- 12 August 2017
Cum să-ți salvezi startup-ul de la o (posibilă) achiziție
Este la modă în acest moment ca nume mari din industria tech să dea iama prin startup-uri care produc tehnologii hot, pe care ei nu le dezvoltă, încă, in-house. Însă, în momentul în care giganți precum Google, de exemplu, cumpără 200 de mici companii într-un orizont de 15-16 ani, cum faci ca brandul tău să rămână unul memorabil și să nu se piardă pe undeva printr-un departament al unui gigant?
Pe Entrepreneur am găsit un material care ne învață câteva mici trucuri menite să ne salveze brandul de așa numiții predatori din M&A (mergers & acquisitions). Descoperă-le folosind săgețile de mai jos.
Creează un brand unic încă de la început.Ai nevoie de o viziune clară, încredere, o cultură axată pe noutate și diferențiere de cei din jur. Acestea sunt câteva dintre trăsăturile definitorii ale afacerilor de succes. Chiar și Mark Zuckerberg și-a dat seama că aceste lucruri sunt esențiale și a reușit să reziste tentației de a spune ”da” unei companii care se oferise să cumpere Facebook la cam 4 luni după lansare.
Începe prin ceva nou și continuă să inovezi.Personalitatea unui brand, în esență cultura promovată în cadrul companiei, și capacitatea de a inova nu pot fi separate. Mai ales că inovarea vine la pachet cu o retenție mai bună a loialității consumatorilor.
Protejează proprietatea intelectuală.De ce? Pentru că în business, mai ales, toată lumea stă cu ochii pe tine. Iar în cazul în care oferta unei companii nu ți se pare interesantă și o refuzi, acest lucru nu te protejează de un eventual furt intelectual din partea concurenței. În acest context, devine esențial să-ți protejezi creația. În același timp, înregistrarea mărcii îți poate aduce acces mai rapid la finanțare, dar și libertatea de a opera nestingherit într-o piață extrem de competitivă.