Exemplu de comunicare „așa nu”

Dacă ai fost pe Internet săptămâna trecută, atunci ai aflat de faptul că platforma OnlyFans va interzice conținutul pornografic începând cu 1 octombrie 2021.

Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de joi, 26 august. Puteți să vă abonați la newsletter aici.


Dacă nu știi, OnlyFans este o platformă prin care creatorii de conținut pot distribui imagini, clipuri și alt tip de content către abonații lor. Cum era de așteptat, pe platformă au apărut repede și persoane care distribuiau conținut pornografic. Nu era interzis. Ba era chiar o metodă cinstită de a face bani. Mai mult, platforma a devenit și mai cunoscută când actrița Bella Thorne a reușit să câștige 1 milion de dolari într-o singură zi pe OnlyFans. Acum site-ul are 2 milioane de creatori de conținut și peste 130 de milioane de utilizatori. Deci vă puteți închipui ce fel de bani trec prin platformă.

Săptămâna trecută, compania a anunțat, din senin, că va interzice astfel de conținut din octombrie. Fără a numi un motiv anume, iar reacția mea a fost „oare lor nu le plac banii?”, pentru că pentru asta este folosit OnlyFans - pentru conținut pornografic.

Apoi, într-un interviu pentru Financial Times, Tim Stokely, fondatorul și CEO-ul OnlyFans, a declarat că această mișcare vine în urma obstacolelor impuse de bănci precum Bank of New York Mellon, Metro Bank, and JPMorgan Chase, deoarece refuză să tranzacționeze banii care vin prin conturile OnlyFans. Atunci m-am gândit că nu au avut de ales.

Al doilea plot twist se întâmplă acum, când OnlyFans anunță că nu mai schimbă politica și că totul va continua și după 1 octombrie. „Modificările propuse pentru 1 octombrie 2021 nu mai sunt necesare datorită asigurărilor partenerilor bancari că OnlyFans poate sprijini toate genurile de creatori”, au spus reprezentanții platformei.

Păi cum? Ei nu au discutat cu băncile? Băncile nu au realizat ce fel de venituri pierd dacă renunță la OnlyFans? Era nevoie de tot acest tam-tam?

În această perioadă, mai mulți creatori de conținut pornografic s-au revoltat și s-au simțit trădați de platformă. Acum trebuiau să caute alternative, să se gândească cum să-și migreze baza de abonați pe o alta și așa mai departe. Acum, creatorii au de ales dacă să rămână pe platformă sau să plece în alte parte. Deci OnlyFans poate pierde.

Toată această situație mi se pare un exemplu clar de comunicare „așa nu”. Sigur, nu știu tot ce s-a întâmplat în interior, dar această situație a fost gestionată prost. Puteau ieși de la început cu motivul intentat de către Stokely, astfel încât să clarifice puțin situația.

Deci ia aminte la această situație, chibzuiește mult înainte să comunici și ar fi bine să ai în echipă și un specialist în comunicare, pentru că startup-ul tău poate nu ar supraviețui dacă ar trece printr-o asemenea perioadă dificilă.



Citeste si