- 14 Septembrie 2022
Facebook lansează Community Chats, o „clonă” pentru aplicația Discord
Mark Zuckerberg a anunțat că va începe testarea funcției Comunity Chats în Messenger, prin care utilizatorii vor putea crea un grup de Facebook în care pot purta conversații în scris sau în format audio și vor putea invita și alte persoane să li se alăture – totul într-o singură aplicație. Astfel, Community Chats va putea aduce împreună și mai multe Grupuri Facebook.
De ce Community Chats?Funcția Community Chats le permite utilizatorilor să se contecteze, în timp real, cu comunitățile ce împărtășesc subiecte comune, în formate multiple, incluzând text, sunet și imagine. Experiența îmbină perfect Messenger și Grupurile Facebook pentru a permite acestora să se conecteze când, unde și cum își doresc. Acum, pot începe conversații despre un subiect și să primească răspunsuri imediate, în loc să aștepte ca oamenii să comenteze la o postare. Mai mult, în loc să abordeze mai multe subiecte într-un singur grup pe Messenger, persoana ce creează un Community Chat poate organiza conversațiile în mai multe categorii, astfel încât membrii grupului să poată găsi mai ușor ceea ce îi interesează. Spre exemplu, un grup de fani ai unei trupe poate avea o categorie denumită “Știri de ultimă oră”, cu conversații dedicate noilor lansări de albume, date despre turneu si activități ale grupului.
Descoperă modul în care Vanessa Yaeger, creatoarea grupului “Women Who Surf”, utilizează Community Chats pentru a-și aduna membrii pentru o întâlnire spontană în timp real.
Cum funcționeazăAdministratorii beneficiază de mai multe opțiuni pentru a-și ajuta comunitățile să se conecteze. Aceștia pot începe o conversație nouă cu orice membru al grupului, o conversație tip eveniment pentru o ieșire sau întâlnire, o conversație tip video streaming pentru ca adminii să poată să anunțe grupul ultimele noutăți, dar și o conversație doar pentru admini, pentru colaborări cu alți administratori și moderatori. De asemenea, administratorii pot lansa și conversații audio, astfel încât membrii grupului să poată să comenteze live în legătură cu un eveniment sau să primească suport în timp real. Momentan, până la 30 de oameni pot să se alăture unui canal audio, iar participanții au opțiunea de a activa camera o dată ce au intrat pe acel canal. Spre exemplu, administratorul unui Grup Facebook al studenților de la chimie poate crea canale audio dedicate grupurilor de studii în sesiunea de examene, iar participanții pot activa camera pentru a primi îndrumări live. Community Chats este disponibil doar pentru membrii unui grup. Pentru a vedea mai multe despre utilizarea a Community Chats, puteți intra pe Blogul Facebook Community.
Având în vedere natura publică a Community Chats, am dezvoltat o gamă bine definită de instrumente ce îi ajută pe admini să gestioneze cu ușurință atât experiențele de chat, cât și cele audio. Acest lucru include abilitatea de moderare, precum blocarea, oprirea sunetului sau suspendarea membrilor grupului, ba chiar și ștergerea membrilor sau a mesajelor. La fel este și Admin Assist, ce permite adminilor setarea unor criterii personalizate, ce vor suspenda membrii în mod automat, vor șterge mesajele raportate și vor interzice mesajele autorilor necunoscuți sau care încalcă regulile conținutului. De asemenea, membrii pot raporta mesaje către adminul grupului sau Meta, pot bloca utilizatorii sau pot ieși din convesații, atunci când își doresc.