alt bun au oamenii de rând pe care se poate face publicitate și care, preferabil, să nu îți ia tot soarele din apartament. Așa a apărut acest gând de a face publicitate pe mașini”, explică Ariel.

Ariel e șofer nou, are carnet de doi ani. La asta se adaugă și plăcerea lui de a citi toate lucrurile de pe toate gardurile, orice reclamă și orice mesaj de genul "CUMPĂR APARTAMENT ÎN ZONA ASTA".

Combinate, cele două au dat ideea proiectului: ”în noaptea aia n-am prea dormit. Am fugit acasă, am scos o mare foaie de hârtie și am început să schițez cum ar arăta un publicity on demand, astfel încât un brand să poată, în mai puțin de o săptămână să apară pe mii de mașini dintr-un oraș mare.” 

Exemplul din capul meu a fost unul foarte amuzant și specific: dacă ar putea, ar vrea cineva ca Dorian Popa să-și promoveze cea mai nouă piesă/cel mai nou produs/sau doar să și-l pună pe Cheluțu pe mii de funduri de mașini? Și dacă ar vrea, cum ar putea face asta cât mai ușor, direct de pe telefon? De acolo am construit. 

Caută 18.000 de mașini până la jumătatea lui 2024

Momentan sunt peste 50 de mașini înscrise în club, dar proiectul e încă la început. Primii pași au fost ca Ariel să verifice dacă ar exista șoferi dispuși să-și lipească un sticker pe mașină contra unor bani. Iar cercetarea i-a arătat că da, doritori există. Acum adună comunitatea, a început discuțiile și cu niște branduri. Ca audiență, Bumper.Club are cu cine lucra: 

”Oficial în București și Ilfov sunt înmatriculate aproximativ 1.8 milioane de mașini. Ne-am propus să atingem 1% din acest număr (adică 18.000 de mașini) până la jumătatea lui 2024. Ținând cont că există utilizatori care au flote de mașini pe care le-au înregistrat, mi-e greu să spun câți utilizatori sunt / vrem în club - știu însă că ar fi fain să atingem acest număr de 18.000 de mașini active în România.”

Cum funcționează Bumper.Club: 

  • oferă un serviciu foarte clasic și simplu: publicitate pe mașini vreme de minim o lună, sub formă de sticker cu mesaj, vizibile în trafic (când stai în coloană). În serviciul lor intră și partea de consultanță - ”gândim mesajele împreună, în funcție de ce vrea să obțină clientul, și totodată ne ocupăm de producerea stickerelor. Am găsit un partener de drum pe zona asta din Pitești de care sunt foarte mulțumit momentan. Mi-am pus primul sticker pe mașina mea acum mai bine de o lună și îmi place că-i super rezistent și cumva mașina mea are acel ceva special acum, ușor de recunoscut. Sticker-ul pus pe mașina mea e chiar cu Bumper.Club.”
  • marea parte din bani se duc la șoferi, iar o parte rămân la echipa Bumper Club. Pe scurt, ei au un comision. 

 ”Dacă în 2007 aveam primele mele campanii publicitare pe blog-uri, și vedeam cum branduri mari "cumpără" câte un articol "sponsorizat" (să-i zicem 'sponsorizat') pe blogul lui X, Y, Z și al meu - acum fac același lucru, dar în loc de blog-uri sunt mașini. Și-n loc să fie doar 5-10 blog-uri, acum vorbim de sute sau mii de mașini deodată.”

Consultanța pentru brand-uri a apărut ca o nevoie de a crea mai mult decât mașini cu logo-uri, un site gol cu un număr de telefon: ”noi căutăm să facem ceva cu mult mai mult call to action și love-brand-like. Adică nu vreau să promovez o băutură faimoasă carbogazoasă pe mașina mea dacă eu nu sunt consumator,dar sunt mai mult decât mândru să promovez cafeneaua la care-mi beau zilnic ice latte-ul.”

Ca să ajungă la publicul potrivit, caută și șoferii potriviți. Atfel, Bumper.Club vrea să facă un ”match” între mașini și branduri ca să găsească ambasadorul ideal pentru campania activă. Astfel, adună multe date despre șoferi și mașini din România: din ce an sunt mașinile, ce culori au, cam cât circulă într-o lună și pe unde, cât de vechi sau noi sunt.

Apoi fac o potrivire cu targetare pe orașe, dar chiar și pe culorile mașinii: ”dacă brandul tău este cu mult roșu, poate ar fi fain să te promovezi doar pe mașini roșii. Dacă magazinul tău este în Oradea, poate ar fi bine să te promovezi doar în Oradea.”

Dintre primele reacții, preferata lui Ariel e: "Mie-mi sună a RCA gratis”. Pentru că BumperClub oferă un venit pasiv care să mai amortizeze din cheltuielile întreținerii unei mașini.  

În procesul dezvolătrii acestui proiect, am vrut să vedem cum s-ar integra brand-urile în poveste. Ne-a lămurit Ariel: 

”Avem două variante: una pentru branduri mari și Dorian Popa, și una pentru branduri mici care ar vrea să-și fidelizeze clientela sau să profite de pe urma fanilor care să ducă vorba mai departe. În loc să dai share pe Facebook sau să pui un Story la cafeneaua ta preferată ca să afle lumea de ea, acum poți doar să faci un troc cu ei.”

  • un brand mare precum Coca-Cola ar putea face o super-campanie de guerilla marketing când lansează o aromă nouă în România - oferind șoferilor bani pe publicitate (1 euro pe zi). Îmi imaginez cum peste noapte apar sute sau mii de mașini cu acest sticker în toată țara. 
  • un brand mic precum cafeneaua mea preferată, Boiler, în loc să apeleze la bugete mari de publicitate, ar putea doar să facă o campanie pentru fanii lor - acest "troc" de care ziceam mai sus - eu te promovez pe mașina mea și în schimb avem un sistem în care primesc o cafea pe zi gratuit. O cafea costă mai mult de un euro, deci, ieși pe profit. Iar nicio publicitate nu-i mai bună decât cea făcută cu mândrie - cred enorm în conceptul de lovebrand și cred că vom începe cu el. 

 

 



Citeste si