- 20 Decembrie 2017
Despre timp și inovație din perspectivă antreprenorială
Time is money - știu, e un clișeu, dar e adevărat. Și, dacă stai și analizezi majoritatea inovațiilor din ultimii ani, îți dai seama că multe dintre cele pe care le folosim zilnic au toate același ”rost” - cel de a scădea timpul în care facem diverse sarcini, pentru a avea mai mult timp pentru lucruri mai importante. Și asta e foarte bine.
Automatizarea unor procese a stat la baza evoluției societății până în momentul actual, transferarea acțiunilor din offline în online e primul pas către următorul pas al evoluției umanității.
Frânturi din viața unui antreprenorDe unde a venit acest șir aparent aleator de gânduri? Dintr-o discuție pe care am purtat-o, acum câteva zile, cu o antreprenoare care se pregătește să lanseze un startup menit să automatizeze un proces juridic îmbârligat și să permită rezolvarea online a unei probleme offline.
Trecând prin lista de pași necesari mi-am dat seama de câteva lucruri care ar putea fi îmbunătățite pentru a reduce și mai mult timpul necesar rezolvării problemei. Am judecat situația din perspectiva unui utilizator obișnuit, care ar putea decide sau nu să folosească o platformă. Răspunsul dat de antreprenoare a fost următorul: ”da, ai dreptate, dar să văd când apuc să mă ocup și de asta”. Timp.
Ea și-l petrece pe al ei în întâlniri cu potențiali parteneri de afaceri, pe la diverse ghișee de stat, la cozi pentru avize, semnături și tot felul de lucruri care ar fi trebuit automatizate, dar nu s-a putut. Restul timpului îl bagă în dezvoltarea efectivă a platformei și mă feresc să o întreb când doarme, când mănâncă, când se uită la un film, când respiră.
Viața de antreprenor e mult mai complicată decât pare, iar cu timpul înveți că trebuie să te agăți de orice oportunitate pentru a-ți mai elibera din program. Mulțumită ei și oamenilor ca ea, companiilor mai mici sau mai mari, oportunitățile acestea sunt din ce în ce mai frecvente, pe măsură ce o mulțime de procese care nu puteau fi rezolvate decât face to face și-au găsit soluții care necesită doar câteva click-uri.
Ce trebuie să facem noi pentru a asigura un progres cât mai rapid al soluțiilor de acest tip? Să le folosim pe cele existente. Pentru ca soluțiile online să avanseze, avem nevoie de un boicot al offline-ului.
Cum poate fi boicotat offline-ul?Și soluții există, atât pentru antreprenori, cât și pentru utilizatorii de rând. De exemplu, părinții nu trebuie să se mai deplaseze până la școală pentru a afla notele copiilor, deoarece există cataloage digitale. Patronii de afaceri mai mici sau mai mari au la dispoziție softuri de contabilitate bazate pe cloud care le pun la dispoziție toate ”hârtiile” de care au nevoie pentru a-și ține business-ul în picioare.
De curând, Telekom România și Alior Bank au lansat cel mai nou proiect financiar digital din România - Telekom Banking. Printre noile servicii disponibile prin oferta Telekom Banking, se numără și Schimb Valutar Online – un serviciu foarte cool și eficient pentru clienți. Adică ceea până acum se făcea în cămăruțe prost luminate de lângă scările blocurilor, între anumite ore fixe și după cine știe cât timp în trafic, se poate face direct pe internet, în câteva secunde.
Luați următorul scenariu: un antreprenor are de făcut o plată către un partener din străinătate. El va trebui să meargă la bancă, să scoată banii în lei de pe card, să meargă la o casă de schimb valutar (pentru a evita comisioanele băncii), să se întoarcă la bancă și să facă plata către partener.
Soluția de Schimb Valutar Online (SVO) de la Telekom Banking reduce toată această aventură la câteva click-uri.
Prin intermediul platformei, clienții beneficiază de un curs de schimb valutar avantajos, pentru zece valute, actualizat în timp real, la un interval de maximum 10 secunde (în timpul zilelor lucrătoare). De asemenea, clienții pot stabili în detaliu condițiile în care vor să efectueze schimburile valutare - de ex., își pot seta data și ora la care doresc să efectueze schimbul valutar și nivelul cursului de schimb la care doresc să se efectueze tranzacția. Nu în ultimul rând, opțiunea “Pay later” (Plătește mai târziu) îi permite clientului să efectueze schimburi valutare fără să aibă întreaga sumă disponibilă. Este necesar să dețină cel puțin 5% din suma tranzacționată, urmând ca în maxim două zile lucrătoare să asigure diferența necesară pentru finalizarea tranzacției.
Acestea fiind zise, Schimb Valutar Online chiar este un instrument care poate ușura viața celui care folosește platforma în interacțiunile sale cu o bancă.
Transferuri gratuite
Dupa ce ai schimbat, transferi suma schimbată gratuit către orice bancă din țară și din străinătate pentru că nu sunt percepute comisione de transfer pentru sume în valută cu o valoare mai mică sau egală cu valoarea schimburilor valutare și orice transfer în lei.
Retrageri de numerar
Acces la cash-ul din cont oriunde și oricând
- Retragi numerar de la orice ATM din țară și străinătate prin cardurile de debit atașate conturilor tale de EUR, USD și GBP;
- Ai prima retragere din luna gratuită;
Pentru a folosi acest serviciu, ai nevoie de un cont deschis la Telekom Banking Schimb Valutar, dar și asta se poate rezolva online. Astfel, prin intermediul Telekom Banking, clienții își pot deschide conturi curente în RON, EUR, USD și GBP, pot atașa carduri de debit acestor conturi și pot beneficia de acces 24/7 la fonduri, prin intermediul soluțiilor de internet. Contul poate fi solicitat online, pe schimb.telekombanking.ro. Totodată, procesul inițiat online de deschidere a unui cont poate fi finalizat prin transmiterea gratuită prin curier a documentelor necesare deschiderii contului. Tot prin curier, si tot gratuit, banca poate livra cardurile de debit.
Mai multe servicii bancare
Dacă doriți să beneficiați de soluții bancare zilnice - cont curent, card de debit în lei, servicii bancare mobile și online – puteți, prin intermediul Telekom Banking.
Deschiderea unui cont se poate face online, așa cum am descris mai sus pentru SVO, dar și la adresa principală, telekombanking.ro, sau vizitând unul dintre magazinele Telekom.
Unicitatea deschiderii unui cont în magazin constă în faptul că solicitantul primește cardul in Lei pe loc și îl poate utiliza imediat, după semnarea contractului. Prin intermediul ofertelor Telekom Banking, clienții care își deschid un cont curent pot beneficia, timp de trei ani, de retrageri gratuite de la orice bancomat, în țară și în străinătate, și de transferuri în lei gratuite, la orice bancă din România, prin intermediul serviciilor online de internet și mobile banking.
Așadar, unelte online sunt din ce în ce mai multe. Trebuie doar să le folosim. La urma urmei, e timpul nostru în joc. Adică banii noștri.