Comunitate în startup: cum face Amber Studio în crearea tribului de gaming

Comunitatea se construiește cel mai ușor atunci când vorbim de domenii și nișe. Iar dacă ne referim la gaming, atunci e clar că aici sunt unele dintre cele mai puternice comunități. Astfel, am vrut să aflăm de la Amber Studio SA, un dezvoltator independent de jocuri video la nivel global, cum văd ei comunitatea.

Amber a primit recent o investiție în valoare de 20 de milioane de dolari de la un fond de investiții, compania românească fiind acum evaluată la 190 de milioane de dolari.

 

Mihai Pohonțu, președintele Amber, a vorbit despre un nou capitol din istoria companiei, unul în care își vor extinde rețeaua de studiouri pentru a acoperi toate genurile și platformele, urmând să dezvolte ecosistemele de dezvoltare a jocurilor din întreaga lume prin investiții în comunitate și inovare. În aceste noi planuri ale companiei, am vrut să vedem ce rol joacă și comunitatea în povestea care e în plină desfășurare.



Ce e comunitatea pentru Amber?


Comunitatea în viziunea Amber se relevă prin 3 cercuri concentrice: cercul din mijloc reprezintă comunitatea de artizani din cadrul agenției noastre; al doilea reprezintă comunitatea creativă în fiecare regiune a lumii unde avem o prezență fizică (România, Mexic, Polonia, Ucraina, Canada, US, etc.); iar ultimul cerc reprezintă societatea. De altfel, una dintre cele 7 valori ale companiei este cea de “comunitate”.


Are Amber o comunitate?


Dacă vorbim de cercul comunității creative, conexiunea se face prin evenimente de interes comun (conferințe, game jams, master classes, proiecte caritabile, etc.) și referințe de la prieteni, parteneri sau colegi. Pentru impactul în societate, căutăm parteneriate cu ONG-uri active în cele două mari domenii alese de noi, educație și cultură.


Cum creezi și menții comunitatea?


Consider că prezența și activitatea continuă în proiecte de interes comun vor galvaniza interesul comunității. În acest sens, am contribuit la formarea unei fundații caritabile care se numeste Arden și care a avut deja un număr de proiecte realizate. Aici intră și recentul CharactHER, un open call pentru a crea un personaj feminin cu o personalitate bine conturată care să fie expusă într-o galerie ce promovează rolul personajelor feminine în jocurile video.

Am dezvoltat mai multe jocuri care au avut o componentă activă de comunitate, dar în general moderarea comunității se face de către publisher-ul care ne angajează, noi fiind o agenție.

Am avut și canale de Discord cu sute de mii de utilizatori și, în plus, pentru jocurile noastre originale, am folosit sistemul de “focus group” pentru a genera feedback structurat din partea comunității. De exemplu, pentru Rumble Heroes, comunitatea ne-a sugerat alte formule pentru atributele caracterelor, astfel încât să echilibreze jocul.


Crezi că e nevoie de un specialist pe community building pentru Amber?


Absolut, exista mai multe astfel de roluri în cadrul agenției, pentru că operarea unui joc de succes implică managementul comunității, iar acesta este unul dintre serviciile pe care le oferim.


Cum ți-ar plăcea să arate comunitatea Amber și ce te-ar bucura la felul în care aceasta ar interacționa cu compania ta?


Mi-ar plăcea să fie mai extinsă și mai activă, dar asta prespune eforturi susținute din partea noastră prin realizarea de noi proiecte de anvergură.

 

Mai multe despre Amber Studio puteți descoperi în interviul nostru cu dezvoltatorul de jocuri, de la acest link



Citeste si