Cofetăriile Dulcinella: strategia de extindere a proprietarilor - fabrică nouă, parteneri de retail și locații mai mici

Dulcinella, o rețea de cofetării cu rădăcini basarabene, a investit 100.000 de euro pentru deschiderea locației cu numărul 18. Aceasta se află în București, în zona Magheru, și reprezintă o schimbare în conceptul afacerii, care mizează acum pe locații de dimensiuni mai mici. Totodată, proprietarii Dulcinella vor construi o nouă fabrică, în Cernica, o investiție de circa 10 mil. euro.

”Făcând un studiu de vizibilitate în România, în câțiva ani putem să ne extindem la 200 de cofetării”, ne-a precizat Ion Mereacre, cofondatorul Cornelius H Group LTD, compania care deține în prezent brandul Dulcinella.

Acesta a menționat faptul că următorul oraș pe lista de noi deschideri este Brașov. Strategia viitoarelor unități se bazează pe locații mici ca mărime, atât stradale cât și în centre comerciale. De exemplu, noua unitate are în total 70 metri pătrați - dintre care 30 metri pătrați pentru servire.

 

Cofetării mici pentru clienți în permanentă mișcare

”O greșeală din trecut a fost că am vrut spații mari, dar conceptul nostru nu se potrivește, nu este pentru spații mari, unde consumatorii stau la masă, ci pentru consumatorii care cumpără și apoi pleacă din cofetărie”, a menționat reprezentantul Dulcinella.

Acesta a adăugat faptul că în zonele aglomerate încă există conceptul anterior de cofetărie, cu 10-15 mese, dând exemplul unei locații pe care o au la Iași, într-unul dintre centrele de business deținute de Iulius Group.

”Lumea vine și stă la masă, acolo avem și o stație de vin, și produse de patiserie, pe care le-am adus aici în București”, ne-a declarat Ion Mereacre, adăugând faptul că un astfel de concept ar fi posibil și în Capitală, într-unul din parcurile de business din oraș, însă strategia companiei este de a face brandul Dulcinella unul cât mai cunoscut atât pe piața din România, cât și în străinătate.

 

Dulcinella în benzinării și în magazine

De aceea, una dintre direcțiile strategice de dezvoltare, pe lângă deschiderea de noi cofetării, este prezența produselor din portofoliul Dulcinella în rețele de benzinării, precum și la parteneri de retail.

”Deja produsele sunt comercializate în stațiile OMV, în Gazprom. În câteva săptămâni vom fi în 60 de stații OMV. Avem ambiția de a ajunge pe fiecare raft, de aceea lucrăm acum la o nouă fabrică, în Cernica”, a mai spus Ion Mereacre pentru start-up.ro.

Cofetăriile Dulcinella nu au propriile laborare în care sunt realizate produsele, în prezent, dulciurile fiind produse în fabrica Dulcinella de la Târgu Neamț. Aceasta deservește atât exporturile, care se realizează în Marea Britanie și Franța, precum și cofetăriile Dulcinella deschise.

 

Nouă fabrică pentru producție mai mare

Pentru a face față cererii crescute, precum și noilor cofetării care urmează să fie inaugurate, proprietarii Dulcinella au realizat un studiu de fezabilitate pentru o nouă fabrică.

Aceasta urmează să fie construită la Cernica, va avea o suprafață de 5.000 de metri pătrați și va dispune de panouri solare și automatizare completă, ne spune Ion Mereacre. Finalizarea acesteia este estimată peste un an și jumătate.

Cu o investiție estimată la 10 milioane de euro, noua fabrică din Cernica ar urma să deservească atât cofetăriile din București, cât și cele din zona de vest a țării, precum și partenerii de retail ai companiei atât din România cât și din străinătate. 

Potrivit reprezentanților Dulcinella, noua fabrică va avea o capacitate de 20 de tone/zi. 

Odată finalizată fabrica din Cernica, unitatea de producție din Târgu Neamț va deservi zona de nord-vest a țării și va continua să livreze produse și în afara granițelor.

 

Extindere europeană pentru Dulcinella

De altfel, extinderea în străinătate este una dintre direcțiile strategice ale proprietarilor Dulcinella. 

”Suntem în discuții pentru Portugalia, Spania pentru a extinde și acolo gama de produse pe care le comercializăm în străinătate, discutăm cu încă un jucător pe Franța, și vrem să ne extindem cât mai mult pe Marea Britanie, pentru că diaspora românească și basarabeană este puternică acolo”, ne-a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD.

O altă direcție de business este extinderea în sistem de franciză, proprietarii Dulcinella dorindu-și să francizeze, pentru început, cofetăriile pe care le operează deja. 

”Anul viitor ne dorim să dezvoltăm rețeaua mai ales prin deschiderea de spații noi în franciză și printr-un sistem de operare pe care îl vom lansa în această toamnă. De asemenea, vrem să creștem pe zona de livrări online, să ne consolidăm parteneriatele cu HoReCa și să intrăm în rețelele marilor retaileri”, a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD.

Acesta a menținat faptul că, momentan, Dulcinella nu se va extinde și în străinătate prin cofetării deschise în sistem de franciză.

”Ca strategie de expansiune vrem să asimilăm piața din România, care considerăm că are un potențial foarte mare. Românilor le place cofetăria și patiseria de calitate, cu aplecare spre patiseria sărată. De aceea ne extindem și noi portofoliul pe lângă produsele tradițional basarabene, ne adaptăm și cerințelor pieței. După ce ne asigurăm că am îndeplinit dorința, ca și volum, a consumatorului din România și nu mai avem unde să creștem aici, vom vinde franciza și în străinătate”, ne-a menționat Diaconu.

Dulcinella este un brand de cofetărie și patiserie fondat în 2005 în Republica Moldova și care s-a lansat în România în 2021. În 2023 a fost cumpărat de fondul de investiții Cornelius H Group LTD, care a investit până în prezent 2,5 milioane de euro pentru dezvoltarea lanțului de cofetării și a capacității de producție.

Proprietarii Dulcinella estimează o cifră de afaceri de 5 milioane de euro pentru acest an, urmând să atingă break-even, și un avans de 30% (6,5 milioane de euro) pentru 2025 ca urmare a creșterii în România și străinătate. 

Gama de produse comercializate în cofetării, cât și la partenerii de retail, este de 150 de produse, dintre care și vegane sau fără zahăr, cu 90% dintre ingrediente românești. Sunt comercializate în București, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman, Fălticeni și exportă produse în Franța și Marea Britanie.

 



Citeste si