- 2 Decembrie 2015
Cofffre te anunță în timp real când ai prețul optim la produsul dorit. Investiție de zeci de mii de euro în plugin
Acum câteva zile s-a lansat în România Cofffre.com, un asistent pentru comerțul electronic care îți urmărește prețurile produselor favorite și te notifică atunci când ai un preț foarte bun. Cofffre a fost creat de Orlando Nicoară, Răzvan Tîrboacă, Andrei Petcu și Cristian Manafu. Am vrut să aflăm mai multe detalii despre asistentul de shopping disponibil momentan doar pentru browserul Chrome.
Cei patru au vrut să creeze o unealtă prin care utilizatorii să poată să urmărească prețul unui produs de pe un site și să-și facă liste de cumpărături pe care să le urmărească mai mult timp, nu doar înainte de un eveniment de tipul Black Friday. De altfel, înainte de Black Friday apar mereu informații sau zvonuri că magazinele online măresc prețurile artificial.
Fondatorii Cofffre au investit câteva zeci de mii de euro, pentru a scala platforma în așa fel încât să urmărească produsele în real time și să susțină mai mulți utilizatori. Dezvoltarea a început acum 13 luni, plecând de la cel mai important feature al produsului: cum să urmărești un produs cu un singur click. Apoi au adăugat liste, notificări push și liste comune de cumpărături.
Cofffre este practic un asistent virtual, cel puțin așa spune Răzvan Tîrboacă, unul dintre fondatori. “Există multe puncte comune între Cofffre și Google Now, de exemplu, iar pentru a ajunge la performanțe similare alocăm timp și sustinere financiară deloc de neglijat”, spune Tîrboacă.
“Zona de “asistent personal” pentru diferite nevoi ale utlizatorului a devenit “the next big thing” deja, vedem cum Google investește masiv in Google Now, Facebook in Messenger cu al său “M”, Apple duce Spotlight pe Mac spre un smart search în afara spațiului personal, la fel si Microsoft cu Cortana. Putem afirma că, deși cifrele cresc de la an la an, comerțul online este încă bebeluș față de cel offline și un asistent precum Cofffre este un pas promițator”, a adăugat cofondatorul.
În epoca aplicațiilor, un plugin de browserDatele interne ne arată că am ales soluția câștigatoare într-un plugin, după ce utilizatorul nou primește prima notificare și se convinge că e pe bune.
Răzvan spune că și-au dorit să implementeze cel mai simplu mod prin care pot ajunge la un cumpărător online în timp ce acesta este în procesul de achiziție sau caută produse.
“Datele interne ne arată că am ales soluția câștigatoare, după ce utilizatorul nou primește prima notificare și se convinge că “e pe bune”, devine utilizator fidel. Majoritatea utilizatorilor urmăresc în medie 40 de produse constant organizate în liste personale de cumpărături, iar rata de conversie este fără precedent”, spune el.
Avantaje pentru magazinele online?“Pe langă avantajele pentru utilizator, Cofffre ajută magazinele partenere să vândă mai mult, să intre într-o relație directă cu clientul cu scopul fidelizării acestuia. Avem în față un nou canal de comunicare pentru magazine și branduri, iar promisiunea noastră față de parteneri este să asigurăm, dezvoltăm și să susținem această relație și tool-urile necesare acesteia”, spune Răzvan Tîrboacă.
Pe langă avantajele pentru utilizator, Cofffre ajută magazinele partenere să vândă mai mult, să intre într-o relație directă cu clientul cu scopul fidelizării acestuia
De altfel, fondatorul Cofffre spune că avantajele apar doar pentru magazinele care văd o oportunitate de marketing, în funcția de strategia lor de vânzări. În fond, ar fi vorba despre fidelizarea clienților prin oferirea unor reduceri punctuale, care să fie apoi notificate în browser prin Cofffre.
În momentul acesta în platforma Cofffre sunt înscrise Altex, Ikea, Decathlon, F64, Mango Outlet, PC Garage, evoMAG.ro, Cel.ro și Quickmobile. “Tehnologia dezvoltată ne permite să urmărim magazine noi foarte rapid. Purtăm discuții active cu magazinele importante și suntem deschiși la colaborare cu toți partenerii serioși și vizionari. Prioritate are întotdeauna utilizatorul și lucrăm permanent la imbunătățirea experienței sale de shopping. Ca exemplu, prioritatea urmăririi de magazine noi este setată de utilizatori”, spune Răzvan.