- 11 Septembrie 2017
Zitec și Google îi învață pe antreprenori care e treaba cu online-ul
Scopul programului inițiat de cele două companii este de a crește rata de înţelegere şi utilizare a internetului şi a soluţiilor disponibile online, în condiţiile în care România este codaşă în rândul ţărilor UE în ceea ce priveşte gradul de digitalizare al populaţiei.
Astfel, antreprenori din orașe ca București, Brașov, Iași și Constanța vor avea acces la educaţie introductivă în domeniul digital. Cei din București și Iași sunt primii care au acces la cunoştinţe, sfaturi practice şi consultanţă în digital de la experţi instruiți de Zitec în 2 hub-uri dezvoltate de Google. În perioada următoare vor fi demarate activități similare în Brașov, Constanța, dar și în alte hub-uri regionale localizate în alte orașe din țară.
Demersul face parte din programul Atelierul Digital, pe care Google îl desfășoară în România din 2016, în cadrul căruia Zitec este partener.
”Îmbunătățirea competențelor digitale este esențială, având în vedere faptul că online-ul începe să traseze direcțiile întregului mediu de afaceri, atât la nivel global, cât și local. Cu atât mai mult cu cât România, deşi fruntaşă când vine vorba de Internet de mare viteză și anumite performanțe individuale, este, de fapt, ultima țară europeană din punct de vedere al digitalizării economice şi sociale, conform ultimului studiu DESI ”, declară Alexandru Lăpuşan, CEO şi Fondator Zitec.
În clasamentul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale) pe 2017, România se află pe ultimul loc între cele 28 de state membre UE. Deşi zonele urbane sunt acoperite de conexiuni în bandă largă de mare viteză, iar adoptarea de către consumatori a serviciilor mobile în bandă largă se accelerează, rata de digitalizare a economiei româneşti, inclusiv a serviciilor publice, și nivelul competențelor digitale rămân scăzute.
”Evident, este vital să existe măsuri rapide la nivelul ministerelor de resort pentru a remedia situația curentă, iar mediul privat a arătat că este pregătit să susțină orice proiect sau inițiativă cu impact real asupra digitalizării economiei și a serviciilor publice”, a mai adăugat Lăpușan.
Potrivit datelor DESI, la nivel de digitalizare, România se află în spatele unor țări din regiune precum Bulgaria, Ungaria sau Slovacia.