- 23 Martie 2023
Cercul vicios al cifrelor
Dar nu despre asta vreau să-ți povestesc azi, deși recomand oricând să-l iei ”pe spontan în brațe” și să vezi unde te duce.
Azi vreau să vorbesc despre o idee care a tot circulat ieri la masă. Cumva dintre două tabere diferite, cea a agenției și cea a antreprenorului. Unde iarăși am ajuns la o discuție veche de când lumea: cifrele.
Să-ți explic. Printre oamenii de ieri și din viața mea e un mix de oameni din media, dar și antreprenori. De aici ai perspectivele diferite atunci când vrei să înțelegi un pic mai bine cum văd taberele lucrurile. Antreprenorul e mereu în căutare de sponsori ca să-și poată desfășura activitatea. Organizează festivaluri, deci e clar de ce are nevoie de bani. Oamenii de agenție ar avea acces și know-how la cei care ar fi direct interesați să sponsorizeze astfel de evenimente.
Și iată-ne ieri, încercând să vedem cum ar putea veni mai mulți sponsori sau cu bugete mai mari la o serie de evenimente. Ai ghicit răspunsul: dacă antreprenorul atrage mai mulți oameni.
Și acum, te întreb eu cum ne întrebam și noi ieri, cum faci să atragi mai mulți oameni când ești sub stresul financiar și nici nu știi dacă reușești să acoperi cheltuielile esențiale? Unde investești ca să fie evenimentul mai atractiv pentru sponsori în speranța că vor crește bugetele?
Și ajungem aici la cercul vicios al cifrelor. Ai nevoie de mai mulți oameni ca să produci mai mult interes pentru brand-uri. Ca să aduci mai mulți oameni, ai nevoie de investiții în niște trupe sau în niște activități, care costă. Vezi, cercul vicios al cifrelor.
Și asta se aplică în multe alte domenii. Ca să ai un partener pe un site de conținut, ai nevoie de cititori. Ca să ajungi la noi cititori, ai nevoie de parteneri cu bani și proiecte care să-ți permită să produci noi formate și să-ți aducă libertate de a face research și de a produce ceva nou și atractiv. Cercul vicios al cifrelor.
În unele contexte, raportul e un pic diferit de startup și investitor, când vorbim de relațiile puncutale dintre doi parteneri de pe zone diferite, cum ar fi companiile și furnizorii, fie că vorbim de conținut, diverstisment sau cafea.
Pentru orice colaborare, cifrele o să fie primele. Câte like-uri, cât reach, câte views? Și e normal să fie așa.
Dar gândul cu care vreau să te las azi e că în toate cifrele astea există oameni și există o muncă și mi-ar plăcea ca cei care iau decizii de bugete să vadă și un pic dincolo de PPT și de Excel. Se poate schimba perspectiva când te uiți și la alte lucruri.