- 5 Iulie 2025
Coloana #38 - Ce trebuie să știi săptămâna asta din afaceri și tehnologie
Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 30 iunie - 4 iulie 2025.
Campania de investiții Directimo: platformă care simplifică piața imobiliară din Europa
Leapșa Antreprenorilor: recomandă pe cineva care să vină în studioul start-up.ro
Platforma de curierat Curier Online, vândută spre polonezii de la Alsendo
Călin Cîndea, Maidan Catering: afacerea ca o echipă de fotbal unde CEO-ul e băiatul cu mingea
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
ChatEurope - primul Agent AI dedicat știrilor europeneChatEurope este un agent care aduce cele mai important știri din Europa la un loc. Știrile de ultimă oră, analizele, articolele explicative despre mecanismele europene, perspectivele naționale asupra politicilor europene, video-urile din social media și chiar documentarele – toate sunt puse la dispoziție de ChatEurope cetățenilor europeni, indiferent de originea sau vârsta lor.
Această platformă a fost lansată în șapte limbi: franceză, engleză, spaniolă, italiană, germană, română și poloneză, dar conținutul ei este disponibil în toate limbile materne utilizate în Europa datorită unei soluții automatizate de traducere.
Lansată de un cosorțiu format din 15 parteneri, dintre care 10 organizații media europene de elită, platforma de știri www.chateurope.eu integrează în premieră un agent conversațional AI capabil să răspundă oricăror întrebări despre actualitatea europeană în oricare dintre limbile vorbite pe continent.
În centrul acestui proiect inovator se află agentul AI ChatEurope, dezvoltat de compania românească DRUID AI și care operează folosind modelul de limbaj al grupului francez Mistral.
Agenția de marketing DoAds începe internaționalizarea în piețele DACHAgenția de marketing DoAds anunță că începe internaționalizarea în piețele DACH, țările vorbitoare de limba germană.
“Internaționalizarea în țările vorbitoare de limba germană, Germania, Austria și Elveția, reprezintă un pas strategic de creștere după ce anul 2024 a fost unul al scalării strategice pentru DoAds. Estimăm că 25% din cifra de afaceri va fi generată din piețele DACH după primul an de activitate”, a declarat Vlad Niță, CEO DoAds.
Compania DoAds estimează în 2025 o creștere a cifrei de afaceri la 8,2 milioane de lei (1,6 milioane de euro), dublu față de anul trecut, în contextul lansării unui serviciu nou de PPC și inbound marketing și al extinderii echipei printr-un departament intern de design.
Compania a lansat astfel DoAds Plus, un nou serviciu de de PPC și inbound marketing pentru antreprenori, bazat pe proceduri de administrare a campaniilor PPC și email marketing, dar și pe integrarea serviciului propriu de creare de conținut.
Orange Romania aduce tehnologia 5G/5G+ în noi orașe
Orange Romania a lansat recent servicii 5G/5G+ în noi orașe: Mioveni, Odorheiu Secuiesc, Sighetu Marmației, Bistrița, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Sebeș. Pe lângă acestea, a fost extinsă acoperirea 5G/5G+ la 100% în Municipiul Iași.
Planurile operatorului de a duce cele mai noi tehnologii pe cea mai mare parte a teritoriului național continuă, cu scopul de a facilita digitalizarea României.
Aducerea acestor tehnologii în cât mai multe orașe nu înseamnă doar infrastructură îmbunătățită și optimizarea serviciilor publice, oportunități de cercetare și de business, ci și dezvoltarea unor domenii economice noi. Simpla implementare sau extindere a serviciilor 5G/5G+ poate contribui foarte mult la creara unor comunități creative, care se pot transforma în noi business-uri 100% locale.
Conectivitatea este o punte pentru transformarea pasiunilor și a ideilor în oportunități și meserii ale viitorului sau care utilizează resurse locale abundente. Cum a fost și lansarea serviciului 5G în Delta Dunării, un exemplu de aplicare a noilor tehnologii într-o comunitate vulnerabilă.
ARoBS contribuie la ecosistemul UiPath
FWF, parte a AROBS Group și specializată în soluții de automatizare inteligentă a proceselor, a fost recunoscută de UiPath (NYSE: PATH), lider global în domeniul agentic automation, drept Agentic Automation Fast Track Partner, alăturându-se unui grup select de parteneri UiPath implicați în implementarea celor mai avansate soluții de automatizare bazate pe agenți inteligenți.
Distincția reflectă direcția strategică a AROBS Group de a investi în tehnologii care transformă fundamental modul de funcționare al organizațiilor.
Programul Agentic Automation Fast Track, lansat de UiPath la începutul anului 2025, reunește un grup restrâns de parteneri globali care contribuie activ la dezvoltarea și testarea celor mai noi produse din ecosistemul UiPath, precum AI Agents, Agent Builder și UiPath Maestro, într-un cadru de colaborare.
FWF by AROBS este una dintre puținele companii din Europa Centrală și de Est care beneficiază de acces anticipat la noua platformă de Agentic Automation, inclusiv de sesiuni dedicate de formare și suport direct din partea echipelor de produs și R&D ale UiPath, fiind implicați în definirea și validarea unor scenarii de utilizare complexe.
O nouă tehnologie media: experiența de la TV continuă pe telefon
Newsroom AI lansează în România o platformă publicitară care conectează experiența de pe televizor cu cea de pe telefon. Compania, care lucrează cu nume internaționale precum Google, Amazon și The Guardian, introduce o tehnologie care permite brandurilor să continue experiența de pe ecranul mare direct pe telefonul mobil și să ghideze publicul de-a lungul unei călătorii clare spre decizia de cumpărare.
Soluția vine ca răspuns la o schimbare majoră în comportamentul publicului românesc și răspunde direct provocărilor concrete ale pieței: rate slabe de interacțiune, audiențe împărțite pe mai multe platforme și reach fără impact.
Platforma permite brandurilor să creeze experiențe TV interactive - integrând coduri QR și oferind posibilitatea de a interacționa direct cu conținutul. Experiența continuă pe mobil.
LifeArt - soluțiile de răcorire duse la festivaluri
Lifeart, companie românească specializată în soluții profesionale de tratare a aerului, răcorește marile festivaluri din România. Lifeart Distribuție, companie românească specializată în soluții profesionale de tratare a aerului, cu peste 18 ani de experiență, continuă să câștige cotă de piață națională, consolidându-și poziția de lider pe segmentul evenimentelor majore din România.
De-a lungul timpului, Lifeart a climatizat și a asigurat calitatea aerului pentru festivaluri de muzică binecunoscute, precum UNTOLD, Neversea Kapital, Beach Please, dar și festivaluri culturale - FITS, expoziții de artă, evenimente private și platouri TV (ProTV-Vocea României, dar și Antena 1 – Neatza cu Razvan și Dani / Chefi la Cuțite), contribuind la confortul din spatele scenei.
Divizia Lifeart Events este specializată în soluții complete de climatizare mobilă pentru evenimente culturale, festivaluri, concerte, expoziții, spații corporate și petreceri private.
Compania a înregistrat în ultimii ani o creștere anuală constantă cu 20% în medie, organică, și estimează o creștere cu 20% a cifrei de afaceri și pentru anul 2025, pe zona de climatizare.
Strategia Lifeart pentru perioada următoare urmărește extinderea și consolidarea pe trei direcții esențiale: creșterea vizibilității brandurilor din portofoliu, extinderea rețelei de parteneri și furnizarea de soluții și servicii personalizate pentru evenimente, spații comerciale și locuințe.