- 15 Decembrie 2015
Doi români și un jurnalist TechCrunch lansează Rage, aplicația anonimă pentru furia online și trolling
Doi români și un jurnalist TechCrunch lansează astăzi o aplicație care vrea să fie butonul de Dislike al internetului. Rage App a fost dezvoltată în ultimul an de Bogdan Savonea (The Pole Society), Mihai Pocorschi și Jonathan Shieber (Senior Editor TechCrunch). Aplicația are ca scop trolling-ul anonim.
Aplicația a fost construită cu scopul de a-i lăsa pe oameni să zică orice , indiferent dacă este acceptabil din punct de vedere social sau nu. Cei care folosesc aplicația vor avea trei moduri disponibile: Rage Now - supranumită și virtual scream therapy, unde îți poți spune părerea despre un anumit subiect, Rage în mesaj - poți să te descarci pe alți utilizatori și Rage On - trolling al unui subiect anume, de la companii, știri sau personalități.
Utilizatorii pot descărca aplicația aici. Autentificarea se face cu un cont de Twitter, își pot crea un user anonim și vor putea să spună orice în aplicație. Mihai Pocorschi, fondator în România al Mobuy și CTO al Rage spune că „Nu e nimic mai important decât libertatea de exprimare. Cea mai liberă exprimare este furia. Am construit Rage ca pe un loc unde oamenii să se exprime și să transmită ceea ce noi numim <<impresii pozitive prin negativitate>>“.
Spre deosebire de alte aplicații care limitează cantitatea de discurs negativ și elimină anumite comentarii, cum ar fi Facebook, Rage oferă un spațiu unde aceste lucruri pot fi spuse, indiferent dacă sunt minore sau majore. Jonathan Shieber, senior editor TechCrunch, a spus că „Rage e mai mult decât a te exprima, ci e despre sănătatea mintală, fără să vreau să fiu pompos. Frustrările și microagresiunile pe care oamenii le adună pot fi periculoase, iar Rage e ca o valvă“.
Povestea lansăriiPovestea aplicației pornește anul trecut, odată cu venirea lui Jonathan Shieber în România pentru a vorbi startup-urilor din București și Cluj despre cum să se descurce cu media și cum să apară în presă (Full disclosure: autorul acestui articol a fost implicat în organizarea venirii lui Jonathan Shieber în România, în cadrul proiectului Rat Labs, alături de Bogdan Savonea, Mihai Pocorschi, Claudiu Jojatu și Matei Psatta).
Am ajuns în România să le vorbesc startup-urilor despre cum să aibă un pitch către media și i-am întâlnit pe Bogdan și Mihai. Eram toți interesați să pornim un startup, iar Rage a fost lucrul ideal pe care-l puteam face
Jonathan Shieber
„Am ajuns în România să le vorbesc startup-urilor despre cum să aibă un pitch către media și i-am întâlnit pe Bogdan și Mihai. Eram toți interesați să pornim un startup, iar Rage a fost lucrul ideal pe care-l puteam face“, povestește Jon despre o aplicația care s-a născut într-un road trip de la București spre Cluj-Napoca, într-o mașină.
„Originea aplicației a fost traficul, apoi niște startup-uri care ne enervau și niște pahare de whisky. Momentul în care am zis să construim o aplicație de trolling a fost atunci când am realizat că nu avem unde să înjurăm în liniște semi-anonimi“, spune Bogdan Savonea, CEO al Rage.
Procesul de aprobare a durat trei luni, cu multe explicații. Am zis chiar la un moment dat că avem o aplicație de criticat idioții, iar Apple erau neînțelegători.
Bogdan Savonea
Procesul de aprobare al aplicației nu a fost unul simplu. Prin natura ei care implică discursul dur, uneori deloc lipsit de eleganță, nu a fost potrivită cu cerințele Apple. „Procesul de aprobare a durat trei luni, cu multe explicații. Am zis chiar la un moment dat că avem o aplicație de criticat idioții, iar Apple erau neînțelegători. Chiar ne-am apucat să-i criticăm în Rage. Problema a fost că am uitat să ștergem thread-ul cu Fucking iTunes, iar momentul nu a trecut neobservat de Apple“, povestește Savonea.
Savonea spune că idolul lui e porcul Antefrig, din reclamele care au făcut înconjurul României acum câțiva ani. În privința planurilor de monetizare, actualmente Rage e bootstrapped și nu face bani direct, dar Savonea crede că „Pentru fiecare Like pe Facebook există cel puțin un dislike. E o piață mare, nu?“.
În definitiv, scopul final al Rage e să centralizeze „bad feelings, furie, tot ce e negativ, într-un singur loc“. „Lumea e plină de baloane de pozitivitate cu like, inimioare, fuzzy stickers și steluțe. Cel mai valoros feedback stă de regulă la cel care te înjură“, crede Bogdan Savonea.
Rage poate fi descărcat din AppStore de acum și e un experiment care vrea să transforme discursul negativ, trolling-ul, într-un avantaj al internetului. Odată ce utilizatorii vor intra pe platformă intens Rage App va avea și primul feedback real.
Compania din spatele Rage se numește Ten Machines Corp, fondată de cei trei, și are sediul la New York, cu birouri în San Francisco și București.