- 14 Ianuarie 2019
Cele mai solicitate tipuri de aplicații software în 2018
Estimată la o valoare de 975 milioane de euro (în 2017, conform ANIS), piața internă de software și servicii IT contribuie cu 75,6% la valoarea întregului sector IT și este unul dintre cele mai interesante și reprezentative repere ale economiei locale. Parte din aceste cifre sunt, însă, și end-userii, companiile care generează vânzări pentru industria IT, așadar este extrem de importantă raportarea continuă la nevoile acestora.
Tipuri de aplicații software în 2018Ca marketplace dedicat aplicațiilor software, Softlead include 30 de tipuri de categorii de soluții informatice necesare atât start-up-urilor, cât și companiilor mari și foarte mari.
Tipurile de aplicații software cu cel mai crescut apetit de achiziție și de implementare includ: ERP (15%), software medical (12,62%), managementul documentelor (12,43%), software de gestiune (10,58%), HR (10,2%), CRM (8,91%).
Comparativ cu anul precedent, interesul pentru soluții software de tip ERP s-a dublat, în timp ce aplicațiile dedicate gestionării resurselor umane și cele de tip CRM au crescut cu peste 30%.
Aplicațiile de tip RPA (Robotic Process Automation) și Master Data Harmonization sunt cele mai noi tipologii de soluții software listate în cadrul platformei, urmând ca în anul 2019 toate categoriile incluse să fie actualizate și îmbunătățite cu noi categorii.
Industriile care caută aplicații softwareIndustriile medical, producție, horeca și retail sunt cele mai importante segmente de piață care generează oportunități de implementare a tehnologiilor software. Pe locuri secundare se află construcțiile, transporturile, IT-ul și agricultura, dar au existat cerințe multiple și pentru industriile bancare, educaționale, asigurări, imobiliare, pharma, juridic, turism.
În ceea ce privește localizarea geografică a companiilor care au trimis solicitări valide pentru aplicații software și servicii complementare, București, Ilfov, Brașov, Cluj și Sibiu sunt cele mai bine reprezentate zone, atât la nivelul nevoii, cât și al deschiderii spre comunicare și informare, precum și prin capacitatea de a susține din punct de vedere financiar (al bugetelor dedicate) achiziția soluțiilor informatice dedicate eficientizării și creșterii productivității în companii.
“Deși numărul lead-urilor generate prin plaforma Softlead.ro se află într-un trend ascendent (creșterea în 2018 a fost cu peste 35% față de anul anterior), am reușit să păstrăm calitatea solicitărilor venite din partea companiilor, cu o rată de peste 81% a lead-urilor valide”, Alexandra Roată, Managing Partner Softlead.
Solicitanții aplicațiilor softwareUnul dintre cele mai importante elemente care definesc profilul clienților Softlead, din perspectiva achizitorilor de aplicații software, este dat de nivelul decizional. Astfel, pentru anul 2018, cei mai mulți end-useri vin din poziții de top management (38,2%) și de middle management (19,6%), din partea responsabililor de departament (32,2%), fiind urmați de responsabilii de achiziții și de coordonatorii departamentelor de IT.