De ce să ai site-ul optimizat pentru mobile: o zecime de secundă în plus, reducerea ratei de conversie cu 7%

Un studiu realizat recent de Akamai, una dintre cele mai importante companii de servicii de Network Content Delivery (CDN), arată faptul că fiecare zecime de secundă de întârziere din timpul de încărcare al unui website pe dispozitivele mobile poate afecta rata de conversie în sens negativ, cu până la 7%.

Astfel, două secunde de întârziere din timpul de încărcare al unei pagini web de pe dispozitivele mobile poate crește bounce rate-ul cu 103%, 53% dintre utilizatori neașteptând mai mult de 3 secunde pentru încărcarea unei pagini.

”Uitându-ne la piața locală, site-urile a 9 din 10 magazine online se încarcă greu sau foarte greu, făcând experiența achiziției online mult mai greoaie. În cadrul competiției GPeC, am analizat peste 300 de platforme online locale, iar principalii factori ce determină slaba lor funcționare sunt dimensiunile mari ale paginilor, optimizarea limitată la nivel de programare și serviciile de hosting”, afirmă Dan Vîrtopeanu, Managing Partner Breeze Mobile.

În România, pe baza celor mai recente date prelucrate de către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) în luna august 2017, utilizatorul mediu de telefonie mobilă și internet pe mobil consumă lunar 756 MB trafic de internet mobil, statisticile indicând o creștere cu peste 50%.

”Optimizarea magazinelor online pentru mobil este obligatorie in 2017. Știm deja că traficul de pe mobil îl depășește pe cel de pe desktop, în unele cazuri acesta trecând de pragul de 60%. Prin urmare, magazinele online trebuie să își eficientizeze prezența pe segmentul mobile și să investească într-un design și conținut de calitate pentru ca experiența clienților lor să fie una cât mai plăcută și mai facilă. Trebuie să înțelegem că avem un public din ce în ce mai educat, care știe să aleagă și poate, în orice moment, să opteze pentru serviciile unui alt magazin online, din România sau din alte piețe”, menționează Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

De ce mobile? Conform Breeze Mobile, la nivelul lunii iulie 2017, cele mai folosite browsere de mobil în România erau: Chrome (66,57%), Safari (14,93%), Samsung (9,58%), Android (4,09%), IE Mobile (1,71%), altele (3,12%). În medie, la nivel internațional, 54% din comenzile online sunt făcute de pe mobil (sursa: Fluent Survey, ianuarie 2017).

Peste 60% din vânzările online ale Amazon erau generate de device-uri mobile încă din decembrie 2014, iar potrivit BCG & Alibaba, 74% din totalul cumpărăturilor online vor fi făcute de pe mobil până în 2020.

Potrivit Google, în ianuarie 2017, în România, 53% din utilizatorii de smartphone foloseau telefonul mobil pentru a căuta produse pe internet. 

Photo by rawpixel.com on Unsplash



Citeste si