Echipe românești, în 100 startup-uri de travel potrivit UNWTO: pot reporni turismul mondial

Startup-ul românesc Questo, care pune la dispoziție o aplicație pentru jocuri de explorare urbană, a fost inclus de către Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) în top 100 companii de travel. În același clasament se află și Oveit, un startup cu fondatori români, care din 2019 s-a stabilit în Statele Unite.

Potrivit oficialilor organizației, alături de alte startup-uri din industrie, Questo și Oveit au soluții ce pot ajuta la repornirea industriei de travel la nivel mondial.

În cadrul competiției organizate de Organizația Mondială a Turismului a fost primite peste 7.700 de aplicații trimise de companii din peste 150 de țări. Odată ce au fost selectate cele 100 de startup-uri, oficialii organizației au continuat să pună accent pe creșterea înregistrată de acestea, pe impactul lor, pe tehnologiile pe care le dezvoltau. O importanță deosebită a fost acordată și știrilor despre finanțările primite de aceste echipe și noii investitori care se alăturau startup-urilor. 

Mihai Drăgan și Andrei Ștefan au fondat Oveit în 2015, la acel moment oferind soluții de software pentru experiențe live (control acces, ticketing sau analiză de date), când au decis să facă experiențe precum conferințe sau festivaluri live, pentru a permite accesul unui public mai larg.

În 2017 au dezvoltat conceptul de cashless payments pentru evenimente și locații, fiind în top 4 companii din lume pe acest segment.

Au început să-și extindă operațiunile la nivel internațional și în 2019, compania și-a mutat sediul în Austin, Texas, de unde au început să-și opereze platforma de management de servicii pentru evenimente, cashless payments și digital wallets pentru evenimente și locații de la nivel global.

În 2020, în perioada restricțiilor generate de pandemie, fondatorii au întrevăzut o oportunitate mai mare - declanșată parțial de măsurile de distanțare socială, dar mai presus de toate, de experiențele de cumpărături interactiv-sociale cerute de generațiile mai tinere - Gen Z și Millennials. Fondatorii s-au folosit de expertiza lor în plăți fără numerar și portofele digitale pentru a-și crea avantajul competitiv al platformei de cumpărături live stream.

Compania a lansat platforma de cumpărături live stream în octombrie 2020 și, la scurt timp, mărci de renume precum Renault Group, Medlife, L’Oreal, Vodafone și altele au adoptat tehnologia noastră pe mai multe fusuri orare.

La începutul acestui an, Oveit s-a listat pe platforma de crowdfunding SeedBlink și a reușit să atragă 500.000 de euro de la investitori. 

Mai multe informații despre Oveit regăsiți aici.

La rândul lor, Alex Govoreanu și Claudiu Petria au atras 1,5 milioane de dolari investiție în februarie 2021.

Investiția este destinată dezvoltării și extinderii companiei la nivel global, cu obiectivul de a oferi jocuri de explorare a orașelor în cele mai vizitate locuri din lume în anii următori. Compania își propune să fie prezentă în 200 de orașe până la sfârșitul anului 2021, concentrându-se în mod special pe piața din Statele Unite.

Questo oferă jocuri de explorare a orașului care permit turiștilor și localnicilor să exploreze și să învețe despre un oraș pe cont propriu, ghidați de aplicația mobilă.

Jucătorii explorează orașe rezolvând provocări și ghicitori în împrejurimile lor, astfel deblocând noi locuri și poveștile acestora.

Dacă la începutul anului 2020 compania opera în 40 de orașe din Europa acum este prezentă în peste 100 de orașe de pe patru continente, iar numărul de jocuri de explorare a orașului a crescut cu 150%, jumătate dintre acestea fiind create în parteneriat cu alți operatori din turism.

Un interviu pe larg realizat după cea mai recentă rundă de investiții cu fondatorii Questo puteți citi aici.



Citeste si