- 17 Septembrie 2019
Ce știe să facă casa smart Legrand My HOME și cum arată piața locală
Dacă în Belgia și Franța casele inteligente ajung la 60% din totalul segmentului rezidențial nou construit, în România această proporție este de sub 5%. Cu toate acestea, casele inteligente sunt preferate de din ce în ce mai mulți români, creșterea acestui segment fiind de 30% pe an. Cele mai des întâlnite soluții implementate sunt controlul inteligent al iluminatului, al storurilor și al temperaturii, urmate de sonorizare și gestiunea energiei.
Legrand este unul din principalii jucători de pe piața soluțiilor inteligente pentru locuințe, prin intermediul soluțiilor sale integrate MyHOME, dezvoltate în ultimii zeci de ani pe baza înțelegerii nevoilor unor categorii largi de consumatori.
Legrand oferă soluții personalizate pentru centre rezidențiale, magazine și centre comerciale, hoteluri, instituții de sănătate, școli, birouri, industrie etc. Compania are prezență în 90 de țări și distribuție în 180 de țări, dar și 38.000 de angajați la nivel global. La începuturi, Legrand realiza obiecte ceramice, dar în urmă cu 100 de ani s-a orientat către întrerupătoarele electrice.
Potrivit informațiilor oferite de Călin Pașcalău, CEO Legrand România, în anul 1993, compania intra în România prin trei importatori. În 1997 a fost deschisă prima reprezentanță locală, în 2005 au fost începute operațiunile pentru un depozit specializat iar, în 2016, Legrand România s-a extins și în Republica Moldova.
În 2018, Legrand România a avut vânzări de 109,3 milioane de lei, un profit de 9,8 milioane de lei și o creștere a vânzărilor de 17% de la un an la altul. La Legrand România sunt 46 de angajați (din care 40% sunt femei). Compania a făcut traininguri pentru 725 de angajați ai companiilor partenere. Legrand România a colaborat și cu statul român - pe partea de spitale, un exemplu este Spitalul Grigore Alexandrescu din București, a explicat Călin Pașcalău, CEO Legrand România.
MyHOME - Soluția integrată de smart home de la LegrandUnul dintre proiectele de succes unde sunt accesibile soluțiile MyHome Legrand este complexul rezidențial Casa del Mar din Mamaia, unde apartamentele sunt cablate complet pentru instalarea soluțiilor de automatizare. Pachetele standard Legrand pentru apartamente dotate cu soluția MyHOME încep de la 400 euro, pentru un studio cu funcționalitățile standard (tablou electric, aparataj de camp, termostat), și ajung până la 1200 euro (tablou electric, aparataj conectat, termostat inteligent, player audio, boxe, videointerfon).
“Practic, cu o investiție care e mai mică decât cea într-un telefon de ultimă generație, poți să-ți transformi casa într-una conectată - cu schimbări mult mai vizibile și mai plăcute în viața ta. În plus, soluțiile noastre aduc economii importante ale consumului de energie electrică, de până la 30%” a adăugat Călin Pașcalău, Director General Legrand România.
Funcționalitățile complete ale soluției MyHome sunt: controlul iluminatului, automatizarea storurilor și a draperiilor, a ușilor de la garaj, setarea temperaturii, a fundalului sonor, precum și gestiunea energiei. Soluția este modulară și poate fi montată extrem de simplu de către un instalator, cu condiția dotării locuinței, în prealabil, cu un cablaj special.
Pentru utilizatori, folosirea soluției implică doar instalarea aplicației dedicate MyHOME_Up, disponibilă în Play Store și Apple Store și configurarea setărilor dorite pentru fiecare încăpere.
În plus, utilizatorii își pot crea scenarii, care pot fi configurate în funcție de mai mulți parametri: geolocație, momentul zilei sau condiții meteo. Un scenariu pentru momentul întoarcerii de la birou poate să includă: o anumită temperatură în fiecare cameră în care soluția e instalată, muzică preferată, un nivel al iluminării care să relaxeze, chiar și deschiderea ușii de la garaj sau funcționarea unei prize care până în acel moment fusese oprită, în momentul în care utilizatorul este la o distanță de 500 metri de casă.
Un alt produs Legrand extrem de util, care poate fi integrat în cadru soluției MyHOME sau instalat separat este videointerfonul conectat. Prin intermediul acestuia utilizatorii pot vedea pe ecranul smartphone-ului, chiar și atunci când nu se află acasă, cine este la ușă și pot decide dacă să permită accesul în locuință respectivei persoane.
Sistemul Legrand este compatibil cu Google Home, cu Alexa, dar și cu alte soluții terțe de smart-home (precum Philips Hue, de exemplu), iar compatibilitatea cu Apple Home Kit va fi și ea adăugată curând.
Cercetare, dezvoltare și Internetul Tuturor LucrurilorPotrivit directorului Legrand România, piața globală de soluții pentru electricitate este estimată la peste 100 de miliarde de euro.
Legrand este o companie care pune mult accent pe inovație - 4,8% din vânzări se duc în centre de cercetare și dezvoltare, compania deține 3.700 de pantente pentru 1.500 de tehnologii și sisteme și are 2.400 de angajați specializați pe R&D.
Compania deține peste 70 de mărci, printre care Chief, Kenall, Trical, Sanus etc., și se laudă cu peste 69% dintre vânzări generate din gamele #1 sau #2 pe piață. Legrand se bazează pe achiziții importante pentru a ajunge pe o poziție fruntașă în topul producătorilor de materiale electrice. ”În România, am reușit să integrăm aproximativ 60% dintre brandurile achiziționate”, explică Pașcalău.
Potrivit unui studiu, piața mondială a soluțiilor conectate pentru construcții va crește cu peste 20% pe an până în 2020. Din acest motiv, Legrand are parteneriate cu producători importanți precum Amazon, Google, Apple, Samsung etc. Aceste parteneriate au fost posibile prin renunțarea la protocoale închise și extinderea rapidă pe toate ecosistemele.