Cum îți păstrezi angajații valoroși: cinci întrebări pe care să le pui

Puține lucruri sunt mai costisitoare pentru o companie (mai ales una de dimensiuni mici) decât pierderea angajaților valoroși. Dacă vrei să-i ții aproape, salariul nu e tot ceea ce contează.

Marcel Schwantes este fondatorul Leadership From the Core, o companie care îi ajută pe alții să obțină medii de lucru sănătoase si productive. El scrie, pentru inc.com, despre ce trebuie să faci pentru a-ți ține aproape oamenii care au cea mai mare importanță pentru compania ta. 

El descrie conceptul de "stay interview", un proces prin care managerii se pot asigura că cei alături de care lucrează sunt mulțumiți și se simt apreciați. Totuși, Schwantes menționează faptul că această metodă va da rezultate numai dacă cei care participă la astfel de "stay interviews" dau dovadă de transparență și doar dacă managerii chiar iau în serios cele spuse de angajați. 

Aceste interviuri au rolul de a întări încrederea dintre angajați și angajatori, iar cele cinci întrebări pe care ar trebui să le pui dacă vrei să-ți ții oamenii buni lângă tine le poți descoperi folosind butoanele de navigare de mai jos. 

1. Ce-ți place la jobul tău? 

Această întrebare, spune Schwantes, are rolul de a da o notă pozitivă interviului și te ajută să-ți dai seama de satisfacția muncii. De asemenea, îți poți da seama ce îi place mai mult respectivului angajat să facă și ai putea să-i ajustezi atribuțiile în acest sens. 

2. Mi-ai putea descrie o zi de muncă bună din ultimul timp? 

Expertul în leadership spune că e bine să îl faci pe angajat să își amintească aspecte pozitive ale jobului. În plus, ai putea să încerci să recreezi acele experiențe care i-au rămas întipărite în minte, astfel încât orice zi de muncă să fie una bună. 

3. Simți că aptitudinile tale sunt folosite la potențialul lor maxim?

În cel mai bun caz, vei descoperi că angajatul are aptitudini despre care tu nu știai. În acest caz, câștigă ambele părți: tu, pentru că ai oportunități noi, el, pentru că se va simți bine să-și pună cunoștințele la lucru. Asta va crește șansele companiei de a crește, poate chiar în direcții pe care nu le credeai posibile. 

4. Simți că munca ta este apreciată la adevărata ei valoare? 

Un lider adevărat trebuie să încerce mereu să intuiască nivelul de frustrare al angajaților, dar întrebările directe și curajoase de genul celei de mai sus vin cu un plus de respect din partea angajaților. Acceptarea răspunsului este foarte importantă: dacă răspunsul este negativ, trebui găsită o soluție. Studiile arată că feedback-ul și laudele sunt foarte importante pentru angajați și că șefii ar trebui să ofere astfel de reacții măcar săptămânal. 

5. Simți că ești tratat cu respect? 

Aceasta este o întrebare prin care se poate determina cât de sănătos este mediul de muncă. Au ajuns oamenii tăi să se arate cu degetul unul pe celălalt? Există conflicte la locul de muncă sau oameni care sunt mereu țapii ispășitori? Aceste tipuri de comportamente sugerează lipsa de respect dintre oameni și duc la un mediu de lucru toxic. Respectul este un factor cheie când vine vorba despre retenția angajaților, iar o întrebare precum cea de mai sus te poate ajuta să-ți dai seama dacă trebuie să schimbi ceva în compania ta. 



Citeste si