Când spui Horse în România vorbești despre o companie cu o istorie de peste 50 de ani pe piața românească de automotive. Totodată vorbești și despre un spin-off realizat în 2023 care a transformat uzina mecanică din Mioveni într-un centru modern de inovație în domeniul dezvoltării motoarelor și cutiilor de viteze.

Alături de echipa Horse România, am descoperit într-un nou episod al România Face, o serie de emisiuni susținută de BCR, cum se produce aluminiul necesar componentelor pentru industria auto, dar și motoare și cutii de viteze pe platforma din Mioveni a fabricii.

Un grup cu o istorie de peste jumătate de secol

Horse s-a rupt din Grupul Renault, iar acum e un joint-venture între Geely, Renault și Aramco. Primele două dețin câte 45% din companie, iar restul de 10% le revin celor de la Aramco. Horse este în top 3 producători de sisteme de propulsie cu motor termic din lume, are venituri de peste 15 miliarde de euro la nivel mondial, 17 uzine, 5 centre de R&D, peste 19.000 de angajați și vinde peste 8 milioane de unități de motoare și transmisii în fiecare an.

În România, povestea a început în 1971, cu producția de motoare și transmisii pe platforma uzinei mecanice din Mioveni. Azi, în Horse România se produc piese de aluminiu (peste 21.000 de tone la nivelul lui 2024), motoare (peste 332.700), cutii de viteze (mai mult de 293.400) într-o fabrică cu 4 linii de asamblaj, 26 de celule de turnare pentru piese din aluminiu și 67 de linii de uzinaj piese.

Rapiditate și tehnologie pentru componente de top

”În fiecare minut ies 2 cutii de viteze și la fiecare 2 minute ies 3 motoare”, spune cu mândrie Gabriel Vieru, director de operațiuni Horse România.

Horse România mai înseamnă și centre de R&D, unde se realizează prototipuri pentru noi componente, design de produs, testări, software.

În județul Argeș, al 7-lea în țara noastră în ceea ce privește contribuția la bugetul de stat, Horse România este un actor economic important. Compania este, după Dacia, una dintre cele mai importante unități de producție din zonă în ceea ce privește producția și cifra de afaceri.

Nici nivelul investițiilor nu este de neglijat. Pentru anul viitor, Horse planifică investiții de circa 15 milioane de euro pentru adaptarea motoarelor la tehnologia Euro 7, achiziția de utilaje și tehnologii noi.

În prezent Horse România produce motoare și cutii de viteze pentru trei mari mărci auto: Dacia, Renault și Nissan, având o capacitate anuală de 450.000 de motoare și peste 350.000 de cutii de viteze.

”Pentru a executa ceea ce înseamnă motoare și cutii de viteză primim piese de la aproximativ 190 de furnizori și să avem peste 1.500 de componente pe care le folosim în produsele pe care le livrăm clienților”, ne-a precizat Gabriel Vieru.

Exportul și piața internă sunt echilibrate: la turnătorie, livrările sunt 50% interne și 50% externe ca volum, dar ca număr de piese, 70% merg la export și 30% intern. Componenta de export ajunge în diverse țări din Europa, inclusiv Australia, și pe continentul sud-american.

Viziunea până în 2030 include menținerea competitivității, asigurarea continuității echipei și atragerea de proiecte noi, colaborarea strânsă cu Renault Group și Geely pentru dezvoltarea tehnologică și sustenabilitate, astfel încât să rămână relevantă și performantă pe termen lung.


Rămâneți alături de noi pentru un nou sezon și descoperiți episoadele anterioare ale România Face, o serie de emisiuni susținută de BCR, în care aflăm cum se produc lucrurile care fac România să se miște.