Cum curăță Google internetul de reclamele malițioase și intruzive

Publicitatea digitală joacă un rol critic în mediul online de astăzi. Reclamele de o anumită natură pot vicia acest mediu, fie că este vorba despre elemente invazive, care afectează experiența de utilizare, sau o acțiune coordonată pentru a înșela indivizii.

În ultimii 15 ani, Google a făcut eforturi constante pentru a combate fraudele în zona publicității online, iar anual publică un raport în care prezintă acțiunile întreprinse pentru a crea un mediu online mai sigur pentru indivizi, editori și publicitari. Anul 2017 a adus cel mai mare număr de reclame sau jucători eliminați pentru că nu respectau politicile Google în ceea ce privește publicitatea și conținutul, cu o viteză sporită. Acesta este rezultatul utilizării unei combinații de specialiști, tehnologii și politici care au dat cele mai bune rezultate până acum în lupta împotriva reclamelor înșelătoare.

În 2017, Google a eliminat mai mult 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă. Asta înseamnă peste 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale Google. 79 de  milioane de reclame din rețeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware (aproximativ 400.000 de astfel de site-uri). De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” (în general reclame înșelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul „click aici” în mesaj), precum și 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.  

Anul trecut, Google a eliminat 320.000 de editori din rețeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor și a pus pe „lista neagră” 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații de mobil. De asemenea, Google a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de 2 milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor și politicilor. Această tehnologie care acționează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în același timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile.

Noua tehnologie este importantă în aplicarea regulilor care interzic monetizarea conținutului controversat și inadecvat. După extinderea politicilor împotriva conținutului periculos și defăimător (în aprilie 2017) pentru a acoperi și alte forme de discriminare și intoleranță, Google a eliminat reclame de pe 8700 de pagini care încălcau zonele acoperite de noile norme.

Cum luptă Google împotriva conținutului înșelător

Mulți dintre proprietarii de pagini web utilizează platformele de publicitate ale Google, precum AdSense, pentru a rula campanii publicitare și a obține venituri. În 2017, Google a plătit 12,6 miliarde de dolari către parteneri. Însă mai important decât sumele obținute din aceste reclame este ca jucătorii să se conformeze regulilor impuse de platformele de publicitate ale Google. Acest lucru arată că respectă utilizatorul și experiența lui mai mult decât reclamele în sine.

Regulile Google ce vizează producătorii de conținut se schimbă constant. În ultimii ani au devenit tot mai populare înșelătoriile care se bazau pe popularitatea crescută a știrilor online. Așadar, politicile Google s-au adaptat și interzic paginilor din rețeaua publicitară să afișeze reclame cu un conținut înșelător, care păcălesc individul. De exemplu, regulile Google nu permit să afișezi reclame dacă pretinzi că ești un site de știri din Cluj, însă în realitate nu ai nicio legătură cu zona respectivă.  

O altă situație tot mai frecventă este încălcarea regulilor privind copierea conținutului. Acest lucru se întâmplă când unele pagini înșelătoare vor să facă bani foarte rapid prin copierea știrilor și conținutului din alte site-uri. În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere și preluare fără acord de conținut, de la 10.000 de pagini în 2016.

Titlurile de tip tabloid au început să fie utilizate de jucători care încercau de fapt să vândă prin reclame pastile pentru slăbit, de exemplu. Ei foloseau mesaje senzaționale în reclame - de genul „Nu o să-ți vină să crezi ce a făcut X” - pentru a determina indivizii să dea click și să-i atragă pe site-uri care ofereau cu totul altceva decât știri. Peste 7000 de conturi de AdWords au fost suspendate în 2017 pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1400 în 2016.

La amenințări noi, reguli noi

Politicile Google pentru platformele publicitare și jucătorii lor se schimbă constant. Anul trecut au fost adăugate 28 de reguli pentru companiile care își fac reclamă și 20 suplimentare pentru editori, pentru a face față noilor provocări și a îmbunătăți experiența reclamelor online. Pentru 2018, Google a introdus deja o serie de politici noi care vizează zona produselor financiare speculative și nereglementate. precum criptomonede, opțiuni binare, anumite produse de pe piața valutară sau CFD (contracte pentru diferență). De asemenea, au fost actualizate regulile privind reclamele la jocurile de noroc, pentru a include și noile metode prin care se pun în joc obiecte virtuale cu valoare în lumea materială - de exemplu pariuri în care pun în joc „skin-uri” din jocuri de calculator.



Citeste si