- 9 Martie 2025
Coloana #21 - Ce trebuie să știi săptămâna asta din afaceri și tehnologie
Iașiul devine centrul de inovare cuantică al României prin acest nou campus
Early Game Ventures: ”vrem să investim în companii care rezolvă o problemă din 2027”
Cum finanțezi și crești un business de familie în stomatologie: Bogdan Ciucu, Dental Elite
Cum construiești o experiență digitală a antreprenorilor în relație cu banca?
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 21 al acestui rezumat săptămânal.
Cifra de afaceri a companiei românești Gomag a depășit 3.6 milioane euro
În 2024, cifra de afaceri a companiei românești Gomag a depășit 3.6 milioane euro. În acest context, vânzările generate de comercianții prezenți pe platformă au fost de peste 2.2 miliarde lei, adică o creștere de +38% comparativ cu 2023. În prezent, peste 4.200 de comercianți folosesc platforma eCommerce Gomag pentru a vinde online cu succes.
“Tot în 2024 am demarat programul Gomag Partner, ce constă în crearea unei rețele validate de parteneriate cu multiple soluții din piața de eCommerce, de la instrumente specializate, la agenții cu servicii dedicate comerțului electronic. Un moment cheie al anului a fost și lansarea Gomag Campanii Google Ads, serviciu de marketing ce automatizează reclamele de tip Product Listing pe Google pentru clienții noștri. Numărul magazinelor Gomag care au folosit până acum acest serviciu se apropie de 500, iar mediile ROAS includ numere precum 11.8x pe nișa Scule și unelte, 12.5x pe nișa Librărie, 11.7x pe nișa Auto & Moto sau 8.4x, pe Health & Beauty”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica, co-fondatorii Gomag.
Tot în 2024, echipa Gomag a realizat oficial lansarea platformei în Republica Moldova, atât prin integrări dedicate pieței, cât și primul eveniment Gomag MeetUp Chișinău.
În ceea ce privește începutul anului 2025, acesta a fost unul promițător pentru Gomag, cu o creștere de +28% YoY (suprapus cu aceeași perioadă a anului trecut), deși 2024 a fost un an dificil pentru comercianți.
Planurile Dulcinella pentru zona B2BDulcinella România, rețea românească de cofetării și patiserii cu rădăcini basarabene, anunță un parteneriat cu platforma digitală Bocado, principala sursă de aprovizionare pentru clienții din sectorul HoReCa.
În plus, în 2025 o parte importantă a strategiei de dezvoltare o reprezintă zona de B2B, care, conform așteptărilor, va reprezenta 40% din cifra de afaceri.
Pentru parteneriatul cu Bocado și extinderea B2B, rețeaua va face investiții de până la 3 milioane de euro, pentru a crea o infrastructură adecvată expansiunii. Dulcinella are în plan deschiderea la Târgu Neamț a unei fabrici cu o suprafață de producție de 4.700 de mp, pentru atingerea unei cifre de 10 milioane de euro, în creștere cu 30% față de 2024.
„Pentru noi, parteneriatul cu Bocado nu este doar despre distribuție, ci despre conectarea directă cu profesioniștii din HoReCa, despre eficiență și despre oferirea unor soluții adaptate realității din industrie. Ne dorim să aducem mai aproape gustul autentic al produselor noastre, într-un mod simplu și accesibil, iar această colaborare ne permite să răspundem rapid cerințelor pieței. Prin Bocado, nu doar că extindem rețeaua noastră de parteneri, dar construim relații solide bazate pe calitate și încredere”, declară Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Dulcinella va lansa produse pentru clienții B2B, produse congelate special concepute pentru HoReCa, cu termen de valabilitate mai mare și ambalaje speciale. În plus, rețeaua face investiții în capacități suplimentare de producție și optimizarea lanțului logistic, pentru a crea o infrastructură care să poată susține volume mari și livrări rapide.
Creștere accelerată în 2024 pentru Innobyte și dezvoltarea pieței de eCommerce din România
Innobyte, una dintre cele mai importante companii românești specializate în servicii și soluții pentru eCommerce, anunță o creștere de 11,65% a cifrei de afaceri în 2024, atingând 14 milioane de lei.
În 2024, Innobyte a alocat peste 1,2 milioane de lei pentru investiții, concentrându-se pe trei direcții majore: (1)dezvoltarea parteneriatelor strategice, (2)creșterea expertizei echipei prin programe de specializare, obținerea de certificări tehnice și (3)participarea și sponsorizarea de evenimente relevante din industrie și organizarea unor astfel de evenimente sub regim propriu.
“Anul 2024 a fost marcat de presiunea tot mai mare asupra eficienței și costurilor operaționale, însă, în ciuda provocărilor, Innobyte a reușit să-și mențină trendul ascendent cu ajutorul echipei și a relațiilor consolidate cu partenerii. Evoluția pozitivă a indicatorilor de business ne-a oferit încrederea de a continua politica de work-from-home pentru toți colegii noștri. Privind spre viitor, ne propunem să extindem echipa cu specialiști care nu doar excelează din punct de vedere tehnic, ci dețin și soft skills esențiale – un aspect definitoriu pentru cultura noastră organizațională”, a menționat Cătălin Șomfălean, CEO Innobyte.
Pago a depășit pragul de 1 miliard EUR plăți procesatePago, una dintre cele mai populare aplicații de plată a facturilor din România, a depășit pragul de 1 miliard de euro procesați de la lansare, din care 300 milioane euro în ultimele 12 luni.
Lansată în 2017, Pago a revoluționat modul în care românii își gestionează obligațiile financiare, procesând aproape 35 de milioane de tranzacții până în prezent. În fiecare lună, peste 500,000 de persoane folosesc serviciile Pago pentru a efectua diverse plăți, de la facturi de utilități și reîncărcări prepay, până la roviniete, treceri de pod, polițe RCA și asigurări de călătorie. Prin procesarea a peste 35 de milioane de plăți, Pago a economisit peste 1330 de ani pentru plăți la peste 400 de furnizori.
Prin integrarea cu 3 bănci (Banca Transilvania, BCR, și Salt) și 2 aplicații partenere (AmParcat, MyEngie) Pago a extins accesul la serviciile sale, oferind românilor și mai multe opțiuni pentru simplificarea modului în care-și plătesc facturile online.
"Atingerea acestui prag de 1 miliard de euro procesați reprezintă nu doar un succes financiar, ci și o validare extraordinară a încrederii pe care românii o au în serviciile Pago. Această realizare ne motivează să continuăm să inovăm și să perfecționăm opțiunile de plată pe care le oferim," a declarat Adrian Cighi, CEO și co-fondator Pago. "Ne propunem să transformăm în continuare experiența de plată a facturilor, să consolidăm relațiile noastre cu partenerii și să extindem colaborările cu mai mulți parteneri, pentru a face plățile mai ușoare pentru cât mai mulți utilizatori."
Soluția Visa Tap to Phone o creștere anuală de 120% pentru IMM-urile din România
Soluția de plată contactless Visa Tap to Phone, care ajută IMM-urile să încaseze plăți simplu şi rapid cu telefonul mobil, este folosită din ce în ce mai mult. La nivel global, aproape 30% dintre comercianții care o utilizează sunt afaceri mici la început de drum.
Visa a anunțat că Tap to Phone a înregistrat o creștere de 200% în ultimul an la nivel global, sprijinind milioane de vânzători mici și mari de pretutindeni.
„Și în România, această soluție de plată câștigă tot mai multă popularitate datorită versatilității sale, fiind potrivită pentru toate tipurile de comercianți. În ultimul an utilizarea Tap to Phone în România a crescut cu aproape 120%, iar numărul comercianţilor noi care au ales să folosească această soluţie de plată a crescut cu peste 50%.”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Această creștere accelerată vine pe fondul unei cereri tot mai mari din partea consumatorilor români pentru metode de plată rapide și sigure, oriunde şi oricând. Studiile Visa arată că 2 din 3 români (64%) preferă să plătească cu cardul, telefonul sau smartwatch-ul la terminalele POS din magazinele fizice.
rinf.tech, companie cu origini românești, deschide un birou în India
rinf.tech, companie specializată în furnizarea de soluții și servicii de tehnologie la nivel global, anunță deschiderea unui nou birou în India. Această inițiativă marchează un pas strategic în evoluția companiei, cu scopul de a consolida prezența internațională și de a oferi clienților din întreaga lume acces la o expertiză IT diversificată și de înaltă calitate.
Compania își propune să accelereze proiectele de cercetare și dezvoltare, să inoveze în domeniul serviciilor tehnologice și să asigure un nivel înalt de competitivitate pe piețele globale.
Constantin Iftime, CEO & co-fondator rinf.tech a declarat „Am pornit la drum în 2006 cu un obiectiv îndrăzneț: să demonstrăm că România poate dezvolta soluții tehnologice competitive pe plan global. Drumul n-a fost ușor, însă fiecare proiect internațional și fiecare parteneriat nou ne-au întărit convingerea că, prin perseverență și inovație, putem ajunge mai departe decât ne-am fi imaginat. Deschiderea biroului din India este un pas firesc și, în același timp, un moment de referință care ne arată că suntem pregătiți să valorificăm și mai mult potențialul echipei noastre, oriunde există nevoia de tehnologii avansate și colaborare.”
Noul birou se află în Pune, unde va angaja aproximativ 150 de specialiști în domenii precum embedded, data & AI. Compania oferă deja aproximativ 100 de stagii de internship în fiecare an pentru studenți și absolvenți și intenționează să extindă acest program pe măsură ce își dezvoltă parteneriatele globale. În acest sens, rinf.tech va colabora cu 2-3 universități tehnice din India, pe lângă cele cu care lucrează deja în Europa și SUA.
Biroul din India va furniza servicii de software development, soluții de automatizare, consultanță digitală și tehnologii emergente (IA, Big Data, IoT). rinf.tech se adresează atât companiilor locale și regionale, cât și celor internaționale care își propun să-și optimizeze procesele și să inoveze în domeniul produselor și serviciilor digitale.