Cum să faci trecerea de la offline la online și să îți vinzi produsele pe internet

Pandemia și restricțiile impuse pentru limitarea ei au avut un impact negativ major pentru business-urile offline și pentru magazinele fizice non-alimentare. Iar dacă te numeri printre cei care încă nu au făcut pasul către online, acest ghid te va ajuta să-ți muți produsele în spațiul digital și să vinzi orice, oricui și oriunde, cu costuri și efort minime.

Urmărește secțiunea „Online pentru Viitor” pentru mai multe informații despre cum să vinzi în marketplace, cum să crești business-ul tău și să fii un antreprenor mai bun.


Dacă nu ai făcut încă trecerea către online, poate te simți nepregătit din punct de vedere financiar, logistic, sau din punct de vedere al cunoștințelor despre mediul digital. Aici intervine platforma eMAG Marketplace, care înlătură nevoia construirii unui site dedicat, nevoia de marketing, de servicii de fulfilment proprii și tot stresul asociat cu trecerea de la offline la online. 

Cu ajutorul platformei eMAG Marketplace îți poți face vizibile produsele către 500.000 de cumpărători în fiecare zi, iar procesul de înregistrare și de listare a produselor este unul foarte simplu. 

Cum faci trecerea de la offline la online și îți vinzi produsele pe internet

Pentru a deveni partener eMAG Marketplace trebuie să accesezi site-ul marketplace.emag.ro, să completezi adresa de email și să apeși butonul ”Vreau să vând pe eMAG”. Apoi, completezi numărul de telefon și apeși din nou pe butonul ”Vreau să vând pe eMAG”. 

Pe adresa ta de email vei primi un link de activare care, odată accesat, te va redirecționa către un formular compus din 5 pași. 

Pasul 1 este dedicat datelor despre companie - va trebui să alegi țara în care ai sediul social, numele companiei, tipul acesteia, codul unic de înregistrare, numărul de la registrul comerțului, să alegi dacă ești sau nu plătitor de TVA, precum și adresa completă a sediului social. În rubrica ”contact” treci datele de contact ale administratorului, adică ale tale. 

Pasul 2 e pentru detaliile financiare, precum codul IBAN și moneda în care este deschis contul, și tot aici va trebui să specifici dacă ești și producător român de bunuri, nu doar comerciant. La final, poți adăuga o scurtă descriere a companiei tale, descriere care va fi vizibilă pe pagina de profil a contului tău. 

Pasul 3 presupune încărcarea unor documente, pentru validarea informațiilor pe care le-ai completat în pașii anteriori. Nu-ți face griji, nu e nimic complicat. Trebuie doar să ai la îndemână certificatul de înregistrare, cartea ta de identitate, actul constitutiv și un extras de cont. Le poți încărca în platforma eMAG Marketplace în format PDF, JPEG, JPG și PNG. Tot în acest pas vei putea adăuga și datele reprezentantului legal al companiei. 

Pasul 4 este dedicat listării produselor pe care vrei să le comercializezi prin eMAG Marketplace. Va trebui să selectezi între una și cinci categorii de produse, bifându-le pe cele care se potrivesc. Produsele din oferta ta nu se potrivesc în categoriile predefinite? Nici o problemă - alege o categorie cât mai apropiată, iar reprezentanții platformei îți vor oferi o recomandare după ce finalizezi procesul de validare. Tot în acest pas va trebui să adaugi minimum un produs în lista pe care o vei genera din zona ”Listă de produse”. 

În pasul 5 trebuie să adaugi informații operaționale. Alegi termenul de retur (14 sau 30 de zile), ora maximă de procesare a comenzilor (adică ora maximă până la care poți pregăti pentru livrare comenzile plasate de clienți în fiecare zi), taxa de livrare, pragul de gratuitate (adică valoarea minimă pentru care nu se mai adaugă taxa de transport).

Și gata. Se va deschide o nouă fereastră în care afli informații despre ce urmează să se întâmple după activarea contului de seller. Apeși pe butonul ”Continuă” și în cel mai scurt timp vei putea începe să vinzi pe platforma eMAG Marketplace. 

Cum adaugi produse pe platforma eMAG Marketplace

Acum că te-ai înrolat în platformă, este timpul să îți ”expui” toate produsele în fața potențialilor clienți. eMAG Marketplace îți pune la dispoziție câteva metode de încărcare a produselor în platformă: încărcarea manuală, importul prin API, importul prin Excel și importul prin feed. 

Având în vedere că acest articol are rolul de a-ți arăta cum să treci rapid de la magazinul fizic la unul online, vom presupune că un API, un Feed sau chiar un Excel bine pus la punct nu sunt unelte de care dispui în momentul actual, așa că ne vom concentra pe încărcarea manuală a fiecărui produs în parte. Acest proces este compus din 7 pași simpli de urmat. 

Fiind autentificat în contul tău de seller pe platforma eMAG Marketplace, trebuie să navighezi la meniul Produse și să selectezi opțiunea ”Adaugă produs”. 

Pasul 1 presupune să definești categoria din care face parte produsul pe care vrei să îl adaugi, completezi numele produsului, legi brand-ul produsului șiadaugi codul atribuit de către producător, apoi treci la pasul următor. 

Pasul 2 este dedicat descrierii caracteristicilor produsului. 

Pasul 3 pune accentul pe imagini. Aici ai ocazia să încarci fotografii cu produsele tale și trebuie să te asiguri că ai imagini bune, conforme cu standardele eMAG, care prezintă detaliat produsele și care înlocuiesc, pe cât posibil, experiența de cumpărare dintr-un magazin fizic. Fiecare produs trebuie să fie însoțit de cel puțin 4 imagini și le poți trage ușor din computer direct în platformă. 

În pasul 4 vei avea ocazia să descrii în detaliu produsul pe care vrei să-l comercializezi pe platforma eMAG Marketplace. 

Pasul 5 îți va permite să grupezi produsele în familii. Când ai de adăugat mai multe produse de același fel (de exemplu atunci când vinzi produse pe diferite culori, mărimi, capacitate etc.).. poți crea o familie de produse pentru a posta pe o singură pagină, un produs disponibil în mai multe variante de culori sau dimensiuni. Pasul 6 e cel în care stabilești prețul de vânzare, aloarea TVA-ului care va fi egală cu valoarea pe care compania ta o plătește în mod normal, stocul șiperioada garanției.

Pasul 7, cel final, ține de identificarea produselor pe platforma eMAG Marketplace. Aici vei stabili un codintern al produsului și codul EAN. Codul EAN este codul de bare utilizat pentru a marca bunurile comercializate în întreaga lume si este obligatori pentru toate categoriile de produse.. 

Și gata,informațiile completate pentru produsele tale vor fi verificate, iar după ce vor fi validate,vor putea fi achiziționate de către oricine vizitează site-ul eMAG. După cum vezi, mutarea de la offline la online nu trebuie să fie un proces dificil, iar înscrierea pe o platformă precum eMAG Marketplace simplifică foarte mult lucrurile. Odată ce ai făcut un cont și ai urcat primul produs, restul vine de la sine. Iar avantajele eMAG Marketplace sunt reprezentate de asistența pe care o primești la fiecare pas. Vei beneficia de suport personalizat, în care un reprezentant Marketplace te va sustine pe parcursul a 3 luni, încât să te ajute să te familiarizezi cu toate zonele operaționale ale platformei.

De asemenea, vei avea la dispoziție instrucțiunile detaliate în platforma eMAG Academy, unde gasești toate tutorialele și videourile create special pentru sellerii eMAG și vei avea acces la un număr uriaș de potențiali clienți, dar și unelte de marketing și fulfilment la costuri reduse care te pot ajuta să îți crești afacerea mai rapid decât ți-ai fi imaginat. Spor la vânzări! 



Citeste si