- 29 Iunie 2018
Cum arată primul pitch al Uber și ce-ai putea învăța din el?
Și tot în ciuda problemelor legale cu firma se confruntă prin toată lumea. Iar România nu face excepție. Chiar ieri scriam despre faptul că activitatea Uber a fost interzisă la Cluj, după o decizie a Tribunalului Specializat Cluj. Din fericire, decizia nu este una definitivă.
Uber este un gigant care a cucerit lumea aducând o schimbare în modul în care ne deplasăm spre job, casă, aeroport sau pur și simplu, prin oraș, făcând diverse activități. Cel mai recent, compania ajunsese la o evaluare de 62 de miliarde de dolari. Asta chiar dacă Uber este, în continuare, pe pierdere. Cu vreo 577 de milioane de dolari, pe pierdere. Totuși asta nu-i oprește pe americani.
Însă, până să ajungă la statutul de superstar, Uber a trebuit să pornească de undeva. Iar Garrett Camp, co-fondatorul Uber, a publicat într-o postare pe Medium primul pitch al Uber. Pe 25 de slide-uri, compania care va aniversa anul viitor un deceniu de existență, își prezenta conceptul și viziunea care a transformat-o într-un gigant.
De exemplu, în primul pitch făcut de Uber aflăm care sunt elementele care-i diferențiază de companiile de taxi: ei aduceau automobile de lux – Mercedes, clientela respectabilă – accesul la serviciu este deschis doar membrilor, timp mai scurt de răspuns – e mai ușor decât să suni după un taxi, și, necesitatea unui singur click pentru a chema o mașină.
De asemenea, încă de atunci cei de la Uber promovau transportul ecologic – au introdus UberGREEN ceva ani mai târziu, iar din această primăvară serviciul este disponibil și la noi -, și necesitatea de a reduce din numărul de mașini de pe străzi prin carpooling – adică, mai multe persoane care călătoresc în aceeași direcție să meargă cu o singură mașină.
Pentru un pitch reușit inspiră-te și de la Front, un startup care a reușit să strângă 66 de milioane de dolari în 5 zile.Pentru început, Uber își propusese să intre în cele mai mari orașe din SUA – New York, Los Angeles, Chicago, Dallas, Washington DC, San Francisco, printre altele – și dorea să acopere jumătate de țară. Acum, Uber operează în peste 60 de țări și 400 de orașe din întreaga lume și se dezvoltă constant.
Unul dintre slide-urile din primul pitch prezenta un potențial scenariu privind dezvoltarea companiei. În cel mai bun caz, aveau să ajungă lierul pieței cu venituri anuale de peste 1 miliard de dolari. Scenariul realist vorbea despre o cotă de piață de 5% în primele 5 orașe americane și un profit anul de 20-30 de milioane de dolari. În cel mai rău caz, compania avea să rămână cu 10 mașini și 100 de clienți în San Francisco. Știm foarte bine că nu s-a întâmplat așa, însă fondatorii Uber au preferat ca pentru început să aibă așteptări puțin mai realiste.
Vezi mai jos cum arată primul pitch al Uber și vezi ce poți învăța din el și aplica în prezentarea propriei tale afaceri.UberCab_Dec2008 by Oana Cosman on Scribd