Lyria, businessul de povești pictate pe accesorii și pantofi – cum faci o afacere de producție în România

Armina Popeanu a fondat Lyria, un business de accesorii pictate manual, acum 4 ani cu banii obținuți pe vânzarea propriei motociclete. Între timp a trecut de la genți pictate la colecții de pantofi – o linie de business pentru care a petrecut mai mult de un an cercetând și învățând -, vizează deschiderea propriului concept store în care să vândă produsele, intrarea pe noi nișe și creșterea vânzărilor pe plan internațional.

Am vobit despre evoluția și planurile Lyria, dar și despre experiența participării în cadrul programului Startatium – Lyria a fost unul dintre cei zece finaliști ai ediției încheiate în urmă cu o săptămână – în cadrul emisiunii Ziua Zero.

Iată câteva dintre principalele ei declarații. Puteți urmări întreaga emisiune mai sus sau la finalul acestui material.

Fondarea Lyria

Lyria a început din pasiunea mea pentru personalizarea accesoriilor. A avut două etape de dezvoltare. La început a fost pasiunea, apoi pasiunea a fost validată de cliente și abia apoi a fost transformată într-un business. Am început prin a picta genți pe care le achiziționăm de la manufacturieri din România. Aceasta a fost prima etapă, am început cu povestea pictată”.

“În a doua etapă, etapă de business, am început să dezvolt colecții proprii, cu design contemporan, sub semnătura mea, pe care mai apoi le-am manufacturat în fabrica noastră, și am trecut doar de la poveste la întregul produs de la zero, de la schiță, la concept, la produs și poveste”.

Trecerea la colecțiile de pantofi

“A venit natural, oarecum tot la cererea clientelor, dar și eu mă specializasem în design de pantofi, așa că oarecum a fost un gest natural ca gentile să fie însoțite de pantofi”.

Arthitect de profesie

“Mai mult de jumătate dintre colegii mei nu activează în domeniu. Arthitectura deschide multe oportunități. Arhitectura pune bazele foarte bine pentru niște concepte care stau la baza tututor activităților de creație”.

Investiția în Lyria

“Inițial a fost de 2.000 de euro, banii pe care i-am luat după ce mi-am vândut motocicleta. Atât a fost acum 4 ani, când am început partea de freelancing. Apoi au urmat multe alte investiții, am reinvestit constant producția. Anul acesta am investit 5.000 de euro în crearea liniei de pantofi. Producția Lyria este toată externalizată acum. Am cercetat mai mult de un an toate detaliile tehnice din spatele producției de pantofi”.

De unde se pot cumpăra colecțiile Lyria

“Majoritatea vânzărilor sunt de pe platforma noastră online, lucram și cu câteva concept store-uri din România, dar nu avem cum să avem întreaga colecție Lyria acolo, sunt doar câteva piese cheie care se potrivesc cu filosofia concept store-urilor. Suntem și pe platforma internaționale, cam 20% din cifra de afaceri a Lyria este dată de ceea ce înseamnă vânzarea Lyria în afara României”.

Planuri 2019

“Am planuri să cresc ponderea vânzărilor din străinătate, pe lângă deschiderea unui concept store în București vreau să ne concentrăm pe piața internațională, mergem la câteva târguri internaționale unde speram să avem succes și să creșteam ponderea vânzărilor în afara granițelor”.

”Speram să reușim să deschidem un concept store în București în 2018, dar lucrurile am învățat că nu se întâmplă atât de repede așa cum aș vrea eu, trebuie să am mai multă răbdare decât m-am gândit inițial.”

”Aceasta ar fi una dintre direcțiile pe care le planificăm pentru anul viitor, cealaltă fiind legată de extinderea noastră pe piața internațională. Am în plan și mai multe colaborări cu alte branduri, în sensul în care acum voi lanșa un planner pentru 2019 împreună cu un brand de plannere și agende, iar pentru 2019 vizez mai multe colaborări de acest gen pentru mai multe obiecte de decor.”

Investiții 2019

”Plănuiesc undeva la 10.000 de euro în concept store și 15.000 de euro în prezența la târgurile internaționale. Ceea ce pentru un brand mic sunt sume destul de mari.”

Venituri Lyria

”Anul acesta probabil vom încheia cu 70.000 de euro doar pentru poveștile pictate. Ne propunem să atingem minum 100.000 de euro anul viitor”.

Participarea la Startarium

”A fost o experiență foarte interesantă, o recomand oricărui antreprenor aflat la început de drum. În prmul rând, toată pregătirea din spatele pitch-ului este un exercițiu pe care toată lumea ar trebui să-l facă. Fiecare ar trebui să-și facă o analiză a activității lui până în momentul acela, o previziune pentru următorii ani, e un exercițiu important.”

”Cred că a fost momentul oportun, în sensul în care atunci când am 1-2 ani în business nu ești suficient de pregătit să faci față întregii experiențe de acolo pentru că se întâmplă totul foarte intens, semifinală și finală au loc în câteva ore, este ca un program de incubare super intens, obții feedback la cald din partea investitorilor, ceea ce consider că este foarte important...acum a fost momentul oportun. M-a ajutat să-mi clarific eu niște direcții.”

Cum faci business de producție în România

”Recomand tuturor care vor să înceapă să-și urmeze dorința și să o pună în practică. Dacă vrei să faci ceva cu adevărat poți, mai ales dacă ai un factor diferențiator, așa cum Lyria are, fiind sigurul brand de accesorii pictate manual, la fel, să o faci. Cu siguranță vei găsi o nișă. ”

”Cumva, antreprenoriatul în România necesită să fii foarte creativ în soluționarea provocărilor cu care te confrunți. ”



Citeste si