- 29 Iulie 2017
Ce joburi să ai înainte să devii antreprenor
Jayson Demers este CEO al AudienceBloom. El a scris în revista “Entrepreneur” despre joburile pe care trebuie să le încerce o persoană înainte de a deveni antreprenor. Multe joburi te pot pregăti pentru cariera de antreprenor și te ajută să vezi lumea reală înainte să te piște la buzunar.
Joburi în retailȘtim că un job într-un magazin de mall nu sună așa sexy, dar te poate ajuta să-ți descoperi skill-uri bune. În primul rând, lucrezi cu gestiunea, inclusiv cea a produselor, dar și a banilor, dar și cu realimentarea stocurilor. De asemenea, ai contact cu clienții și vei putea să dezvolți capacități de interacțiune și vânzare cu ei. După câteva luni, dacă te pricepi bine, vei putea să te uiți la comportamentul unei persoane și să anticipi nevoile ei. E o modalitate de a citi potențialii clienți și de a îi întâmpina și de a le satisface dorințele, inclusiv pe cele pe care nu credeau că le au. În plus, ai ocazia să lucrezi și cu o serie de clienți nemulțumiți, ceea ce îți va dezvolta spiritul de rezistență la crize.
HorecaIndustria restaurantelor sau a fast-food-urilor nu este cea mai frumoasă pentru cei care lucrează în interior. Presiunea e imensă. Poți începe de jos, de la ajutor de ospătar, spălător de vase, ajutor de bucătar. Trebuie să te miști rapid, altfel clienții vor fi nemulțumiți. Sunt multe persoane pe metru pătrat, deci va trebui să te coordonezi cu ei și să lucrezi în echipă. Nu vei învăța finanțe aici, dar vei învăța ce înseamnă multitasking-ul, rapiditatea și presiunea.
VânzăriDacă vrei să fii antreprenor, un job de vânzări e cam primul pas pe care-l poți face. Este evident. Va trebui să înveți să comunici foarte bine, să fii persuasiv, să citești nevoile clienților și să te adaptezi după ele. De asemenea, vei fi într-un mediu care face plăți pe comisioane, nu neapărat pe un salariu fix, deci vei fi învățat să lucrezi în funcție de performanță.
Customer ServiceE tot vorba despre relaționarea cu potențialii clienți, problemele lor și nevoile pe care le poți rezolva. Sau nu. Există elemente de customer service în orice job. Dacă îți păstrezi calmul atunci când un client țipă nemulțumit, legat de o problemă pe care nu ai provocat-o tu, va trebui să înveți să rezolvi acea situație în avantajul tău sau în cel mai mic dezavantaj pentru companie.
ManagementCumva, ultimul pas înainte de o inițiativă antreprenorială ar fi un job de management. Vei învăța să conduci o echipă, chiar dacă nu e business-ul tău personal, să ai cunoștințe din orice, de la proiecții financiare, la HR, la relații interumane. În plus, înveți astfel lecția importantă a leadership-ului și a culturii de companie, care va fi esențială pe viitor dacă vrei să construiești o firmă de succes.