Cum poți fi mai bun pe Facebook cu Baro, startup-ul fondat de doi moldoveni

Teo Scorpan și Victor Grosu sunt doi tineri din Republica Moldova care vor să te ajute să ai pagini mai populare pe Facebook, prin automatizarea soluțiilor oferite. Așa au lansat Baro, o aplicație de automatizare și creștere a paginilor de Facebook.

Teo Scorpan și Victor Grosu

L-am văzut prima oară pe Teodor Scorpan la Startup Avalanche, competiția de pitching din cadrul Techsylvania. Acolo nu a reușit să câștige, dar produsul mi-a atras atenția. Ne-am reîntâlnit pe Skype, în timp ce, alături de colegul său Victor, stăteau la o cafenea din Chișinău.

Teo și Victor au început să lucreze în toamna lui 2015 la Baro, iar astăzi produsul este 100% funcțional, fiind testat de mai multe companii. Cum au ajuns la Baro? Din nevoie proprie, la fel ca mulți alți antreprenori. "Aveam o aplicație mobilă și voiam să o promovăm cât mai automat. Foloseam UseToro, dar au fost achiziționați de Google și închiși.", povestește Teo Scorpan. Supărați că nu mai pot folosi un produs bun, au decis să îl construiască chiar ei. Dacă inițial era doar pentru aplicații mobile, la final a ajuns să poată fi folosit pentru pagini de Facebook și site-uri. Atunci s-au și cunoscut. Teo a mai lucrat în IT, iar Victor e încă elev, dar are deja câteva proiecte în programare.

Moldova - Statele Unite - Moldova

Teo a plecat din Moldova pentru a studia în Statele Unite. A făcut facultatea în Minnesota, la Bemidji, unde a studiat administrarea afacerilor, apoi a făcut entrepreneurship management. De acolo a câștigat și spiritul antreprenorial, a început și alte startup-uri, dar au eșuat. "Din fiecare startup am învățat lecții neprețuite. Codez din școală. Părinții m-au convins să mă întorc în Moldova, deși aveam serviciu acolo. Pasiunea mea e IT-ul și el poate fi făcut din orice punct geografic. În 2013 m-am întors", își amintește Teodor Scorpan.

Vedem care sunt cele mai bune și ajustăm bugetul de sponsorizare pentru cea mai bună variantă

După ce au decis că vor face Baro, au decis si direcția înspre care se vor duce. Baro e astăzi un înlocuitor pentru Power Editor de la Facebook, platforma prin care poți pune reclame pe rețeaua socială. E folosit în agenții și companii de marketing online. Baro e o versiune îmbunătățită.

Astfel, agențiile pot lansa o campanie. Baro creează automat bannere în diverse dimensiuni și variante. Cu ajutorul testării automate, identifică acele variante care vor funcționa cel mai bine și le vor lansa. "Vedem care sunt cele mai bune și ajustăm bugetul de sponsorizare pentru cea mai bună variantă", spune Scorpan.

De asemenea, Baro va avea și funcții de automatizare a postărilor de pe Facebook. Administratorii de pagini pot seta reguli după care vor fi luate anumite decizii. De exemplu, dacă o postare are peste 100 de like-uri, Baro poate să lanseze o campanie sponsorizată în mod automat.

În plus, Baro strânge și statistici din oră în oră, mai detaliate decât la Facebook.

Cum face bani Baro?

Momentan sunt câteva companii din Moldova și România care testează Baro. Spre deosebire de alte unelte de pe piață, Baro nu funcționează după un abonament lunar, ci ia procent din cheltuielile de advertising ale clientului. "Luăm 5% din cât cheltuie clientul pe advertising. Automatizările sunt gratuite, aprobarea postărilor e gratuită, doar pentru advertising vom primi bani", explică Victor Grosu.

Concurăm direct cu PitchTarget la automatizare, iar la aprobarea postărilor cu FastTony

Pe piață au concurenți serioși - AdEspresso, PitchTarget sau FastTony. Cu toate acestea, Scorpan consideră că puterea produsului stă în combinația de feature-uri pe care au implementat-o. "Noi oferim și video. AdEspresso îți oferă posibilitatea de a selecta momentul când să arăți reclama pe Facebook, dar nu nu vom oferi așa ceva, pentru că totul va fi automatizat. Vom ști când e momentul potrivit să arătăm reclama. Concurăm direct cu PitchTarget la automatizare, iar la aprobarea postărilor cu FastTony. Niciun concurent nu oferă o simbioză ca a noastră", susține Teo Scorpan.

Ca piață, vor începe cu Moldova, România și se vor extinde și către Ucraina. Lucrează full time la proiect și așteaptă primele contracte. Acum vor să găsească o persoană de marketing și vânzări, pentru ca procesul să fie mai rapid.



Citeste si