- 12 Septembrie 2025
Cum transformă wellbeing-ul corporativ industria fitness-ului din România
Noul raport de Wellbeing Corporativ pentru Săli, Studiouri & Aplicații de Wellbeing, bazat pe un studiu independent, arată că 85% dintre afacerile din domeniul wellbeing-ului obțin în România o retenție mai mare a membrilor, pe măsură ce parteneriatele cu platforme de wellbeing corporativ devin un canal esențial de creștere.
Înainte de wellbeing corporativ, piața arăta altfel:
- industria wellbeing-ului s-a bazat tradițional pe abonamente individuale și modele de tip „breakage”, ceea ce a determinat operatorii să investească masiv pentru a atrage și păstra membri.
- ulterior, pe piață au intrat agregatori de consumatori cu strategii orientate spre volum.
- apariția platformelor de wellbeing corporativ a reprezentat o schimbare majoră, oferind acces la piața corporate și la milioane de angajați, la scară largă. Această abordare construiește parteneriate sustenabile, pe termen lung, care oferă sălilor de sport și companiilor de wellbeing un flux de venituri stabil și predictibil.
Studiul a fost realziat de Wellhub, o platformă de wellbeing corporativ care conectează angajații cu parteneri pentru fitness, mindfulness, terapie, nutriție și somn. Platforma prezentă în 13 țări a intervievat peste 600 de proprietari și lideri ai sălilor de sport, studiourilor și aplicațiilor de wellbeing din 10 țări, printre care și România, pentru a înțelege cum parteneriatele lor cu diverse platforme de wellbeing B2C și B2B influențează achiziția de membri, retenția și performanța financiară.
Ce rezultate au furnizorii de wellbeing
Studiul Wellhub arată că parteneriatele corporative depășesc modelele tradiționale de creștere: 70% dintre operatorii din România raportează profitabilitate crescută prin parteneriatele de wellbeing corporativ.
Ce rezultate reies din studiu:
- 85% raportează o retenție mai mare a membrilor obținuți prin parteneriate corporative
- 90% consideră aceste alianțe eficiente pentru atragerea de noi membri
- 87% afirmă că wellbeing-ul corporativ este esențial sau foarte important pentru creșterea lor
- 70% raportează profitabilitate crescută
„Rezultatele raportului confirmă că România se aliniază tendințelor internaționale, iar wellbeing-ul corporativ a evoluat în țara noastră de la un beneficiu punctual, oferit ocazional angajaților, la o componentă esențială a culturii organizaționale. Vedem în fiecare zi cum programele de wellbeing corporativ schimbă modul în care oamenii se raportează la sănătate și echilibru. Pentru 7card by Wellhub, această transformare este o confirmare a rolului important pe care îl avem în industrie și suntem mândri că putem susține angajați și angajatori deopotrivă să construiască un mediu mai sănătos și mai productiv, în care grija pentru oameni înseamnă un motor real de performanță și stabilitate”, spune Dan Moraru, Country Lead 7card by Wellhub.
Planurile aduse de corporate wellbeingVeniturile stabile provenite din contractele corporate alimentează încrederea în extindere la nivel global:
- 83% plănuiesc să deschidă noi locații fizice anul viitor
- 69% intenționează să se extindă internațional
- 66% vor investi peste 25.000 USD în noi echipamente
- 28% plănuiesc investiții în echipamente care depășesc 50.000 USD
Această expansiune vine în contextul în care piața globală a wellbeing-ului corporativ este proiectată să crească de la 70,4 miliarde USD în 2024 la peste 106 miliarde USD până în 2029, depășind semnificativ multe alte segmente de wellbeing, la nivel global.