eMAG după Black Friday 2017: concluzii după sărbătoarea reducerilor

eMAG a organizat, la finalul săptămânii trecute, ediția a șaptea a Black Friday, un veritabil festival al reducerilor. Ce concluzii a tras retailerul?
Black Friday 2018 la eMAG, Flanco, Altex, PC Garage, evoMAG și alții. Ghidul complet înainte de sărbătoarea reducerilor

Ediția din acest an a eMAG Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din an, a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG și 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% raportată la ediția anterioară din 2016.

Comerțul online este pe un trend ascendent în România, iar Black Friday este evenimentul care demonstrează acest potențial. De Black Friday, românii preferă să comande online pentru că au acces la o gamă mare de produse, este mai simplu, salvează timp și bani.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a  devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce arată și un comportament mai informat al clienților – aceștia au fost interesați să își eficientizeze timpul de comandă. Salvarea datelor de card în contul de client a optimizat foarte mult timpul de comandă, jumătate din plățile online au fost efectuate astfel, iar experiența clientului a fost una foarte bună.

Plățile cu cardul de Black Friday la eMAG

30,7% dintre comenzi au fost plătite online cu un card bancar (în ediția din 2016 procentul plăților cu cardul a fost de 26%).

Valoarea medie comandată de client:

A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare. „Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune. Această tendință este suținută de creșterea veniturilor din ultimul an și de deschiderea de a investi în calitatea vieții”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.

Creșterea evenimentului, organizat în mod tradițional de eMAG o singură zi pe an, a venit din atractivitatea gamei extinse, a promoțiilor și a dus la un numar de 100.000 de clienți noi care au comandat pentru prima dată online de la eMAG.

eMAG Marketplace de Black Friday

Ediția de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017 și au vândut 258.000 de produse în valoare de peste 65 milioane lei. 

Ecosistemul eMAG de Black Friday

„În spatele Black Friday eMAG se află peste 50.000 de oameni care au lucrat la o intensitate mare. Este un întreg ecosistem, pe lângă angajații eMAG sunt firmele de curierat, Poșta Română, angajații a peste 3.000 de selleri care au vandut în Black Friday și mulți alti parteneri. Pe lângă beneficiul adus clienților, Black Friday reprezintă pentru oameni și pentru companiile implicate o ocazie să învețe și să se dezvolte", a declarat Tudor Manea.



Citeste si