- 6 Octombrie 2021
Cum s-a schimbat piața de monitoare și de proiectoare în ultimii 2 ani de pandemie
Pentru a vedea care sunt ultimele trenduri din piață am discutat cu Valentin Spătaru, Country Sales Manager la ViewSonic, producător de monitoare, proiectoare sau dispozitive inteligente pentru birou și sălile de clasă. ViewSonic e o companie americană fondată în 1990 și care a crescut pe piața de monitoare de-a lungul timpului.
În ultimii 2 ani oamenii au decis să cumpere mai multe monitoare și dispozitive care-i pot ajuta pentru biroul de acasă. Am discutat despre aceste aspecte cu Valentin.
„O schimbare vizibilă în contextul pandemiei este creșterea semnificativă a interesului pentru monitoarele de gaming si pentru cele de entertainment. De asemenea, aceasta a fost și este cea mai căutată categorie de produse”, menționează acesta.
Pentru 2021 ViewSonic are ca obiectiv triplarea cifrei de afaceri în România și depășirea pragului de 5% din piață în cazul monitoarelor pentru PC.
Ce a adus și ce a eliminat pandemia când vine vorba de monitoare„Având în vedere scăderea numărului de călătorii în interes de business, am observant o scădere semnificativă pentru segmentul monitoarelor portabile. Totodată, luând în considerare circumstanțele actuale, am observat un interes crescut față de segmentul educational, referindu-ma aici la display-uri interactive, care ajută în procesul de predare-învățare, în special datorită ușurinței de conectare la alte device-uri folosite cu acest scop”, spune Valentin Spătaru.
„ViewSonic a ales să inoveze și să investească în segmente de produse care ne diferențiază în sens pozitiv de concurență. Considerăm că strategia cea mai potrivită este de a lansa constant produse noi, adaptate cerințelor consumatorilor”, mai spune reprezentantul companiei.
ViewSonic e unul dintre brandurile care comercializează atât monitoare dedicate segmentului B2B, dar și celui B2C. Odată cu pandemia, piața monitoarelor de gaming a cunoscut o creștere consistentă. ViewSonic a făcut trecerea spre această categorie și a investit prin lansarea de produse noi din seria XG Elite.
Când vine vorba de proiectoare, piața și ea s-a transformat, oamenii, în lipsa cinematografelor sau de teamă să nu se infecteze, și-au amenajat și în casă adevărate săli mici de proiecție.
„Calitatea imaginii s-a aflat pe primul loc, însă odată cu nevoia de a putea lucra sau a te putea relaxa indiferent de unde te afli, portabilitatea capătă și ea importanță”, consideră Valentin Spătaru.
„În continuare zona de business și cea educatională sunt predominante, dar odată cu pandemia s-a observat o creștere a interesului persoanelor fizice, în special pe partea de produse portabile LED. ViewSonic deține o gamă completă de proiectoare din această categorie, fapt confirmat și de ocuparea primei poziții la nivel mondial pentru acest segment”, explică reprezentantul ViewSonic.
În prima parte a pandemiei vânzările de proiectoare dedicate companiilor au cunoscut o scădere abruptă. Reprezentanții ViewSonic estimează că e nevoie de cel puțin 2 ani pentru ca situația să revină la cea inițială, din 2019 și începutul lui 2020.
România, creștere în întârziere față de EuropaViewSonic are în portofoliu și ViewBoard, care este practic un dispozitiv de tip tablă-inteligentă, care poate să crească interacțiunea în clasele de la școală sau în birouri.
Am discutat cu Valentin Spătaru și despre acest aspect. El menționează că trendul este crescător, dar România are o întârziere față de alte țări.
„Țara noastră urmărește trendul global de tranziție de la tablele interactive la display-uri interactive, soluții cu funcționalități net superioare celor clasice. La nivel mondial, ViewSonic se situeaza în top 3 producători de Display-uri interactive cu o cotă de piață de aproximativ 15%, care este în creștere”, explică acesta.
Avantajul folosirii de display-uri inteligente la clasă sau în biroruri este că pot fi interconectate cu alte device-uri Windows, iOS sau Android și există content practic nelimitat prin suita myViewBoard. „Un aspect important este și garanția de 5 ani acordată de ViewSonic pentru aceste produse”, menționează Spătaru.
Zona educațională e predominantă pentru acest segment de produse, iar creșterea interesului a fost puternic influențată de declanșarea pandemiei.
„Prin platforma myViewBoard, ViewSonic pune la dispoziția utilizatorilor unul dintre cele mai complete și bine structurate pachete de acest tip de pe piață, iar numărul de utilizatori care este în continuă creștere reflectă importanța pe care o acordă utilizatorii atunci când aleg produsele noastre”, mai spune Spătaru.